رئیس جمهور آمریکا تایید کرده است که نامزد جمهوریخواه انتخابات در جریان جزییات نشست های امنیت ملی قرار خواهد گرفت ولی نسبت به افشای مسائل مربوط به امنیت ملی به وی هشدار داده است.
کد خبر: ۹۲۸۸۲۲
هشدار اوباما به ترامپ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه تایید کرد که در آستانه انتخابات نوامبر، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان از مسائل امنیت ملی مطلع خواهد شد ولی به ترامپ هشدار داده است که اطلاعات مربوط به این نشست ها باید محرمانه باقی بماند.

اوباما که از هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری رسما حمایت کرده، ترامپ را فردی نامناسب برای ریاست جمهوری آمریکا ارزیابی کرده است.

ترامپ با اظهار نظرهای جنجالی خود در خصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا و ایجاد دیوار در مرز مکزیک، طی ماه های اخیر بارها خبرساز شده است.

اوباما روز سه شنبه نیز ضمن انتقاد از رهبران جمهوریخواه از آنها به خاطر عدم انصراف از ادامه حمایت از ترامپ به شدت انتقاد کرده است.

اوباما در اظهارات روز پنجشنبه خود نیز ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ در خصوص احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و گفت: بی شک انتخابات بدون تقلب برگزار خواهد شد. اگر آقای ترامپ در روز انتخابات 10 تا 15 درصد بالاتر باشد و در نهایت شکست بخورد، شاید سئوالات و ابهاماتی به وجود بیاید. ولی این مساله فعلا وجود ندارد.

ترامپ در نظرسنجی های انجام شده ، کلینتون را تعقیب می کند و همچنان پشت سر او قرار دارد.

برخی جمهوریخواهان بر این باورند که کلینتون نباید در جریان نشست های مربوط به امنیت ملی آمریکا قرار بگیرد چرا که وی سابقه خوبی در استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی نداشته است.

اوباما در این باره گفت: باید با هر 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری به صورت یکسان رفتار شود. ما می خواهیم مطابق با قانون رفتار کنیم، آنها باید از نشست های امنیت ملی و جزییات آن مطلع شوند. چیزی که باید گفت این است که این نشست ها طبقه بندی شده و محرمانه هستند. آنها اگر می خواهند رئیس جمهور شوند باید مانند یک رئیس جمهور رفتار کنند، و این بدان معناست که آنها باید بتوانند این اطلاعات را دریافت کرده و آنها را همه جا پخش و منتشر نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
۰
۰
خدا رو شكر دو تا خر میخوان رئیس امریكا بشن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها