مجوز ذخیره اورانیوم فراتر از برجام داده شده است

گزارش موسسه آمریکایی در خصوص معافیت های «محرمانه» هسته‌ای ایران

ادامه تفسیرهای مقامات آمریکایی از توافق هسته ای

کربی: برجام بر پایه راستی آزمایی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد برجام هرگز به اعتماد ربطی ندارد بلکه به راستی آزمایی و به رژیم حقوقی سرسختانه ای ربط دارد.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۸
کربی: برجام بر پایه راستی آزمایی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود درباره بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بی اعتمادی به آمریکا، گفت: ما همچنان درحال ارزیابی هستیم که آنها به تعهدات خود در برجام عمل کنند.

وی افزود: نیت ما این است که همچنان به تعهدات خود در برجام عمل کنیم چون به اعتقاد ما این اهمیت دارد و ما معتقدیم که می تواند تاثیری باثبات کننده برای منطقه و دنیا داشته باشد، پس تمرکز وزیر امور خارجه روی انجام دادن این کار و اطمینان یافتن از این مسئله است که ما همچنان تبعیت می کنیم و البته زیر نظر داریم که ایران همچنان به تعهدات خود عمل کند.

کربی سپس ادعا کرد: برجام هرگز به اعتماد ربطی ندارد بلکه به راستی آزمایی و به رژیم حقوقی سرسختانه ای ربط دارد که هدف آن راستی آزمایی درباره پیروی آنها (از برجام) است. با همه احترامی که برای اظهارات رهبر معظم قائل هستم اما هیچ چیزی در توافقنامه هرگز مبتنی بر اعتماد نبوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: من درباره هرگونه تغییر در برنامه های ایران در مورد گروه بین المللی حمایت از سوریه اطلاع ندارم. آنها عضو این گروه هستند و ما انتظار داریم که آنها همچنان عضوی از گروه باقی بمانند و همچنان بخشی از گفتگو درباره سوریه باشند اما این تصمیم یک تصمیم مستقلی است که آنها باید اتخاذ کنند.

کربی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما محاسبات جدید موسسه مطالعات راهبردی و بین الملل را مشاهده کردید که می گوید بر اساس اسناد بلندمدت تحقیق و توسعه ایران که این کشور تقدیم آژانس بین المللی انرژی اتمی کرده است؛ زمان گریز هسته ای ایران پس از سال سیزدهم شش ماه نخواهد بود بلکه چهار ماه خواهد بود. آیا شما این ارزیابی را مشاهده کردید؟ و اگر مشاهده کردید واکنش شما چیست؟ کربی در پاسخ گفت: من این ارزیابی را ندیده ام، تا جایی که من می دانم هیچ چیز درباره ارزیابی ما تغییر نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها