سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:

بررسی دقیق پیوستن به کنوانسیون مشترک سوخت هسته ای

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان این که فعالیت های صلح آمیز صنعت هسته ای در عرصه های گوناگون هیچ زمانی متوقف نخواهد شد گفت: امروز نه تنها خللی در فعالیت های سازمان ایجاد نشده بلکه با وجود تمام هجمه ها، فشارها و فضاسازی ها که بعضا می گفتند فعالیت های این سازمان اقتدار آفرین متوقف شده، شاهد پیشرفت و توسعه پایدار و همه جانبه هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۷۰۴
راه اندازی پروژه های مهم هسته ای در سال جاری؛ اعلام سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، علی اصغر زارعان در جمع مدیران و متخصصان نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به توافق هسته ای اظهار داشت: این توافق نامه با تدبیر مسوولان نظام توام با ایستادگی و حمایت مردم از دست اندرکاران و مذاکره کنندگان موجب ارتقاء عزت و اقتدار ملی در تمامی عرصه ها شده و در واقع، با اجرایی شدن برجام، سازمان انرژی اتمی تعاملات و همکاری های بین المللی خود را به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده با نهادهای بین المللی و سایر کشورها افزایش داده است.

دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای، با معرفی دستاورد های برجام در سطح بین الملل یادآوری کرد: ما بر اساس توافق برجام موفق شدیم چرخه کامل سوخت از اکتشاف تا استخراج و ... تا انتهای این فرایند را حفظ کنیم و این چرخه با قوت همچنان به روند کار خود بر حسب چارچوب برجام ادامه خواهد داد.

تجاری سازی آب سنگین با کیفیت استانداردهای جهانی

زارعان افزود: امروز ما حدود 80 درصد در حوزه برداشت ژئوفیزیک هوابرد پیشرفت داشته ایم، همچنین موفق به تجاری سازی آب سنگین با کیفیت استانداردهای جهانی شده ایم که حاکی از انگیزه و تلاش مضاعف همکاران است.

وی با اشاره به پیگیری رییس سازمان انرژی اتمی در ساخت نیروگاه های فاز دو و سه بوشهر و همچنین نیروگاه های کوچک و متوسط با هدف عملیاتی شدن آن که در زمان خود پس از رفع موانع فنی و اعتباری اعلام خواهد شد، گفت: فعالیت های صنعت هسته ای در سال های اخیر علاوه بر ایجاد غرور ملی نقش محوری را در توسعه صنایع زیر ساختی کشور و اجرای طرح های ملی ایفا کرده که نمونه ای از آن شناسایی عناصر نادر خاکی و فرآوری آن در سال گذشته است.

وی ادامه داد: بنابراین در صدد هستیم از فرصت های ایجاد شده در پسابرجام استفاده کرده و با بهره گیری از دانش و فناوری سایر کشورها نسبت به ارتقاء کیفیت و استانداردسازی فعالیت ها و محصولات هسته ای گام برداریم.

زارعان با ابلاغ پیام تشکر و قدردانی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از متخصصان نیروگاه اتمی بوشهر و نیز با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به تشریح اقتصاد مقاومتی و خصوصیات مثبت آن و تعریف عدالت در اقتصاد مقاومتی پرداخت.

وی تاکید کرد: مدیران باید در شرایط کنونی با خلاقیت و کار آفرینی، انعطاف پذیری، ریسک پذیری و مدیریت جهادی بر حاشیه ها غلبه داشته و با حفظ روحیه نشاط و امید همراه با انگیزه و اخلاص در عمل، تقوا را در سرلوحه خود قرار دهند.

دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای افزود: رویکرد سازمان انرژی اتمی نیز در تحقق شعار سال، استفاده از ظرفیت های داخلی برای رفع نیازها و عدم وابستگی به خارج است و در این راستا با سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های صورت گرفته فعالیت های صنعت هسته ای به صورت هدفمند، عدالت محور، مجاهدانه با تلاش مضاعف و سخت کوشانه متخصصین سازمان انرژی اتمی پر شتاب و با قوت هر چه بیشتر در حال اجرا بوده که تاکنون توانسته ایم با اعتماد به نفس، خودباوری و همچنین ایستادگی در مقابل سختی ها و نظام سلطه غیر ممکن ها را نیز ممکن سازیم.

زارعان همچنین پس از پخش فیلم با موضوع امنیت فضای سایبری بر نقش حفاظت و اهمیت صیانت از دستاورد های صنعت هسته ای تاکید کرد و افزود: امروز دشمن اولویت خود را در حوزه سایبری و شبکه فناوری اطلاعات و سیستم های کنترل صنعتی قرار داده و تلاش می کند از طریق ارسال و نفوذ بدافزارهای هوشمند و حتی نشان کردن و جذب طعمه های خود در بعد نیروی انسانی و هدایت آنها اقدام و در روند حرکت رو به رشد صنایع زیر ساختی کشور خرابکاری و اخلال ایجاد کند.

رئیس قرارگاه دفاع سایبری سازمان گفت: بر اساس رهنمودهای رییس سازمان انرژی اتمی مبنی بر برنامه ریزی موثر و ایجاد ساز و کارهای مناسب در مقابله با تهدیدات سایبری اخیرا موفق به اجرای طرح های امنیتی و پیاده سازی آنها از جمله مرکز عملیات امنیت سایبری شده ایم.

راه اندازی پروژه های مهم هسته ای در سال جاری

وی در عین حال از راه اندازی پروژه های مهمی در سال جاری خبر داد و اعلام آن را به 20 فروردین سال 96 موکول کرد.

زارعان همچنین با پاسخگویی به سوالات متعدد حاضران تاکید کرد: رسیدن به کرامت انسانی کارکنان و متخصصین از اهداف اصلی صنعت هسته ای است و ما هر چه بتوانیم در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خسرو
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
۰
۰
مثل جریان خرید ایرباس , بوئینگ است !

نیازمندی ها