سازمان فضایی آمریکا (ناسا) 58 ساله شد.
کد خبر: ۹۲۶۹۷۴

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس ‌اینسایدر، ناسا روز 29 ژوئیه سال 1985 با تلاش کنگره و رئیس‌جمهور وقت آمریکا بنیان گذاشته شد.

دوایت آیزنهاور، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، فرمان ارائه تحقیقات در زمینه مشکلات پروازی در خارج جو زمین و اهداف دیگر را امضا کرده بود. کنگره این کشور نیز قانون ملی هوانوردی و فضایی را که پس از رویدادی تکان‌دهنده در سال 1957 به یکی از اولویت‌ها تبدیل شده بود را تصویب کرد.

اکتبر 1957، اتحاد جماهیر شوروی نخستین ماهواره مصنوعی جهان موسوم به «اسپوتنیک» را به فضا ارسال کرد.

این پرتاب و موفقیت‌های دیگر شوروی باعث آغاز رقابت فضایی شد که یک جنگ اراده و فناوری بین آمریکا و شوروی بود.

سازمان ناسا حدود 8000 کارمند، بودجه صد میلیون دلاری و سه آزمایشگاه تحقیقاتی داشت. حدود نیمی از کار NACA با دانش هوانوردی مرتبط بود. زمانی که ناسا به طور رسمی فعالیت خود را در اکتبر 1985 و یک سال پس از پرتاب اسپوتنیک آغاز کرد،‌ همه دارایی‌های خود را با گروه علم فضایی آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی در مریلند، آزمایشگاه پیشرانش جت و آژانس موشک بالستیک ارتش در هانتسویل آلاباما ترکیب کرد.

در سال 1959، ناسا پروژه مرکوری را آغاز کرد و یک دهه بعد موفق شد نخستین فرود را در ماه انجام دهد. همچنین پس از آن توانست به موفقیت‌های بیشتری از جمله آزمایشگاه فضایی اسکای‌لب، برنامه شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی دست یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها