رییس اتحادیه صنف تلفن همراه درگفت و گو با جام جم آنلاین:

طرح رجیستر کردن گوشی همراه باز هم به تعویق افتاد / کمبود گوشی نداریم

رییس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه در گفتگو با جام جم آنلاین :

قرعه به نام آیفون افتاده است / جلسه امروز اتحادیه فروشندگان با وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق

رییس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت : برای حل مشکلات واحد های صنفی فروشنده گوشی همراه طی امروز یا فردا با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سازمان صنعت و معدن و تجارت جلسه خواهیم داشت .
کد خبر: ۹۲۴۵۷۹
قرعه به نام آیفون افتاده است / جلسه امروز اتحادیه فروشندگان با وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ،ستاد مبارزه با قاچاق کالای اخیرا ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های برند آیفون را صادر کرد و اولتیماتوم داد که در صورت عدم تاسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آنها جمع می‌شوند.

ابراهیم درستی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این سوال که ممنوعیت فروش این نوع گوشی چه تاثیری بر بازار واحد های صنفی و قیمت این محصول گذاشته است، گفت: خرده فروشی های سطح شهر تمام سرمایه شان یک تعداد گوشی است، گوشی هایی که تا امروز در دسترس بوده است و حتما باید برای این منظور چاره اندیشی شود تا با یک راهکار صحیح و در یک مدت زمان تعیین شده ای این گوشی ها رجیستر شود و تصمیم گیری در این زمینه منوط به جلسه ای است که امروز با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سازمان صنعت و معدن و تجارت خواهیم داشت تا صنوف خرده فروشی آسیب نبینند.

وی با اعلام مخالفت صد درصدی خود با ورود هر گونه کالای قاچاق به کشور گفت: ما الان هم اعلام می کنیم کلیه واحد های صنفی ما که در بخش آی تی فعالیت می کنند توجه داشته باشند کالایی را که خریداری می کنند حتما مدارک مثبته داشته باشد و ببینند آیا از مجاری رسمی وارد کشور شده است یا خیر.

به گفته درستی، تمامی واحد های صنفی که مجوز دارند به دنبال آن هستند تا کالای با کیفیتی که از مجاری رسمی وارد شده است ارائه دهند و اگر کالای قاچاقی فروخته می شود بیشتر از سوی واحد های بدون پروانه کسب است.

رییس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و تلفن همراه تاکید کرد که برخورد با کالای قاچاق باید از مبادی ورودی و با اعمال سیاست های صحیح صورت گیرد نه سطح خرده فروشی.

وی ادامه داد: در کشور تولید گوشی همراه نداریم بنابراین به نیاز داخل باید پاسخ داد و اگر تعرفه واردات آن بالا باشد وارد کنند گان تشویق می شوند آن را به صورت قاچاق وارد کشور کنند.

درستی معتقد است کسانی که در گمرکات و تنظیم مقرارت هستند بایداز وارد کنند گان قانونی حمایت کنند تا کالا سهل و آسان وارد شود و پروسه خواب کالا طولانی نباشد. همچنین اگر بحث ریجستر به خوبی انجام شود و بحث تعرفه کاهش یابد دست سوداگران کوتاه خواهد شد الان قاچاق بیشتر ین ضربه را به اقتصاد کشور می زند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد گوشی های با ارزش بیش از 700 – 800 هزار تومان به صورت قاچاق وارد کشور می شود اظهار داشت: اگر تعرفه واردات گوشی صفر شود و فقط 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود باعث خواهد شد تا قاچاقچیان به صورت طبیعی از این کار دوری کنند، چرا که هیچ صرفه اقتصادی برای آنان نخواهد داشت و با واردات رسمی دولت می تواند از محل اخذ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، درآمد خود را افزایش دهد.

درستی در پاسخ به این پرسش که آیا همه گوشی های آیفون موجود از مجاری قاچاق وارد کشور شده است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند بگوید که به چه کسانی و به چه تعداد مجوز ورود گوشی داده است. بر این باورم افرادی که نتوانستند نمایندگی بگیرند باید از مجاری قانونی اقدام کنند ولی تا آن زمان آنهایی که مجوز از سازمان صنعت و معدن و تجارت دارند باید این سازمان در مورد اینها اظهار نظر کند. به هر حال اگر وزارتخانه مجوز داده حتما دلایل مثبته را هم دارد الان در دوره پسا تحریم هستیم و مشکلات کمتر شده است و متقاضیان باید در چارچوب قانون جمهوری اسلامی ایران بیایند و در اسرع وقت در رابطه با گرفتن نمایندگی ها اقدام لازم کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که درمیان برندهای مختلفی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود چرا بیشتر روی برند آیفون برای برخورد تمرکز وجود دارد، گفت: برای دستگاههای متولی نوع برند وارد شده فرقی نمی کند هر برندی که از مجاری قاچاق وارد شده باشد با آن مسلما برخورد می شود حال قرعه به نام آیفون افتاده است. به هر حال بخشی از مردم گوشی آیفون دستشان است و ازآن استفاده می کنند وباید در این زمینه تا ایجاد نمایندگی چاره اندیشی شود تا مشکلی برای انها پیش نیاید.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها