دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان خوزستان گفت: پرونده فوت 5 بیمار دیالیزی در بیمارستان کارون اهواز به صورت فوق العاده و ویژه در شعبه 4 بازپرسی در حال رسیدگی است و تا کنون هیچ گونه دلیل و مدرکی مبنی بر آلودگی دستگاه های دیالیز به دست نیامده است.
کد خبر: ۹۲۸۲۸۸
رسیدگی ویژه به پرونده فوت بیماران دیالیزی در دادستانی اهواز

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از میزان ، عباس حسینی پویا در رابطه با آخرین پیگیری‌ها از فوت 5 بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا اهواز گفت: در این رابطه پرونده‌ای در شعبه 4 بازپرسی تشکیل شده و موضوع به صورت فوق العاده و خارج از نوبت در حال رسیدگی است و و تا کنون هیچ گونه دلیل و مدرکی مبنی بر آلودگی دستگاه های دیالیز به دست نیامده است.

وی افزود: عامل بیماری براساس اعلام نظر متخصصین میکروبی به نام «ایکولای» بوده که وارد سیستم گوارش بیماران شده و منجر به عفونت و اسهال خونی و در نهایت مرگ آنان شده است.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد :عامل بیماری مشخص شده است و تحقیقات در خصوص منشا آن با سرعت و جدیت ادامه دارد.

دادستان اهواز اظهار کرد: گروهی متشکل از بازپرس پرونده و پزشکی قانونی و رئیس نظام پزشکی استان خوزستان تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده‌اند.

حسینی پویا اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به نظام پزشکی و هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات و قصور پزشکی دستور داده شده تا به موضوع به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کرده و نظر نهایی را اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان به مردم اطمینان داد که در صورتی که قصور یا سهل انگاری صورت گرفته باشد با قاطعیت با افراد خاطی برخورد خواهد شد و گفت: تا تکمیل تحقیقات نمی‌توان در این خصوص به طور صریح اظهار نظر کرد و به محض حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام قضایی از مردم خواست به شایعات و اظهار نظرات غیر کارشناسی توجه نکنند و گفت: مردم نباید به اظهارات برخی افراد که به دنبال بهره برداری خاص و سوء استفاده از این جریان هستند، توجه کنند.

دادستان اهواز اضافه کرد: براساس آخرین خبرها حال 4 بیمار دیگر مطلوب و رضایت بخش است و درمان آنها ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر یکی از اولیای دم شکایت خود را مطرح کرده است و دستور داده‌ایم کلیه اولیای دم شناسایی در صورتی که شکایتی دارند، شکایت آن‌ها اخذ شود.

حسینی پویا در ادامه بیان کرد: به افرادی که با هر نیتی و اغراضی قصد جو سازی و تشویش اذهان عمومی را دارند هشدار داده و اعلام می کنیم با این گونه افراد به شدت برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها