هیچ کس دوست ندارد به او گفته شود چه کاری انجام دهد. زن یا مردی که سعی می‌کند برای همسرش نقش رئیس را بازی کند، بدون تردید باعث ایجاد خصومت و آزردگی می‌شود. کارفرمایان خود رای، کارمندان خوب را از دست می‌دهند و کارمندانی که باقی می‌مانند روش‌هایی برای تخریب فرد دیکتاتور پیدا می‌کنند. اشخاصی که سعی می‌کنند دوستانشان را زیر سلطه بگیرند به طور معمول دشمن‌تراشی می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۳

هر کسی منحصر به فرد است و این حق را دارد که طبق خواسته‌های خودش زندگی کند. هر چند باید راهی در پیش گیرد که به خود و دیگران آسیب نزند. عبارت «زندگی کن و بگذار دیگران هم زندگی کنند» توصیه‌ای قدیمی است که به ما پیشنهاد می‌کند تا حد امکان کمتر در کار دیگران دخالت کنیم و به این وسیله تعادل را وارد زندگی خود کنیم.

افرادی که سرشان توی زندگی دیگران است و می‌خواهند آنها را زیر سلطه خود دربیاورند معمولا مضطرب هستند و موقعیت متزلزلی دارند.

اگر می‌خواهید با دیگران همراه شوید و دوست‌داشتنی و قابل پذیرش باشید، تلاش برای کنترل دیگران را کنار بگذارید. ممکن است گاهی از خودتان بپرسید: «آیا قصد دارم دیگران را کنترل کنم؟» صادق باشید. آیا مایلید پیوسته به دیگران توصیه کنید؟ آیا اغلب به دیگران می‌گویید چکار کنند و چکار نکنند؟ آیا به طور معمول سعی می‌کنید حرفتان را به کرسی بنشانید؟ آیا از دستور دادن و امر و نهی کردن لذت می‌برید؟ آیا وقتی از دست کسی آزرده می‌شوید، اخم می‌کنید؟ آیا به تهدید کردن روی می‌آورید؟ آیا سعی می‌کنید تلافی کنید؟ اگر به هر یک از این سوالات جواب مثبت داده‌ باشید به احتمال زیاد اشخاص زیادی از شما آزرده هستند.

اگر رفتارهای کسی به طور جدی شما را ناراحت می‌کند یا اگر کسی سعی می‌کند شما را کنترل کند و دلتان می‌خواهد کاری در این خصوص انجام دهید اگر بسادگی از او بخواهید از این رفتارش دست بردارد، احتمال این که حرف شما را بپذیرد بیشتر از زمانی است که دست به تهدید بزنید و آمرانه رفتار کنید. اگر تلاش‌هایتان برای اصلاح موقعیت ناکام ماند، بهتر است از چنین فردی فاصله بگیرید. بهتر است به یاد داشته باشید که به جای کنترل کردن بهتر است همکاری کنیم و بپذیریم که ما نمی‌توانیم برای دیگران تعیین تکلیف کنیم که چطور رفتار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها