ساماندهی صندوق‌های صدقات کشور که از دستبرد سارقان در امان نیستند، می‌تواند کمک‌های خیریه شهروندان را مدیریت کند.
کد خبر: ۹۲۵۴۷۳
پاتک میلیاردی سارقان به صندوق‌های صدقات

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،چندی پیش کمیته امداد اعلام کرد که ایرانیان در سال 94 مبلغ 268 میلیارد تومان صدقه داده‌اند اما این عدد تنها 90 درصد مبلغی است که پرداخت شده و 10 درصد را سارقان به جیب زده‌اند.

آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که خیرین تهرانی بیش از مردم سایر استان‌ها صدقه دادند و اصفهانی ها در رتبه دوم پس از تهران قرار گرفتند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مردم کشورمان سال گذشته بیش از 268 میلیارد تومان پول به صندوق‌های صدقات سراسر کشور ریخته‌اند و این در حالی است که تهرانی‌ها با واریز بیش از 38 میلیارد تومان به صندوق صدقات، در رتبه نخست استان‌های کشور قرار گرفتند.
همچنین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد اصفهانی‌ها با انداختن بیش از 23 میلیارد تومان پول به صندوق‌های صدقات کمیته امداد توانسته‌اند رتبه دوم خیرین صدقات کشور را به خود اختصاص دهند و اهالی خراسان رضوی با 19 میلیارد تومان صدقه، در ردیف سومین استان در واریز وجوه نقد به صندوق‌های کمیته امداد قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، میزان وجوه واریزی خیرین سراسر کشور به صندوق‌های صدقات در سال 94 به تفکیک استان‌ها در زیر آمده است.
پاتک میلیاردی سارقان به صندوق‌های صدقات/ایمن‌سازی صندوق‌ها چه زمانی محقق می‌شود؟
*10 درصد صدقات به جیب معتادان می‌رود
محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه 10 درصد از صندوق صدقات استان تهران صدمه دیده‌اند اظهار داشت: 43 هزار صندوق صدقات در سطح استان تهران تعبیه شده است که 2000 هزار مورد آن در معرض آسیب هستند و 10 درصد آسیب دیده‌اند که در نظر داریم تا پایان آذر ماه امسال طرح ایمن‌سازی صندوق صدقات را اجرا کنیم.
وی افزود: 5000 صندوق از مجموع صندوق‌های تعبیه شده ایمن شده‌اند و معتادان نتوانستند از آن‌ها وجهی را برداشت کنند.
مدیر کل کمیته استان تهران در ادامه تصریح کرد: در این راستا قفل‌ها ایمن‌سازی و دریچه‌های ورودی صندوق‌ها از افقی به عمودی تغییر یافته‌اند همچنین گروه صیانت برای پاسداری از صندوق‌ها تشکیل شده‌اند و هم اکنون در حال مراقبت از صندوق‌های صدقات کمیته امداد هستند.
*درآمد میلیاردی سارقان
اکنون ما می‌دانیم که 90 درصد پولی که مردم صدقه داده‌اند از صندوق‌ها توسط کمیته امداد برداشت می‌شود و 10 درصد قبل از برداشت، نصیب سارقان و معتادان می‌شود.
با توجه به آمار منتشر شده و اینکه 268 میلیارد تومان تنها 90 درصد پولی محسوب می‌شود که به عنوان صدقه برداشت شده است، نتیجه می‌گیریم که ایرانیان 298 میلیارد تومان صدقه در سال گذشته پرداخت کرده‌اند.
با یک جمع و تفریق ساده مشخص می‌شود که سارقان به راحتی آب خوردن 30میلیارد تومان به جیب زده‌اند و کسی هم کاری به این سرقت میلیاردی آنها ندارد.
*سرقت از صندوق صدقات جرم است
ولیئی با بیان اینکه سرقت از صندوق صدقات به نوعی جرم محسوب می‌شود و باید با آن برخوردهای قضایی لازم انجام شود اظهار کرد: با توجه به اینکه مبالغ موجود در صندوق صدقات بیت‌المال و امانتی در دست این نهاد است باید با همکاری دستگاه‌های مسئول مانند نیروی انتظامی و پلیس همچنین دستگاه‌های قضایی امکان کمک و خدمت به نیازمندان و محرومان واقعی جامعه میسر شود.
وی با بیان اینکه 43 هزار صندوق در سطح استان و در اماکنی مانند خیابان‌ها و ادارات و اماکن تجاری تعبیه شده و هم‌چنین 670 هزار صندوق در خانه‌ها وجود دارد گفت: 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت ماهانه نیز از طریق این صندوق‌ها جمع‌‌آوری و صرف امور ضروری 400 هزار نفر نیازمند می‌شود که از این تعداد 750 هزار نفر از دختران در نوبت ازدواج، 8 هزار از فرزندان ایتام هستند و مبالغ دیگر صرف مواردی مانند ودیعه مسکن مددجویان، هزینه تحصیلی آن‌ها و هم‌چنین 35 میلیارد تومان نیز با کمک دوست و مردم در سال صرف هزینه‌های درمانی خانواده‌هایی می‌شوند که مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها