رئیس اتحادیه نانوایان کرج گفت: آموزش های فنی و حرفه‌ای در خصوص نان و نانوا چندان کاربردی نیست.
کد خبر: ۹۲۹۵۳۹
تعریف استاندارد برای نان باکیفیت وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، ایرج قربانی گفت: اتحادیه نانوایان طی سال‌های گذشته برای افزایش کیفیت نانی که از طریق نانوایی ها به دست مردم می رسد اقدامات متنوعی صورت داده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای نانوایان، ممنوعیت مصرف جوش شیرین و نمک صنعتی در نان تنها بخشی از این اقدامات بوده است.

رئیس اتحادیه نانوایان کرج ادامه داد: تاکنون هزار و 300 نانوا در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای جهت افزایش کیفیت پتخت نان شرکت کرده‌اند ولی واقعیت این است این دوره‌ها چندان کاربردی نبوده است.

قربانی یادآور شد: باید بپذیریم شرکت دراین دوره‌ها به تنهایی نمی‌تواند یک نانوای خوب و مجرب تربیت کند؛ چراکه پخت نان با کیفیت به تجربه نیز نیاز دارد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات موجود در مسیر دریافت تسهیلات بانکی از سوی نانوایان اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون 750 نانوا از کرج برای دریافت وام 15 میلیون تومانی اقدام کرده‌اند ولی تنها 32 نفر از آنها موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

به گفته قربانی، هنوز یک تعریف استاندارد برای یک نان باکیفیت وجود ندارد و مردم در این زمینه سلیقه ای عمل می‌کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان کرج خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران اول باید یک تعریف استاندارد از یک قرص با کیفیت ارائه دهند و پس از آن از نانواها بخواهند که همه آن استانداردها را در پخت نان رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
-
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
مسئولین در حوزه نان و آرد فقط قیمت این دو را بالا میبرند. و به كیفیت آرد تحویلی به نانواییها و درنهایت نان تحویلی به مردم كاری ندارند.در ضمن استاندارد كردن نان انچنان سخت نیست . الان وزن چونه نانها كم است .اگر نانوا چونه نانها را سنگین تر بگیرد نان را میتوان برشته كرد بدون اینكه نان بسوزه ،ولی چونه سبك و خمیر نازك باعث سوختن ویا خمیر بودن نان میشود

نیازمندی ها