در کشور آمریکا کنسرت‌های آنلاین نقش مهمی برای مردم دارند. گاهی سینماها بلیت می‌فروشند و مردم با حضور در سینما به تماشای آنلاین کنسرت مورد نظرشان می‌نشینند. چون یک کنسرت ممکن است در یک شهر برگزار شود و برخی علاقه‌مندان نتوانند در آن حضور پیدا کنند. در سینما می‌شود کنسرت را با تصویر بزرگ دید و با کیفیت صدای خوب به آن گوش کرد.
کد خبر: ۹۲۶۹۶۲

خوشحالم که این امکان در ایران هم فراهم شده اما برگزارکنندگان باید حواسشان باشد که این اجراها را با کیفیت پایینی به مردم ارائه نکنند، چرا که در این صورت شکست می‌خورند. در ایران همیشه شاهدیم که به مرور از کیفیت اتفاق‌هایی که نظر مردم را جلب کرده، کاسته می‌شود و برگزار کنندگان به این نکته توجه ندارند که مردم حواسشان جمع است و کسانی را که با آنها رو راست نباشند حذف می‌کنند. با توجه به این‌که این سامانه در ایران تازه کار است، امیدوارم مسیرش را با قوت ادامه دهد و مردم هم همراهی‌اش کنند و این‌که مثل دیگر کشورهای دنیا، پایش به سینما باز شود و مردم با دیدن موسیقی هم به سینما بروند. نکته مهم‌تر این‌که این سامانه می‌تواند پای مخاطبان خارج از ایران را هم به کنسرت‌های هنرمندان باز کند، بخواهیم و نخواهیم دنیا عوض شده و جهان اطراف ما هر روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود، همه می‌توانند بی‌واسطه با توانایی هم رو به رو شده و آن را قضاوت کنند. با توجه به شرایط پیش آمده نه تنها ایرانی‌های خارج از کشور بلکه غیرایرانی‌ها را هم با کمی تبلیغ و برنامه‌ریزی می‌توان با موسیقی ایران آشنا کرد.

اما با همه این موارد، باید این شرایط هم برای مردم فراهم باشد که در صورت تمایل بتوانند خیلی راحت به سالن‌های اجرا بیایند. با توجه به قیمت بالای بلیت‌ها این اتفاق کمتر برای مردم رخ می‌دهد و نمی‌توانند خیلی راحت دست فرزندانشان را بگیرند و به سالن اجرا بیایند. امیدوارم این مشکل هم فراموش نشده و به آن توجه شود تا با حل آن، شاهد رونق بیشتر موسیقی در کشورمان باشیم.

لوریس چکناواریان

رهبر ارکستر و آهنگساز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها