بررسی های تخصصی بر روی محل های سرقت پرونده نشان داد که هیچکدام از این مراکز دارای تجهیزات امنیتی و موارد تأخیری در سرقت نبوده است.
کد خبر: ۹۲۵۸۱۱
جزئیات سرقت از مراکز درمانی ترک اعتیاد

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 20 فروردین سال جاری وقوع یک فقره سرقت از یک مرکز ترک اعتیاد در محدوده خیابان ستارخان به کلانتری 137 نصر اعلام شد.

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: مرکز ترک اعتیاد ... دارای دوربین های مداربسته است؛ به همین علت پس از اطلاع از سرقت، به بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته داخل مرکز پرداخته و متوجه شدم که سرقت در ساعت 22:35، نوزدهم فروردین ماه انجام شده و طی آن چند جوان ضمن شکستن درب ورودی و در ادامه تخریب گاوصندوق، اقدام به سرقت یک دستگاه لپ تاپ و کلیه داروهای ترک اعتیاد داخل مطب (قرص و شربت متادون) و همچنین دیگر داروهای ویژه ترک اعتیاد به ارزش تقریبی 75 میلیون تومان کرده اند.

تأسیس مغازه عطاری در منطقه قلعه حسن خان

با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته، انجام چهره نگاری و نهایتا استفاده از اطلاعات مجرمین سابقه دار در پلیس آگاهی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه ستارخان بنام «فرشید.ع» (42 ساله) شدند که پیش از این نیز به اتهام سرقت منزل دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی «فرشید.ع»، وی در محل سکونتش واقع در منطقه ستارخان دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد؛ فرشید پس از مشاهده تصاویر صحنه سرقت از مرکز ترک اعتیاد، صراحتا به مشارکت در سرقت از مرکز ترک اعتیاد اعتراف کرد و عنوان داشت که بهمراه دو نفر از دوستانش بنام های محمود و پرویز این سرقت را طراحی و انجام داده و انگیزه خود از این سرقت را نیز تأسیس مغازه فروش داروهای گیاهی (عطاری) در منطقه قلعه حسن خان و فروش داروهای ویژه ترک اعتیاد به بیماران عنوان داشت.

متهم در خصوص نحوه آشنایی با دو همدستش به کارآگاهان گفت: من بهمراه محمود و پرویز، نیروهای خدماتی یک مرکز درمان ترک اعتیاد در منطقه آریاشهر هستیم که متوجه شدیم فروش داروهای ترک اعتیاد به بیماران سود زیادی دارد اما هیچکدام از ما شرایط قانونی این کار را نداشتیم نهایتا هر سه نفر تصمیم گرفتیم تا مغازه ای تحت عنوان عطاری در منطقه قلعه حسن خان افتتاح کرده و در پوشش آن اقدام به فروش داروهای ترک اعتیاد مسروقه به بیماران نماییم.

دستگیری دو متهم دیگر پرونده

با توجه به اعتراف صریح «فرشید.ع»، کارآگاهان پایگاه دوم اقدام به شناسایی مغازه ای تحت عنوان عطاری در منطقه قلعه حسن کردند که متهمین آنرا بدون هرگونه اخذ مجوز قانونی تأسیس و در پوشش آن اقدام به فروش داروهای ترک اعتیاد سرقت شده از مراکز ترک اعتیاد کرده بودند.

در ادامه، «محمود.ج» (33 ساله) و «پرویز.غ» (34 ساله) نیز در قلعه حسن خان شناسایی، دستگیر و در بازرسی از مغازه متهمین مقادیر متنابهی از داروهای ترک اعتیاد کشف و توقیف شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی اموال بدست آمده از محل فروش داروهای ترک اعتیاد مسروقه، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی دو دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه خودرو شاسی بلندی شدند که برابر اعتراف صریح متهمین،هزینه خرید این خودروها از محل فروش داروهای ترک اعتیاد بدست آمده بود.

سرهنگ سعدالله گزافی با اشاره به شناسایی تعداد دیگری از مراکز ترک اعتیاد به عنوان محل های ارتکاب سرقت توسط متهمین عنوان داشت: با اعتراف صریح متهمین، تعداد دیگری از مراکز ترک اعتیاد که توسط متهمین مورد سرقت قرار گرفته بودند، شناسایی و مالباختگان جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرد نگهبان
-
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
دقت كنید كه دادستانی و پلیس، معتادین را عامل 90% سرقتها میدانند ولی جالب اینه كه درب و حفاظهای تمامی مراكز ترك اعتیاد كه میشه آنها را به لانه زنبور هم به دلیل تردد معتادین تشبیه كرد مطلقا فاقد امنیت لازم در مقابل دیلم زنی، لولا زنی یا توپی زنی هستند. حالا باید گشت و پرتقال فروش را پیدا كرد. یعنی آیا مالكین مراكز ترك اعتیاد، طلا فروشیها، بانكها، فرش فروشیها، موزه ها، پمپ بنزینها، دفاتر استاد رسمی، و و و مقصر هستند كه حاضر نمیشوند برای امنیت لانه های زنبور خود هزینه كنند یا اصلا مردم نمیدانند چطوری باید ورود سارقین به منزل یا محل كار خود را غیر ممكن كنند یا اینكه فروشنده های ما خیلی دروغگو هستند كه بدون توجه به عواقب غیر قابل جبرانی كه ممكن است ورود سارقین به داخل منزل و محل كار مردم ایجاد نماید باز هم با استفاده از عناوین متقلبانه ای همچون ضد سرقت، ضد برش، ضد اسید، ضد دیلم، ضد توپی زنی و و و فقط سعی در فروش محصولاتشون به هر قیمتی میكنند و شاید هم كه پلیس مقصر اصلی این قصه باشه و اونم نه برای اینكه چرا نمیتونه مقابل هر خونه یا محل كار یك نگهبان مسلح بگذاره بلكه برای اینكه حاضر نمیشه به صراحت به مردم اعلام كنه كه درها، قفلها، پنجره ها و گاوصندوقهای آنها هیچ امنیتی ندارند مگر فروشندگان ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به آنها ارائه كرده باشند.

در آخر، تنها روش غیر ممكن كردن ورود سارقین به منزل و محل كار فقط درخواست ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از سیستمها و تجهیزاتی است كه فروشندگان تحت عناوینی همچون ضد سرقت، ضد دیلم، ضد اسید، ضد برش، ضد هك، ضد توپی زنی و و و توصیه مینمایند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها