جلسه دیروز شورای نگهبان به ریاست آیت‌الله احمد جنتی و با حضور فقها و حقوقدانان این شورا آغاز شد و مهم‌ترین دستور کار این جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای نگهبان بود. به گزارش ایرنا، در این جلسه آیت‌الله احمد جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان و محمدرضا علیزاده به‌عنوان قائم مقام و عباسعلی کدخدایی به‌عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شدند. همچنین جلسه معارفه سه حقوقدان جدید و سه فقیه ابقا شده شورای نگهبان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۰۴۹

انتخاب جلالی به عنوان رئیس فراکسیون اعتدال

مهرداد ‌لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری نخستین جلسه رسمی فراکسیون سوم (اعتدال) با حضور 40 نفر از اعضای هیات موسس در مجلس خبر داد. به گفته لاهوتی، در این جلسه، هیات رئیسه موقت فراکسیون به این ترتیب انتخاب شدند: کاظم جلالی رئیس، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی و سید مهدی فرشادان‌نواب رئیس، مهرداد لاهوتی سخنگو، عبدالرضا عزیزی و سمیه محمودی‌دبیران و سیدمحسن علوی، کارپرداز.

سفیر ایران در افغانستان: با طالبان تماس داریم اما رابطه نداریم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با بیان این‌که کشورمان با گروه طالبان در افغانستان، تماس دارد اظهار کرد: دلیل این تماس‌ها این است که می‌خواهیم اشراف اطلاعاتی و کنترل امنیتی داشته باشیم. به گزارش جام‌جم، محمدرضا بهرامی با تاکید براین‌که داشتن تماس به معنی وجود رابطه نیست افزود: ما از پیوستن طالبان به فرآیند صلح افغانستان استقبال می‌کنیم و حاضریم به این مساله کمک کنیم.

شمخانی: سیاست های سعودی به نفع جهان اسلام نیست

دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که سیاست های سعودی، مخالف منافع جهان اسلام است و هیمنه پوشالی اسرائیل در هم شکسته، همکاری نظامی ایران، روسیه و سوریه را در مبارزه با تروریسم موفق خواند.

به گزارش ایرنا، او در گفت‌وگو با پایگاه خبری لبنانی العهد در خصوص جایگاه و نقش حزب‌الله لبنان در رویارویی با تروریست‌های تکفیری و حفاظت از امنیت لبنان و سوریه گفت: فعالیت های حزب‌الله امروز سایه تروریسم تکفیری را از سر ملت‌های اسلامی دور کرده و نقش مهم حزب‌الله در شکست گروه‌های تروریستی در سوریه و حفاظت از امنیت لبنان تردید ناپذیر است. شمخانی تاکید کرد که پایگاه گسترده مردمی حزب‌الله در جهان اسلام و عرب،خشم رژیم صهیونیستی و مزدوران آن را برانگیخته است.

واکنش آمریکا به خبر آسوشیتدپرس درباره سند محرمانه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وجود هرگونه سند مخفی را در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران تکذیب کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اظهارکرد: هیچ سند مخفی و ناشناخته‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران برای گروه 1+5 وجود ندارد.

دستگیری اعضای یک تیم خرابکاری در خاش

اعضای یک تیم که قصد خرابکاری و انفجار در اماکن مختلف شهرستان خاش را داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.محمداکبر چاکرزهی، رئیس شورای تامین شهرستان خاش در گفت‌وگو با ایرنا اظهارکرد: این گروه با امکانات پیشرفته در نزدیکی محل هدف، با کندن و حفر یک تونل از داخل یک منزل مسکونی در عمق 20 متری زمین و حرکت 30 متر در طول، قصد عملیات خرابکارانه در دو هدف مهم امنیتی و نظامی را داشت که با هوشیاری نیروهای امنیتی قبل از اجرای نقشه شومشان دستگیر شدند. وی گفت: در این رابطه ده نفر از عوامل خرابکار و وابسته بیگانه دستگیر شدند.

تاکید ظریف بر توجه فوری جهانی به بحران بحرین

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تشدید تنش در بحرین، توجه فوری جامعه بین‌المللی را خواستار شد. به گزارش فارس، ظریف در توئیتر نوشت: «از تحولاتی که در بحرین در حال رخ دادن است، نگران شده‌ام. برای جلوگیری از یک فاجعه دیگر در منطقه‌مان، توجه فوری بین‌المللی ضروری است.»

مساله کشمیر مانند مساله فلسطین است

مولوی احمد سلامی، نماینده اهل‌سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، درباره مساله کشمیر و کشتار مسلمانان این منطقه به‌دست ارتش هند، اظهارکرد: قضایای کشمیر مساله‌ای قدیمی مانند موضوع فلسطین است. فلسطین سال 1948 اشغال شد و شبه قاره هند هم سال 1947 به دو کشور هندوستان و پاکستان تقسیم شد.

به گزارش تسنیم، مولوی سلامی تصریح کرد: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب همواره در تائید مواضع مسلمانان کشمیر بوده و سیاست‌های کلی نظام هم در اختیار ایشان است. مقام معظم رهبری همواره از مسلمانان جهان بویژه کشمیر و همچنین برمه حمایت کرده‌اند.

آذربایجان سرمایه‌های مسدود ایران را آزاد کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از آزادی 400 میلیون دلار سرمایه‌های مسدود شده ایران در این کشور به دنبال اجرای برجام خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری پرس.‌تی وی، محسن پاک آیین اعلام کرد که این اقدام به دنبال اجرای برجام و از سوی بانک بین‌المللی آذربایجان صورت پذیرفته است. براساس این گزارش، سرمایه‌های مسدود شده ایران متعلق به شرکت نفت ایران (NICO) و بانک مرکزی بوده است.

شفافیت و بی‌طرفی؛ بایسته های شورای امنیت

غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی سخنرانی خود در مجمع عمومی شورای امنیت با بیان این‌که جنبش عدم تعهد اعتقاد دارد شفافیت، بی‌طرفی و استمرار مواضع باید سرلوحه کار شورای امنیت باشد، گفت: متاسفانه شاهدیم که این اصول در موارد بسیاری نقض شده است. به گزارش فارس، وی گفت: شورای امنیت در بررسی موضوعات، عموما رویکردی گزینشی داشته، به صورت غیرشفاف عمل می کند و به مسائل فرعی بیش از حد می‌پردازد در حالی که به موضوع‌های مهم‌تر بی‌اعتناست.

وکیلی، عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات شد

نمایندگان مجلس، محمدعلی وکیلی را به عنوان عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند. به گزارش ایسنا، نمایندگان، محمدعلی وکیلی را با 119 رای به‌عنوان ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند.

قدردانی بان‌کی مون از پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به سالگرد توافق هسته‌ای اظهارکرد: من از جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل اجرای تعهدات هسته‌ای خود که مورد تائید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز هست، تشکر می‌کنم. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بان‌کی مون در این بیانیه آورده است: من همچنین از اتحادیه اروپا و آمریکا به سبب گام‌هایی که در زمینه انجام تعهدات مرتبط با تحریم‌ها، براساس برجام، برداشته‌اند قدردانی می‌کنم و به طرف‌های برجام تأکید می‌کنم که به تعهدات خود پایبند بمانند و از کشورهای عضو سازمان ملل درخواست می‌کنم که از اجرای کامل و مؤثر این توافق حمایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها