«تد کروز» سناتور جمهوریخواه آمریکایی که در رقابت برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ناکام مانده، بر لزوم «پاره کردن فوری» توافق هسته‌ای ایران تاکید کرده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۳۲
سناتورآمریکایی: برجام، باید فورا پاره شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سناتور جمهوریخواه که تا چند ماه قبل نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم بوده، اظهاراتی علیه برجام و همچنین خبر «باج 400 میلیون دلاری دولت باراک اوباما به ایران» مطرح کرده است.

در ادامه جنجال در آمریکا بر سر خبر «باج 400 میلیون دلاری دولت باراک اوباما به ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی»، سناتور جمهوریخواه این کشور که در رقابت برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ناکام مانده، در این باره اظهارنظر کرده است.

چند روز قبل بود که رسانه‌ وابسته به جمهوریخواهان در آمریکا خبر از اعطای 400 میلیون دلار به ایران از سوی دولت باراک اوباما داد تا مقدمات آزادی 4 زندانی آمریکایی از ایران فراهم شود.

پس از انتشار این خبر، مخالفان دولت دموکرات به ویژه جمهوریخواهان در آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را به «باج دادن به ایران» متهم کرده‌اند؛ اتهامی که باراک اوباما و دولتش به شدت آن را رد کرده‌اند.

حالا سناتور ایالت تگزاس که تا چند ماه قبل به شدت در تلاش برای پیروزی در مبارزات مقدماتی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 بود، باراک اوباما را به «باج دادن» متهم کرده است.

«تد کروز» در بیانیه‌ای ضمن مخالفت شدید با آنچه «باج دادن به ایران» خوانده، بر لزوم پاره کردن توافق هسته‌‎ای ایران و گروه 1+5 تاکید کرده است.

او که بارها مخالفتش با برجام را تکرار کرده است، حالا در بیانیه جدید ادعا کرده است: «این(برجام) چیزی بیش از مجموعه‌هایی از رشوه‌ها و توافقات محرمانه نیست و هیچ کاری برای ممانعت ایران از دستیابی به توانمندی هسته‌ای نخواهد کرد».

تد کروز، ادعای نخ نما شده آمریکایی‌ها درباره حمایت ایران از تروریسم را تکرار کرده و افزود: «این توافق(برجام) باید فورا و تا قبل از اینکه بیشتر از این خسارت و آسیب به بار نیاورده، پاره شود».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها