ایران، سلاح کلاشنیکف‌ ۱۰۳ از روسیه خریداری کرده و این سلاح‌ها وارد کشور شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۴۵
ایران از روسیه سلاح AK۱۰۳ خرید/ کلاشنیکف‌های جدید وارد کشور شد+عکس

به گزارش جام جم آنلاین وبه نقل از تسنیم، سلاح‌های جدید خریداری شده ایران از روسیه برای به‌کارگیری در نیروهای مسلح، وارد کشور شد. این سلاح‌ها، شامل کلاشنیکف‌های 103 یا همان AK103 است که پس از ورود به کشور، در اختیار برخی یگان‌های نیروهای مسلح کشورمان نیز قرار گرفته است.

AK103 یکی از مشهورترین و بهترین سلاح‌های خانواده کلاشنیکف است که از کالیبر 39*62. 7 mm بهره می‌برد. وزن خالی این سلاح، 3 کیلو و 400 گرم است.

هم اکنون فقط 5 کشور، روسیه، هند، ونزوئلا، لیبی و نامیبیا جزو دارندگان رسمی این سلاح هستند. اخیرا نیز برخی تصاویر منتشره در فضای مجازی، نشان می‌دهد که تعدادی از نظامیان عربستان سعودی نیز این سلاح را در اختیار دارند.

AK103 آنقدر کارآمد است که در روسیه به عنوان تولیدکننده این سلاح، در نیروهای عملیات ویژه این کشور (Special Operations Forces) و همچنین در نیروهای ویژه پلیس روسیه (Special Police Groups) نیز به کار گرفته شده است.

وزن این سلاح کارآمد با خشاب خالی، حدود 3 کیلو و 600 گرم بوده و طول آن 943 میلی متر است. این سلاح، دارای خشاب 30 تیری بوده و نواخت تیر آن نیز، 600 گلوله در دقیقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
JJ
-
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
خرید سلاح سرویس سیاسی!!؟ ضمنا خودكفایی كجا رفت؟؟
ایرانی
-
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۱
مگر قرار نبود در زمینه سلاح و تجهیزات نظامی خودكفا شویم ؟! باز هم غفلت و باز هم خواب خرگوشی .!
كسرا
-
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۱
۰
كشور ما مرزهای بیابانی و كوهستانی بسیار دارد و نیاز به سلاح های انفرادی با برد بالا و كیفیت نواخت تیر و همچنین دقت زیاد دارد . كلاشینكوف سلاح خوبی برای شرایط مرزی ما نیست می بایست به سمت سلاح های انفرادی با كیفیت تر بریم نه كلاش از رده خارج
ناشناس
-
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
اولا شما اول اسم خودت را درست بنویس بعد اظهار نظر كنید در مورد مسایل دیگر , كسری درست است نه كسرا .
ثانیا كلاشینكف بهترین سلاح جنگی جهان است و حتی یكی از سلاح های سازمانی ارتش امریكا هم است در كنار ام -۱۶ كه سلاح سازمانی ارتش امریكا است . هیچ سلاحی در جهان مثل كلاشینكف استحكام و كیفیت ندارد تنها سلاح جهان است در تمام شرایط و موقعیت ها , قابل اعتماد است
افسر ارتش
-
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
۰
۰
تفنگ های جنگی كلاشنیكُف با توجه به سهولت استفاده و نگهداری، قدرت بالا، هزینه اندك تولید و دوام زیاد به محبوب‌ترین و با كیفیت ترین تفنگ تهاجمی دنیا تبدیل شده است كه از مدل های مختلفی ساخته شده است شامل : AK-47 , AK-47S , AKM , AK-74U , AK-74 , AK-74S , AKS , AK-74N , AK-101 , AK-102 , AK-103 , AK-104 , AK-105 , AK-107 , AK-108
واقعیت
-
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
حالا اسباب بازی یا ماكت یا خراب نباشن؟!

روسها خوب بلدن سر ما كلاه بمالن!
حقیقت
-
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
ببین چقدر آشغال و قدیمی بوده كه به ایران فروخته!
زبل خان
-
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
احساس میكنم از روی حقارت و عقده این جملات نوشتی و هیچ چیزی در مورد تسلیحات نمیدانی .

كلاشینكف AK-103 سال ۲۰۰۱ میلادی تولید شد و تا امروز هم خط تولید آن فعال است و ارتش های روسیه , چین , هند , ونزوئلا از كاربران اصلی این تفنگ جنگی هستند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها