پسر افغان که پس از بریدن سر جوان ایرانی فرار کرده بود، در بازجویی‌ها آزار‌های مقتول را انگیزه جنایت اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۷۰۶۷
رمزگشایی از معمای قتل در پراید

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی خرداد امسال مردی با پلیس شهرستان رباط‌کریم در غرب استان تهران تماس گرفت و از کشف سر انسانی کنار جوی آب در یکی از محله‌های شهرستان رباط‌کریم، خبر داد.

ماموران همراه بازپرس محسن پورساداتی کشیک قتل دادسرای رباط‌کریم و تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند. بررسی‌‌ها اولیه نشان می‌داد سر پیدا شده متعلق به یک مرد است.

در ادامه ماموران جوی آب را جست‌وجو و پیراهن خون‌آلودی را از داخل آن پیدا کردند. با کشف این سر و پیراهن مردانه، ماموران احتمال دادند باید بقیه بدن مقتول هم در همین اطراف باشد.

بنابراین به جست‌وجو‌ها ادامه دادند تا این‌که در 200 متری محل کشف سر بریده با خودروی پراید رها شده‌ای روبه‌رو شدند.

زمانی که این خودرو را بازرسی کردند با نیم‌تنه غرق در خون مردی پشت فرمان خودرو روبه‌رو شدند. کارشناسان پزشکی قانونی حاضر در محل نظر دادند که ساعاتی از مرگ او می‌گذرد. بازرسی از داخل خودرو هم نشان می‌داد که وسیله‌ای از داخل آن سرقت نشده است. به این ترتیب این فرضیه که ممکن است مرد جوان قربانی انتقام‌گیری شده باشد، قوت گرفت.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهرستان رباط‌کریم، با استعلام از پلیس راهور، هویت مالک خودروی کشف شده که مردی 30 ساله بود، به‌دست آمد. در این مرحله با شناسایی و احضار خانواده وی به پلیس آگاهی،آنها با مشاهده عکس‌های جسد، پسرشان را شناسایی کردند.

دستگیری قاتل

ماموران در ادامه تحقیقاتشان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مقتول با یک پسر افغان 17 ساله که پیش از این با هم در کارگاهی در رباط‌کریم کار می‌کردند، ملاقات کرده است. این نوجوان افغان تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که اوایل هفته گذشته شناسایی و دستگیر شد.

او پس از انتقال به پلیس آگاهی، اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد تا این‌که پس از چند روز به قتل همکار سابق خود اعتراف کرد.

متهم به قتل مدعی شد که مقتول همیشه زورگویی می‌کرد و برای رهایی از زورگویی‌های او مرتکب قتل شده است.

متهم به قتل افزود: می‌خواستم از او شکایت کنم که مرا به مرگ تهدید کرد. شب حادثه او را دیدم .دوباره شروع به زورگویی کرد که با هم درگیر شده و با چاقوی سلاخی سرش را بریدم. بدنش داخل خودرو ماند و سرش را همراه پیراهنی که به تن داشت داخل کانالی شبیه جوی خشک شده انداختم و فرارکردم.

متهم به قتل روانه زندان شد تا بزودی صحنه جنایت را بازسازی کند. با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم قرار شد متهم به قتل به پزشکی قانونی معرفی تا سلامت روانی وی بررسی شود.

تحقیقات در این رابطه با دستور حجت‌الاسلام محمدحسین قاسم‌پور، دادستان رباط‌کریم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۵
لاله
-
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
ای لعنت بر جد و آبادت . این مثلا هفده سالشه ؟؟؟ بیچاره مقتول دست یه داعشی افتاده . چرا این آشغالارو از ایران نمیریزید بیرون؟؟
Ali
-
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
گنه كرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
تازه اجازه دادن بچه هاشون برند مدرسه و درس بخونند
شیدا
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
یاخدااااااا.اونایی كه منتظرحكم اعدام قاتل ستایش هستند چرا لال شدن متاسفم براشون كه این چیزارو نمیبینن.خدایا مارو ازشر این جنایتكاران بی رحم درامان بدار.
Ali
-
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
جناب جام جم عزیز!!! برام خیلی جالبه كه نظرات همه را باب سلیقه خودتون چاپ میكنید، این درسته كه به مردم یك مملكت به خاطر جرم كرده یك نفر بگویند اشغال؟؟؟ جنایت جنایت است هر كسی كه مرتكب شده باید سزای عمل خود را ببیند ولی این درست نیست كه به مردم یك مملكت توهین شود، مگر در جنایتی كه دوستان ایرانی در ژاپن مرتكب شدند، رسانه ملی ژاپن كل ملت ایران را اشغال خطاب نمودند؟؟؟ خواهشاً در مورد نشر اظهارنظرات سلیقه ای عمل تكنید، اگر همه نوع اظهارنظر ازاد است پس همه را منتقل كنید اگر نه كه طبق نكاتی كه در بالا تعریف كردید عمل بفرمایید.
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
چه ربطی به بچه هاشان دارند كه بروند مدرسه یا نروند به نظر من هركه نان بازوی خودش را می خورد حرفهای منطقی بزنید هر جور كه دولت تصمیم می گیرد
شیدا
-
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
اینا روزی چندتا خلاف قتل غارت تجاوز تو ایران انجام میدن ولی خلاف ایرانیا توكشورای خارجی انگشت شماره.افغانیاشورشو دراوردن این همه خارجی تو ایران زندگی میكنن چرا كسی به اونا حرفی نمیزنه.ایران ارث پدرشون كه نیست هركاری دوست دارن انجام بدن.
Ali
-
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
خانم شیدا اگر اشتباه نكنم شما نظری راجع به خلافی كه از سوی چند جوان ایرانی در ژاپن شده بود هم نظر گذاشتید، تفاوت احساسی كه نسبت به خلاف یك ایرانی در كشور دیگر و احساستان نسبت به خلافی كه یك خارجی در ایران انجام داده بازگو كننده ضرب المثل معروف مرگ خوبه ولی برای همسایه نمیباشد!؟
محمد
-
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
شب حادثه با هم درگیرشدیم و با چاقوی سلاخی سرش را بریدم اگه می گفت یه ضربه كاری با چاقو یا هروسیله دیگر بهش زدم می شد یه حرفی مسلما این عمل كار یه نفر نبوده اونم پسر 17 ساله سر مرد 32 ساله را در یك لحظه ببره بزاره پشت فرمان اتومبیل
محمد.. شریف
-
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
هردم از این باغ بری میرسد .. علی آقا پیش قاضی و معلق بازی از هر 100 تا قتل و آدم كشی حدود 80/ .. دست برادران مظلوم افغانی درش نقش داره اینقدر كه این برادران مظلوم تو ایران آدم كشتن كه باید یك داد ستانی و شعبه جنائی برای این جداگانه تاسیس بشه .. والا.؟ در دیزی بازه..
بیخیال
-
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
چراكشورهای دیگه اینجوری ایرانیها را راه نمیدن وجرات خلاف كردن تو كشورشون را ندارند
احمد
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
دولت چرا صدای مردم رو برای بیرون كردن اینها نمیشنوه ؟ امنیت ایران رو افغانیا بهم زدن ، هر روز خبر قتل و جنایت و دزدی از سوی افغانیا
علی
-
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
اونوقت افغانیا با این آمار بسیار بالای جرم و جنایت سر موضوع ستایش قریشی چه بازیی درآوردن و چه مظلوم نمایی كردن ، چرا دولت این جنایتكارها رو از ایران بیرون نمیكنه ؟ ظاهرا یك چیز به افغانیها بدهكار هم هستیم ، بیشترین آمار جرم و جنایت و قتل در ایران مال افغانیهاست
نیما
-
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
شما كه غریبه نیستید
Omid
-
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
تبریك میگم به افغانیها بخاطر طرح درمان رایگان با بیمه سلامت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها