آژانس درز اطلاعات از جانب خود را تکذیب کرد

کمالوندی : از کانال خرید "برجام" تاکنون استفاده نکرده ایم

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفته است که نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بزودی اعتراض ایران را به «درز اسناد محرمانه برنامه بلندمدت هسته‌ای ایران» به مقامات این نهاد بین‌المللی ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۵۲۰۶

این اظهارات، واکنشی است به انتشار محتویات یک سند محرمانه در ارتباط با توافق اتمی ایران با 1+5 که خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا آن را فاش کرده است. او به ایرنا گفته «بخش‌هایی از سند که منتشر شده، محرمانه بوده و قرار بوده محرمانه بماند. تلقی ما این است که این بخش‌ها از آژانس درز کرده است.»

پیش از این نیز علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفته بود: ما از آژانس خواسته‌ایم که این برنامه محرمانه بماند و دلیلی ندارد که همگان بخواهند از آن مطلع شوند، البته توافق کردیم که این برنامه به شکل محرمانه به اطلاع کمیسیون مشترک مرتبط با برجام هم رسانده شود که باید محرمانه و محفوظ بماند. او اضافه کرده بود که «قصد نداریم خودمان این برنامه را اعلام کنیم، اگر خودشان اعلام کردند اولا خلف وعده است و دیگر این‌که با انتشار آن مردم ایران مطلع می‌شوند چه پیش‌بینی‌های درست و مناسبی برای توسعه صنعت هسته‌ای کشورمان داشته‌ایم.»

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هم در واکنش به انتشار محتویات این سند محرمانه در ارتباط با توافق اتمی ایران، این سند را نشانه افتخاری دانسته بود که مذاکره‌کنندگان ایرانی به دست آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها