فرماندار نظرآباد با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی استان البرز و شهرستان نظرآباد مالیات خود را در استان تهران پرداخت می‌کنند، گفت: مجموعه استانداری البرز با جدیت پیگیر حق خود در بهره‌مندی از مالیات این واحدهاست.
کد خبر: ۹۲۹۵۴۶
به نام البرز به کام پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، حجت‌الله صادقی گفت: از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی و پس از آن در نظر گرفتن سهمیه تسهیلات برای فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال در کشور مطرح شده است؛ جمع‌آوری اطلاعات از واحدهای مشمول دریافت این تسهیلات در شهرستان نظرآباد آغاز شده است.

وی به بازدید مداوم از این واحدها اشاره کرد و افزود: اگرچه هنوز آمار دقیقی از واحدهایی که می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند تهیه نشده است اما به تدریج در حال جمع‌آوری این اطلاعات هستیم تا در صورت اعلام سهمیه به سرعت از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه به موضوع مالیات واحدهای مستقر در استان اشاره و اعلام کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی که در البرز واقع شده‌اند؛ امور مالیاتی خود را در تهران انجام می‌دهند و همین موضوع باعث بی نصیب شدن استان از مالیات این واحدها شده است.

فرماندار نظرآباد تصریح کرد: این معضل در حالی است که البرز همه مسائل و مشکلات این واحدها از جمله آلودگی، ترافیک، آسیب‌های زیست محیطی و ... را به دوش می‌کشد.

وی استقرار دفتر این واحدها در پایتخت به عنوان علت این معضل را رد کرد و گفت: تعداد بسیار زیادی از واحدهای تولیدی در سراسر کشور دارای یک دفتر مرکزی در تهران هستند اما چنین وضعیتی ندارند.

صادقی به مهمترین دلیل عدم بهره‌مندی البرز از مالیات این واحدهای تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از آنکه استان البرز شکل بگیرد همه این واحدها جز استان تهران محسوب می‌شدند اما پس از تشکیل البرز اگرچه بسیاری از امور تفکیک شد ولی امور مالیاتی این واحدها مانند سابق ادامه پیدا کرد.

فرماندار نظرآباد در پایان با بیان اینکه در این موضوع قطعا حق با استان البرز است گفت: آمار و اطلاعات این واحدها تهیه شده و در اختیار استاندار البرز گرفته است تا با پیگیری این مشکل رفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها