مسئول بیماری‌های خاص و پیوند معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: اعضای بدن جوان ۳۰ ساله به سه بیمار بوشهری اهدا شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۷
اهدا اعضای بدن جوان ۳۰ ساله به ۳ بیمار

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا صالحی در گفتگو با مهر اظهار داشت: جوانی به نام صدرالله رستمی ۱۰ روز پیش بر اثر تصادف رانندگی دچار خونریزی مغزی شده بود که با تائید مرگ مغزی این بیمار توسط پزشکان متخصص،‌ اعضای بدن وی اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه این جوان ۳۰ سال سن داشته است، ادامه داد: خانواده این جوان با ازخودگذشتگی و ایثار با اهدای اعضای بدن این بیمار موافقت کردند که اعضای بدن وی برداشت شد و به شیراز ارسال شد.

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: کبد و کلیه‌های این بیمار توسط تیم پیوند اعضا برداشته شد و برای انجام عمل پیوند به شیراز ارسال شد.

مسئول دفتر فراهم‌آوری اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: سالانه ۴۰ تا ۵۰ نفر در استان بوشهر دچار مرگ مغزی می‌شوند که در سال گذشته سه نفر اهدای عضو در استان داشتند.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه امسال تاکنون شش اهدای اعضا در استان بوشهر انجام شده است، افزود: اعضای مرگ‌های مغزی برای پیوند به شیراز ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شیدا
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
خدابیامرزش روحش شاد.
علیرضا
-
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
روحش شاد

نیازمندی ها