در شرایطی که همه منتظر آغاز مرحله دوم برنامه بزرگ عرضه خودروی مدل 3 تسلا هستند، این شرکت تمرکز خود را روی ارتقای عملکرد سامانه هدایت نیمه خودکارش موسوم به اتوپایلوت (Auto pilot) معطوف کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۹

به گزارش خبرخودرو، این روزها با انتشار چند پرونده که در آن سامانه اتوپایلوت جزو متهمان ردیف اولش است، استفاده از این سامانه جنجال‌برانگیز شده است. اما این شرکت می‌خواهد با همکاری با غول‌های قطعه‌سازی و الکترونیک دنیا از میزان بدبینی‌ها به این سامانه بکاهد. به همین دلیل ایلان ماسک، مدیر تسلا در حساب کاربری شخصی‌اش در توئیتر از انجام تغییرات اساسی روی این سامانه خبر داد و گفت شرکتش مشغول همکاری با کمپانی‌های بوش و موبایل‌آی برای تامین قطعات و نرم‌افزارهای مورد نیاز اتوپایلوت است. وی همچنین از احتمال بهینه سازی قابل توجه نرم‌افزار خودرو از طریق سامانه به روز رسانی دوربرد آن خبر داد. گفته می‌شود این همکاری به نصب سامانه‌های راداری LIDAR با قابلیت تشخیص اشیا در باران و برف منجر خواهد شد. البته ماسک چارچوب زمانی خاصی را برای عرضه نسخه 0/8 اتوپایلوت ارائه نکرده، ولی گمان می‌رود با توجه به فشار افکار عمومی بر آن، این اتفاق هرچه سریع‌تر بیفتد. با این حال تسلا هیچ گاه قبول نکرده سامانه اتوپایلوت مسبب مرگ راننده تسلا مدل ایکس در ماه اخیر بوده است.

شارژرهای 15 ثانیه‌ای برای اتوبوس‌ها

شهر ژنو سوئیس بزودی چگونگی شارژ یک خودروی الکتریکی را با گسترده کردن اتوبوس‌های الکتریکی جدید و جایگاه‌های Flash-charging به دنیا نشان خواهد داد. شبکه حمل‌ونقل عمومی شهری قرارداد 16 میلیون دلاری را با پیمانکاری به امضا رسانده تا شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ را که نیروی اتوبوس‌ها را تأمین می‌کنند، بسازد. در این مسیر که از فرودگاه ژنو شروع می‌شود 13 ایستگاه شارژ دیگر نیز ساخته خواهد شد.

زمانی که اتوبوس برای پیاده و سوار کردن مسافران در این ایستگاه‌ها توقف می‌کند، به‌طور خودکار فقط در 15 ثانیه اتوبوس شارژ می‌شود و قدرت کافی برای رسیدن به ایستگاه بعدی را به دست می‌آورد. به لطف شارژرهای 600 کیلووات ساعتی (5 برابر سریع‌تر از تسلا)، اتوبوس‌ها قادر خواهند بود در پایان خط فقط در پنج دقیقه دوباره شارژ شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها