سازمان انتقال خون از جمشید مشایخی بازیگر سینما و احمدرضا درویش کارگردان سینمای کشور به عنوان هنرمندان حامی فرهنگ اهدای خون تجلیل کرد.
کد خبر: ۹۲۸۴۰۰
تجلیل خونی از جمشید مشایخی و احمدرضا درویش + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، چهلمین همایش سلامت و زندگی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهرداری تهران، فدراسیون فوتبال، سازمان انتقال خون و شبکه هپاتیت ایران و با موضوعات هپاتیت و کبد چرب، روز ملی انتقال خون و پویش "خودمراقبتی ورزشکاران اهداکننده مستمر خون" در تالار ایوان شمس برگزار شد.

از داوود رفعتی داور بین المللی فوتبال و توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نیز به عنوان نمایندگان جامعه ورزشی کشور با اهدای نماد یادبود سازمان انتقال خون تقدیر شد.

در این همایش، جمشید مشایخی در رابطه با اهدای خون سخنانی ایراد کرد و مردم را به اهدای خون تشویق کرد.

مجید مختاری مدیر آزمایشگاه های تشخیص طبی و مرجع سازمان انتقال خون و دبیر "پویش خود مراقبتی ورزشکاران اهداکننده مستمر خون" هم گفت: رویکرد سازمان انتقال خون از ترویج اهدای هیجانی به سمت جذب و نگه داری اهداکنندگان مستمر، آگاه و مسئول تغییر کرده است .

وی تاکید کرد :افراد باید موضوع تشخیص و درمان بیماری ها را به متخصصین این امر بسپارند و با اظهار نظرهای اشتباه و گاهی تصورات نادرست در مورد وجود یک بیماری در خود یا اطرافیانشان آنها را به لحاظ روحی و روانی دچار مشکل نکنند.

مختاری ادامه داد: بوسیدن،در آغوش گرفتن، دست دادن و غذا خوردن بر سر یک سفره راه انتقال بیمارهایی مانند ایدز نیست،همه ما موظف هستیم با ایجاد فضای امن روانی برای این افراد بستر لازم را برای پیگیری روند درمان و همچنین بیان بیماری توسط این افراد را فراهم کنیم.

وی همچنین تاکید کرد تمامی موارد مشکلات کبدی که اصطلاحا هپاتیت نامیده می شوند ناشی از آلودگی به ویروس های HCV و HBV نبوده و افراد نباید با یک مشکل کبدی کوچک مثل کبد چرب خفیف برچسب هپاتیت را آنگونه که در جامعه از آن تلقی می گردد بر خود یا دیگران بچسبانند.

مختاری گفت: در بسیاری موارد ترس از عدم پذیرش اجتماعی و طرد شدن توسط اعضا خانواده و دوستان علاوه بر اینکه بیمار را دچار نوعی افسردگی و دست کشیدن از پیگیری درمان می کند، موجب پنهان کاری و کتمان بیماری توسط فرد می گردد که از زمینه های بسیار مهم و خطرناک شیوع و انتقال بیماری به دیگران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها