هووکشی موضوعی نیست که رواج داشته باشد و بخواهیم از آن با این عنوان یاد کنیم. قتلی اتفاق می‌افتد و در اتفاقی زنی هوویش را می‌کشد، این به آن معنا نیست که هووکشی پدیده‌ای رایج است.
کد خبر: ۹۲۷۸۳۱

من در بین بیش از 4000 پرونده‌ای که در طول فعالیتم در دستگاه قضایی بررسی کردم، دو مورد از این نوع پرونده‌ها داشتم که آن هم با عنوان هووکشی نبوده است. فقط این بوده که دو نفر با نسبت هوو با هم درگیر شده اند و یکی باعث از بین رفتن دیگری شده است و این‌که چون آن دو نفر هووی هم بوده‌اند، با نقشه، اقدام به قتل یکدیگر نمی‌کنند و ممکن است به‌دلیل اختلافات و مشکلات درون خانواده‌ای با هم درگیر شده که این درگیری به کشته شدن یکی از طرفین منجر شود. این‌که اسم این‌گونه پرونده ها را بخواهیم هووکشی بگذاریم صحیح نیست. اما به هر حال ممکن است بین هزاران پرونده، یک یا دو مورد این نوع قتل‌ها هم بر اثر حسادت و کینه اتفاق بیفتد، ولی تعدادش آن‌قدر نیست که بخواهیم به آنها عنوان پرونده‌های هووکشی بدهیم و معمولا این اتفاقات به‌دلیل درگیری‌های درون خانواده‌ها و مسائل شخصی رخ می دهد صرف هوو بودن انگیزه قتل نیست.

درآن تعداد کم هم، حسادت انگیزه قتل است. زن، شوهرش را برای خود می‌خواهد و پس از مدتی زندگی مخفیانه از این وضعیت خسته می‌شود. اعتراضاتش به شوهر هم راه به جایی نمی‌برد. به همین دلیل، خودش مصمم می‌شود رقیب عشقی را از میان بردارد.

این قاتلان قبل از اجرای نقشه به عاقبت کار خود فکر نمی‌کنند و فقط حذف هوو برایشان مهم است. تصور می‌کنند با این کار مرد زندگی‌شان فقط برای او می‌شود غافل از این‌که تصمیم‌اش با چوبه دار گره می‌خورد. این افراد بهتر است به جای این تصمیمات خودسرانه از مشاوران کمک بگیرند و به جای پاک کردن صورت مساله بهتر است مشکل را حل کنند.

نورالله عزیزمحمدی - قاضی بازنشسته و وکیل دادگستری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها