پسر افغان که پس از بریدن سر جوان ایرانی فرار کرده بود، در بازجویی‌ها آزار‌های مقتول را انگیزه جنایت اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۶۹۱۹

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی خرداد امسال مردی با پلیس شهرستان رباط‌کریم در غرب استان تهران تماس گرفت و از کشف سر انسانی کنار جوی آب در یکی از محله‌های شهرستان رباط‌کریم، خبر داد.

ماموران همراه بازپرس محسن پورساداتی کشیک قتل دادسرای رباط‌کریم و تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند. بررسی‌‌ها اولیه نشان می‌داد سر پیدا شده متعلق به یک مرد است.

در ادامه ماموران جوی آب را جست‌وجو و پیراهن خون‌آلودی را از داخل آن پیدا کردند. با کشف این سر و پیراهن مردانه، ماموران احتمال دادند باید بقیه بدن مقتول هم در همین اطراف باشد.

بنابراین به جست‌وجو‌ها ادامه دادند تا این‌که در 200 متری محل کشف سر بریده با خودروی پراید رها شده‌ای روبه‌رو شدند.

زمانی که این خودرو را بازرسی کردند با نیم‌تنه غرق در خون مردی پشت فرمان خودرو روبه‌رو شدند. کارشناسان پزشکی قانونی حاضر در محل نظر دادند که ساعاتی از مرگ او می‌گذرد. بازرسی از داخل خودرو هم نشان می‌داد که وسیله‌ای از داخل آن سرقت نشده است. به این ترتیب این فرضیه که ممکن است مرد جوان قربانی انتقام‌گیری شده باشد، قوت گرفت.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهرستان رباط‌کریم، با استعلام از پلیس راهور، هویت مالک خودروی کشف شده که مردی 30 ساله بود، به‌دست آمد. در این مرحله با شناسایی و احضار خانواده وی به پلیس آگاهی،آنها با مشاهده عکس‌های جسد، پسرشان را شناسایی کردند.

دستگیری قاتل

ماموران در ادامه تحقیقاتشان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد مقتول با یک پسر افغان 17 ساله که پیش از این با هم در کارگاهی در رباط‌کریم کار می‌کردند، ملاقات کرده است. این نوجوان افغان تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفت تا این‌که اوایل هفته گذشته شناسایی و دستگیر شد.

او پس از انتقال به پلیس آگاهی، اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد تا این‌که پس از چند روز به قتل همکار سابق خود اعتراف کرد.

متهم به قتل مدعی شد که مقتول همیشه زورگویی می‌کرد و برای رهایی از زورگویی‌های او مرتکب قتل شده است.

متهم به قتل افزود: می‌خواستم از او شکایت کنم که مرا به مرگ تهدید کرد. شب حادثه او را دیدم .دوباره شروع به زورگویی کرد که با هم درگیر شده و با چاقوی سلاخی سرش را بریدم. بدنش داخل خودرو ماند و سرش را همراه پیراهنی که به تن داشت داخل کانالی شبیه جوی خشک شده انداختم و فرارکردم.

متهم به قتل روانه زندان شد تا بزودی صحنه جنایت را بازسازی کند. با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم قرار شد متهم به قتل به پزشکی قانونی معرفی تا سلامت روانی وی بررسی شود.

تحقیقات در این رابطه با دستور حجت‌الاسلام محمدحسین قاسم‌پور، دادستان رباط‌کریم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها