وزیر خارجه آمریکا گفت: مبلغ 400 میلیون دلار پرداخت شده به ایران باج‌دهی نبوده و تنها پول ایرانی‌ها بعلاوه سود آن به شمار می‌رود. به گزارش تسنیم و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جان کری که به برزیل رفته بود، افزود: وقتی همه مسائل مشخص است، نمی‌دانم چرا همچنان عده‌ای سوال می‌کنند؛ باید خیلی زود بحث‌ها در این خصوص پایان بگیرد.وی ادامه داد: حقیقت این است که ما تلاش‌های زیادی را برای دنبال کردن مسیری کاملا جداگانه و جدید صورت دادیم زیرا برای ما اهمیت داشت.
کد خبر: ۹۲۹۷۸۱

تذکر سالک درباره سخنان رئیس‌جمهور

احمد سالک، نماینده اصفهان در مجلس در تذکری در جلسه علنی دیروز خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در سخنرانی اخیر اشاره کردید که برجام به ما عزت، آزادی و اراده داد و تحریم‌ها برطرف شد. شما به اصول قانون اساسی، بند 5 و 16 اصل 3، اصل 110 و اصل 53 قانون اساسی دقت کنید که در مورد ممنوعیت سلطه است.عزت و اراده را اسلام ناب، امام،‌ رهبری، ملت شریف ایران، شهدا، آزادگان و ایثارگران داده‌اند.به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که مشروعیت شما به دلیل عزت ملت ایران است، افزود: آمریکا، اسرائیل و انگلیس نمی‌توانند در جریان برجام، آزادی و اراده به ملت بدهند؛ آقای روحانی،‌ ملت ایران را تحقیر نکنید.

جزایری در مورد حقوق نیروهای مسلح توضیح داد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان این‌که حداکثر دریافتی کارکنان و مدیران و فرماندهان نیروهای مسلح بالاتر از حد مجاز که قانون تعیین کرده، نبوده است گفت: سیاست ستادکل در مورد حقوق‌ها، کاهش فاصله میان حداقل و حداکثر دریافتی‌هاست.

به گزارش فارس، سردار سیدمسعود جزایری در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق کارکنان نیروهای مسلح اظهار کرد: با توجه به موضوع حقوق‌های نجومی که اخیرا مطرح شده مجددا این مسأله در همه بخش‌های نیروهای مسلح مورد بررسی و بازرسی قرار گرفت.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش

تسنیم نوشت:‌جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش را آماده کردند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیات رئیسه مجلس شود. حسین مقصودی، نماینده سبزوار و یکی از طراحان این طرح اظهار کرد: با توجه به گذشت سه ماه از آغاز به کار مجلس دهم، مطالبات مردم و معلمان از نمایندگان خود در مجلس سبب شد تا جمعی از نمایندگان فارغ از گرایش‌های فراکسیونی خود، خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند.

تاسیسات فردو تعطیل نیست

مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: تاسیسات در حال احداث فردو به یکی از مهم‌ترین شاخه‌های پیشرفته صنعت هسته‌ای ایران مبدل خواهد شد. به گزارش ایرنا، حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرام خود نوشت: در اعماق صد متری زیرزمین در کویر در تاسیسات فردو که برخی فکر می‌کنند تعطیل است، یک زیرساخت هسته‌ای در همکاری نزدیک میان دانشمندان ایرانی و روسی در حال احداث است.

ضرغامی: فکر نمی کردم حقوق بالای 20 میلیون بگیرند

عزت الله ضرغامی و مهدی نصیری در همایش «سوگند به قلم» که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با تاکید بر مسئولیت رسانه ها برای شفاف سازی و مقابله با مفاسد اقتصادی، به ریشه یابی و آسیب شناسی موضوع فیش های حقوقی نجومی به عنوان یکی از ابعاد فساد مدیریتی پرداختند. به گزارش فارس، عزت‌الله ضرغامی در این همایش با بیان این‌که برخی تلاش می‌کنند مردم در حاشیه باقی بمانند، گفت: سال‌ها سابقه مدیریت دارم اما فکر نمی کردم مدیری حقوق بالای 20میلیون بگیرد.

راهکار مقابله با تهدید‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی

عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی خارجی در کشور فعالیت دارند که ما هیچ مخالفتی با این شبکه‌ها نداریم،‌ بلکه معتقدیم این شبکه‌ها باید مبتنی بر قوانین و مقررات کشورمان فعالیت کنند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: برای مقابله با تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی خارجی باید شبکه‌های داخلی جایگزین شوند،‌ شبکه‌هایی که از پهنای باند داخلی استفاده می‌کنند سرعت و کیفیت بیشتر دارند و مردم می‌توانند در نهایت امنیت، از این شبکه‌ها برای حضور در فضای مجازی استفاده کنند.

نماینده ناظر مجلس در شورای عالی فضایی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، نماینده ناظر مجلس در شورای عالی فضایی را انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه علنی دیروز مجلس را به‌عهده داشت،‌ گفت: براساس رأی نمایندگان غلام‌محمد زارعی با 155 رأی از مجموع 171 نماینده حاضر به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی فضایی انتخاب شد.

مناظره شریعتمداری و خرازی درنگاه یک

برنامه نگاه ‌یک، شنبه شب میزبان محمدصادق خرازی، فعال سیاسی و حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خرازی در این برنامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا جایگاه اصحاب رسانه و خبرنگاران را در ایران مطلوب می‌دانید، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم خوب نیست و شجاعتی که باید داشته باشند، ندارند زیرا اگر صریح صحبت کنند مورد پرسش واقع می‌شوند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان هم گفت: کار خبر و خبرنگاری از آنجا که گزارش واقعیات است نوعی خدمت محسوب می‌شود و طبعا در برخی مواقع خبرنگاران با چالش روبه‌رو می‌شوند.

حسین شریعتمداری افزود: خبرنگار باید شجاع و صبور باشد و خبرنگاری با پشت میز نشستن و زیر کولر بودن، سازگاری ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها