سفیر کشورمان در عراق گفت که آخرین عناصر باقیمانده از گروهک تروریستی منافقین تا 45 روز دیگر از خاک عراق اخراج خواهند شد و پرونده این گروهک تروریستی در عراق به‌طور کامل بسته می‌شود. به گزارش ایرنا، حسن دانایی‌فر اطلاع داد که دولت عراق با همکاری سازمان ملل تاکنون 65درصد عناصر گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود اخراج کرده است و مابقی آنان تا 45 روز دیگر از این کشور انتقال می‌یابند. وی افزود: دولت عراق از گذشته دنبال این بود که اعضای گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود اخراج کند، اما به‌دلیل فشارهای آمریکا و برخی متحدان آن این روند تاکنون به تاخیر افتاده بود.
کد خبر: ۹۲۸۹۴۱

آمریکا دشمنی‌ها ‌را کنار نگذاشته

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: حل مناقشات بین‌المللی، یکی از سیاست‌هایی است که دولت در این سه سال دنبال کرده بود و با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم حداقل دفع شر داشته باشیم اما طبیعی است که آمریکا دشمنی‌ها و توطئه‌هایش را کنار نگذاشته است. به گزارش تسنیم، وزیر کشور در نشست با منتخبان و فعالان اقتصادی استان یزد به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: آنچه در سوریه، یمن و عراق اتفاق افتاده واقعا یک جنگ جهانی کوچک است و همه کشورها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این جنگ جمع شده‌اند و همه به‌دنبال منافع خودشان هستند.

بازدید احتمالی نمایندگان از مراکز هسته‌ای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از احتمال بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از مراکز هسته‌ای کشور خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان این‌که کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت در حال تدوین گزارش خود در مورد نحوه اجرای برجام است، اظهار کرد: این گزارش اوایل شهریور در صحن علنی کمیسیون قرائت می‌شود.

خروج 3 شرکت ایرانی از فهرست تحریم‌های اروپا

اتحادیه اروپا اعلام کرد: نام سه شرکت ایرانی فعال در زمینه حمل و نقل دریایی به حکم دادگاه عمومی این اتحادیه از فهرست تحریم‌ها خارج شده است. به گزارش فارس، در پی حکم اخیر دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، سه مجموعه ایرانی فعال در زمینه حمل و نقل دریایی رسما از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند. بنا بر اعلام اتحادیه اروپا حکم انسداد دارایی‌های سه شرکت «موسسه خدمات رفاهی کشتیرانی جمهوری اسلامی»، «شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی» و «Leading Maritime Pte» (ãÓÊÞÑ ÏÑ ÓäÇæÑ) ÏíÑ ãÚÊÈÑ äÈæÏå æ åãßÇÑí ÈÇ Çíä ÔÑßʝåÇ åã ÏíÑ ããäæÚ äíÓÊ.

خط دوگانه ایران و آمریکا

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به آغاز تنازعات میان ایران و آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی گفت:‌ امروز بی‌تردید خط دوگانه ایران و آمریکا در همه جا مطرح است و چنین تنازعی برآمده از تنازع میان نظام‌های خیر و شر است. به گزارش ایسنا، سردار احمد وحیدی صبح پنجشنبه در مراسم معارفه‌ خود با بیان این‌که دفاع در منازعه‌ای که میان خیر و شر شکل گرفته است، جایگاه بسیار بالایی دارد، افزود: با شروع انقلاب اسلامی دو نظام خیر به رهبری جمهوری اسلامی ایران و شر به رهبری آمریکا ظهور پیدا کردند. این دو از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و در آینده نیز با یکدیگر می‌جنگند تا ان‌شاءالله نظام شر به دست نظام خیر معدوم شود.

تعامل شورای نگهبان با جریانات سیاسی

سخنگوی شورای نگهبان با حضور در خبرگزاری تسنیم به تشریح رویکردهای این نهاد در دوره جدید و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم پرداخت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباسعلی کدخدایی همچنین از رایزنی‌‌های خود با رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون انتخابات نیز خبر داد. کدخدایی همچنین تأکید کرد که شورای نگهبان در دوره جدید و در آستانه انتخابات قصد دارد با نمایندگان مجلس و جریانات گوناگون سیاسی کشور درباره اصلاح قانون انتخابات رایزنی‌ها و تعاملات بیشتری داشته باشد.

واکنش واشنگتن به اعدام تروریست‌ها در ایران

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعدام چند تروریست در کردستان گفت که واشنگتن همیشه از رفتار حقوق‌بشری ایران نگران بوده و شفاف شدن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی ایران، یکی از خواسته‌های آمریکاست. به گزارش فارس، مارک تونر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام نگرانی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران، رسیدگی عادلانه و شفاف به پرونده‌ها در دستگاه قضایی ایران را خواستار شد. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز به همین بهانه ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کرد.

تاکید آیت‌الله یزدی بر رسیدگی به حقوق‌های نجومی

آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: قوه قضاییه قطعا باید به این پرونده‌ها رسیدگی کند گرچه همان‌طور که آیت‌الله آملی‌لاریجانی و دادستان کل کشور اعلام کرده‌اند، رسیدگی می‌شود.

نسخه دوم «انقلاب رنگی» در دستورکار دشمنان ایران

گلوبال‌ریسرچ در گزارشی نوشت: ایالات‌متحده و عربستان در حال طراحی توطئه‌ای مشترک برای ایجاد مجموعه بحران‌هایی هستند که ایران را وادار به عقب‌نشینی از مواضع خود در سوریه کند. به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی گلوبال‌ریسرچ در گزارشی به قلم آندره کوریبکو به طرحی اشاره کرد که در آن وخامت اوضاع در جنگ سوریه ناشی از اقداماتی است که ریاض و واشنگتن با هدف عقب‌ راندن ایران از کمک نظامی به دولت قانونی بشار اسد انجام می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها