در صورت تصویب لایحه طرح ترافیک

ثبت‌ نام طرح ترافیک 96 از آذر ماه آغاز می شود

طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر تهران ) که قرار بود از اول شهریورماه به اجرادرآید همچنان منتظر ابلاغ مصوبه آن از وی وزارت کشور است.
کد خبر: ۹۲۹۵۶۷
طرح جدید کاهش آلودگی هوای تهران در انتظار مصوبه وزارت کشور

براساس اطلاعاتی که از سوی یک منبع آگاه در اختیار خبرنگار جام جم آنلاین قرار گرفت ،بنا بر این بود که اول شهریورفاز اول طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای شهر) به مورد اجرا گذاشته شود که با توجه به عدم ابلاغ آن از سوی وزارت کشور بنظر می رسد تاخیر در ابلاغ این مصوبه که قبلا در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است اجرای این طراح را به تاخیر بیندازد.

کارشناسان ترافیک معتقدند که این طرح راه‌حلی روشن و تجربه شده در برابر طرح زوج و فرد است، که طبق آن ترافیک و آلودگی هوا بر مبنای آلایندگی خودروها کنترل خواهد شدو نه شماره پلاک زوج و فرد. اما مهم‌ترین بخش اجرای طرح کاهش، گرفتن معاینه فنی است. بدین‌ترتیب اگر خودروی شما انژکتوری باشد، می‌توانید سال نخست طرح کاهش را بدون دغدغه بگذرانید.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پیشتر گفته بود: طرح کاهش، طرح سیاستگذاری آلودگی هواست و کمک به پالایش ناوگان شهر می‌کند که به‌ تدریج خودروهای آلاینده خارج و خودروهای پاک‌تر وارد شهر شوند. مطالعات طرح‌های LEZ در همه دنیا انجام شده و نشان می‌دهد با پالایش ناوگان شهری، کیفیت هوا روز‌به‌روز بهتر می‌شود. وحید حسینی تاکید کرد: اگر طرح کاهش در تهران اجرا شود، با استناد به بانک اطلاعات خودروهای زرد و قرمز، در شرایطی که هوا در وضعیت هشدار قرار می‌گیرد، امکان مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق برای کاهش آلاینده‌ها و اعمال سیاست‌های درست ترافیکی وجود خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
-
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
مستندثریا تلویزیون نشون دادفردمخترعی كه ایرانی بود وكارش دراروپا برقی كردن خودروهابود نامه ای به وزارای محیط زیست نوشت,اوناگفتن جنین برنامه ای دردستور كار نداریم موتورسیكلتهاهم كه پنج برابر الودگی دارن وبه منظوركاهش الودگی هوا وصوت برقی نمیكنن!اب دركوزه وماتشنه لبان میگردیم

نیازمندی ها