دستورالعمل تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان توسط اعضای هیات علمی یا با مشارکت دانشگاه/ مرکز پژوهشی بتازگی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۹۲۵۸۵۰

به گزارش مهر، دستورالعمل تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان توسط اعضای هیات علمی در 27ماده و 21 تبصره بتازگی به تصویب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید. این دستورالعمل با هدف تسهیل تاسیس و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی و مراکز پژوهشی و به‌کارگیری توانمندی‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی (پژوهشگاه‌ها و...) و همچنین کمک به تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در جهت رفع نیاز جامعه تدوین شده است.

در این دستورالعمل همکاری عضو هیات علمی با شرکت دانش‌بنیان در سمت مدیرعاملی تنها با هماهنگی و موافقت دانشگاه/ مرکز پژوهشی امکان‌پذیر خواهد بود. دانشجویان، دانش‌آموختگان و سایر پژوهشگران که در انجام پایان‌نامه‌ها و امور تحقیقاتی فعالیت دارند، می‌توانند در شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی سهامدار بوده یا در چارچوب قراردادی مشخص با شرکت از عواید تجاری‌سازی استفاده کنند.

کارخانه سلول درمانی در تهران ساخته می‌شود

مدیرگروه پژوهشی سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان از ساخت کارخانه دارویی سلول‌درمانی در تهران خبر داد و با ابراز امیدواری از به بهره‌برداری رساندن آن تا شهریورماه امسال، اعلام کرد: با راه‌اندازی این کارخانه از میان 14 فناوری کسب شده در این پژوهشگاه، پنج فناوری تجاری‌سازی خواهد شد.

دکتر ناصر اقدمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی گروه پزشکی بازساختی یا سلول‌درمانی در پژوهشگاه رویان، افزود: هدف این گروه تبدیل دانش تولید شده به فناوری است که در این راستا یک روند تجاری‌سازی در پیش گرفته شد. اقدمی با بیان این که در این زمینه مطالعات بالینی اولویت‌بندی شدند، اضافه کرد: در گام بعدی براساس مستندات جهانی، بیماری‌هایی که قابل درمان با سلول درمانی بودند نیز مورد مطالعه قرار گرفتند، ضمن آن که به منظور بررسی برآورد هزینه‌ها و تجهیزات مورد نیاز در سلول درمانی، مطالعات امکان‌سنجی نیز انجام شد.

نحوه رشد تومورهای مغزی کشف شد

محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند چگونگی رشد تومورهای مغزی را کشف کنند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند. به گزارش مهر، گلیوما شایع‌ترین شکل از تومورهای بدخیم مغزی است که سالانه از هر صد هزار نفر یک نفر به آن مبتلا می‌شود و متاسفانه درمانی نیز برای آن وجود ندارد. کارشناسان دریافته‌اند سلول‌های موجود درون تومور مغزی (گلیوما) برای رشد، به چربی‌ها به عنوان یک مخزن انرژی نیاز دارند. این کشف جدید دیدگاه منحصربه‌فردی را در مورد شرایط زیستی سلول‌های سرطان مغزی ارائه می کند که می‌تواند در درک بهتر رفتار تومورها کاربرد داشته باشد و درمان‌های موجود برای این بیماری را نیز بهبود ببخشد. محققان دانشگاه نیوکاسل در این مطالعه نشان دادند دارویی به نام etomoxir رشد سلول‌های گلیومایی را کاهش می‌دهند و این دارو مانع استفاده از اسیدهای چرب و تامین انرژی سلول‌ها می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها