نگاهی به 2 تبلت جدید اندرویدی آنر نوت 8 و گلکسی نوت 7

جنگ تبلت‌ها آغاز می‌شود

اواسط هفته گذشته یعنی غروب سه‌شنبه 12 مرداد، طرفداران پر و پا قرص و رسانه‌های دیجیتال شاهد رونمایی از جدید‌تری پرچمدار سری نوت سامسونگ یعنی گلکسی نوت 7 بودند.
کد خبر: ۹۲۹۰۷۲

محصولی که مدت‌هاست شایعات و تصاویر منتسب زیادی را به دوش می‌کشد تا سرانجام از چهره جدیدش پرده بردارد. این محصول جدید شرکت کره‌ای که برای همسان‌سازی با سری S به‌جای 6 با نام نوت 7 عرضه شده است، به لطف افشاگری‌های اینترنتی چیز پوشیده‌ای برای کاربران سامسونگ نداشت و تنها مهر تائیدی بر تمام شایعاتی بود که تا پیش از رونمایی منتشر شده بود. با هم نگاهی خواهیم انداخت به فبلت 5.7 اینچی که می‌تواند رقیبی جدی برای تمام گوشی‌های وجود در بازار باشد

برادر بزرگ‌تر 7 اج

برخلاف سری گذشته محصولات سامسونگ، این بار این شرکت تصمیم گرفت به‌جای عرضه دو محصول نوت تنها یک گوشی، اما با لبه‌های خمیده تولید کند. از همین رو نوت 7 با صفحه‌نمایشی با لبه‌های گرد و بدنه‌ای فلزی که پشت آن با شیشه پوشانده شده شباهت زیادی به گلکسی اس7 اج دارد.

این فبلت به دلیل داشتن همان لبه‌های خمیده هیچ حاشیه‌ای نداشته و همین باعث شده بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش را در میان دیگر فبلت‌های 5.7 اینچی داشته باشد. صفحه‌نمایش این دستگاه از نوع Super AMOLED بوده که وضوح 2560 در 1440 پیکسل با تراکم 518 پیکسل را ایجاد می‌کند. همچنین روی این صفحه‌نمایش یک لایه گوریلا گلس 5 قرار گرفته تا از خطر خط و خش و شکستگی در امان باشد. گلکسی نوت 7 از نسل پیشین خود لاغرتر شده و دو گرم وزن کم کرده تا به 169 گرم برسد. اما متفاوت‌ترین ویژگی نوت 7 نسبت به نوت 5 ضدآب بودن این دستگاه است تا درست مانند سری اس7 در برابر آب و گرد و غبار در امان باشد.

محتویات آشنا

شرکت سامسونگ مانند سری اس7 در مورد پردازنده این دستگاه هم یک روند دوگانه را در نظر گرفته و قرار است این گوشی در دو مدل از اسنپ دراگون 820 و اکسینوس 8890 استفاده کند. نکته جالب این که سامسونگ برای ترغیب مشتریانش به خرید نسخه اکسینوس این مدل را قوی‌تر از مدل دیگر عرضه کرده است. نسخه جهانی با پردازنده اکسینوس 8890 دارای چهار هسته 2.6 گیگاهرتزی و چهار هسته 6.1 گیگاهرتزی کنار پردازنده گرافیکی Mali-T880MP12 است. ولی نسخه آمریکایی که از پردازنده اسنپ دراگون استفاده کرده از دو هسته 3.2 گیگاهرتزی Kryo کنار دو هسته 1.6 گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 استفاده می‌کند. این تنها بخشی بود که شایعات از واقعیت پیشی گرفتند و خبری از پردازنده اسنپ دراگون 821 و اکسینوس 8893 در آن نیست. دیگر مشخصه آشنای نوت 7 رم چهار گیگابایت با حافظه داخلی 64 گیگابایت است که به کمک درگاه حافظه جانبی میکرواس‌دی تا 256 گیگابایت افزایش می‌یابد.

برگ برنده

شاید مهم‌ترین تکنولوژی‌ نوآورانه‌ای که در گوشی جدید سامسونگ به کار رفته اسکنر عنبیه چشم باشد. البته این ویژگی قبلا در گوشی لومیا 950 مایکروسافت نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، اما عملکرد چندان خوبی نداشت. سامسونگ مدعی شده اسکنر عنبیه چشم نوت 7 حتی در نور بسیار کم هم قادر به تشخیص خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر در مورد نوت7 قلم هوشمند اس‌پن این دستگاه است که دارای نوکی کوچک‌تر، دقیق‌تر و با قابلیت تشخیص 4096 درجه فشار است که نسبت به نوت5 دو برابر شده است. سامسونگ سرانجام تصمیم گرفته از کابل‌های میکرویو‌اس‌بی دست بردارد و به درگاه USB Type-C مجهز شود. به‌این‌ترتیب باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه با سرعت بیشتری شارژ خواهد شد.

گلکسی نوت 7 که در بسیاری از موارد همان نسخه بزرگ شده گلکسی اس7 اج است، در مورد دوربین نیز بدون کوچک‌ترین تغییری و با همان دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی عرضه شده است. گلکسی نوت 7 در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، طلایی و رنگ جدید آبی مرجانی به بازار عرضه خواهد شد.

رقیب خاموش

در شرایطی که به نظر می‌رسد گلکسی نوت 7 جدی‌ترین فبلت برای تسخیر بازار گوشی‌های هوشمند است، اما رقیب چینی سامسونگ یعنی هوآوی درست چند روز پیش از کره‌ای‌ها در هیاهویی بسیار کمتر آنر نوت 8 را به‌عنوان یک فبلت قدرتمند برای ورود به بازار معرفی کرد. این محصول از نمایشگری 6.6 اینچی با رزولوشن 2K استفاده می‌کند و لبه‌های آن نیز به‌صورت نه‌چندان محسوسی خمیده است تا از حاشیه کادر گوشی خبری نباشد. هوآوی برای آنر نوت 8 از پردازنده اختصاصی خود یعنی سیلیکون کایرین 955 و یک پردازشگر گرافیکی Mali-T880 MP4 استفاده کرده است و با داشتن چهار گیگابایت رم در سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. دوربین پشت این دستگاه 13 مگاپیکسل و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز جلوی دستگاه قرار دارد. این فبلت 219 گرمی از یک باتری قدرتمند 4500 میلی‌آمپر ساعتی نیز استفاده می‌کند. آنر نوت 8 قرار است 19 مرداد با قیمت 345 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی و 420 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی وارد بازار شود. برگ برنده این محصول قیمت بسیار پایین این دستگاه نسبت به دیگر رقباست.

یاران کمکی

بعد از این‌که ال‌جی همراه پرچمدار خود تعدادی از ابزار‌های اضافه را با عنوان دوستان عرضه کرد به نظر می‌رسد سامسونگ نیز دنبال یاران کمکی برای گوشی هوشمند جدید خود است. برای همین همزمان با عرضه نوت 7، سه محصول دیگر نیز کنار آن معرفی شده و وارد بازار خواهد شد. دوربین واقعیت مجازی Gear 360 سامسونگ که البته خیلی پیش از اینها معرفی شده بود حالا قرار است همزمان با نوت7 وارد بازار شود و همچنین نسخه جدید هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ نیز همراه آنها خواهد بود تا مشخص شود این شرکت کره‌ای برنامه مفصلی برای واقعیت مجازی دارد. علاوه بر این به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها همراه با نوت 7 یک دستبند Gear Fit2 نیز به مشتریان خود هدیه خواهند داد. آخرین یار جدید فبلت نوت 7 یک گجت دیگر نیست، بلکه یک سرویس ابری برای تمام کاربران محصولات این شرکت است. سرویس Samsung Cloud قرار است 15 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار دهد تا در این زمینه نیز سامسونگ بتواند با با اپل رقابت کند.

پیام شهرکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها