رسانه‌ها همواره می‌کوشند با بهره‌گیری از شگردهای رسانه‌ای و کارکرد‌های ذاتی خود، رسالتی را که به دوش دارند به انجام برسانند. در سپهر رسانه‌ای عصر حاضر که به عصر ارتباطات مشهور شده است، متاسفانه رسانه‌ها در عرصه رقابت پرهیاهوی جذب مخاطب، گاهی رسالت اصلی، خود را که همانا روشنگری است فراموش می‌کنند. این مساله در رسانه‌های خودفروخته آن‌قدر شدید است که رسالت اصلی یک رسانه که همانا روشنگری است کاملا از یاد رفته و وارونه جلوه دادن حقیقت به امری عادی بدل شده است.
کد خبر: ۹۲۴۰۴۲

خوشبختانه رسانه ملی در این مسیر دشوار و رقابت نابرابر با رسانه‌های دشمن هرگز دچار این فراموشکاری نشده و دفاع از حق و حقیقت را اصل مهم خبررسانی و برنامه سازی قرار داده است. توجه به مهندسی صحیح پیام و مخاطب سنجی در کنار خلوص نیت کمک کرده است تا پیام رسانه ملی نه تنها درون مرزهای ایران، بلکه در دورترین نقاط جهان نیز شنیده شود. این روزها نقطه حادثه خیزی به نام سوریه در جهان خبر خودنمایی می‌کند، رسانه‌های مختلف جهان سعی دارند از رخداد‌های غیرمنصفانه حادث شده در این گوشه از جهان به نفع خود بهره‌برداری و با انعکاس اخباری گزینشی و گاه دستکاری شده به اهداف غیربشردوستانه خود دست پیدا کنند.

رسانه ملی در این گذر همواره سعی در بازتاب واقعیت‌های حاکم بر سرزمین شام و رونمایی از چهره کریه گروه تکفیری داعش داشته است؛ اتفاقی که حالا بعد از زخم خوردن اروپا مورد تائید رسانه‌های غربی نیز قرار گرفته است.

دفاع از حرمت، حرم مطهر عقیله بنی هاشم مردان زیادی را به سوریه کشانده است، مدافعانی که امنیت حرم حضرت زینب(س) را بر جان شیرین و زندگی آسوده در کنار خانواده مقدم دانسته‌اند و راهی جنگ با حرامیان داعشی شده‌اند.

بازگشت گلگون عده‌ای از این خیل عظیم با نام بامسمای شهید مدافع حرم، شبکه رادیویی ایران را بر آن داشته است تا طی یک هفته بزرگداشتی برای این جوانمردان برپا کند با عنوان، ما برای یاری آمده‌‌ایم. در این هفته مقام این شیردلان را گرامی خواهیم داشت و از خانواده‌های این عزیزان تقدیر به عمل می‌آوریم تا دین خود را به این مبارزه آگاهانه علیه کفر ادا کنیم. پخش پنج مستند منتخب از مجموع بیش از 30 مستند تهیه شده از زندگی شهدای مدافع حرم، گوشه‌ای از برنامه‌های این هفته خواهد بود که با نام مدافعان حرم مزین شده است. باشد که این روشنگری‌ها بیش از گذشته بصیرت افزایی داشته باشد و حقایق را برای دل‌های جوینده حق وحقیقت روشن کند. دست‌به‌دست یکدیگر ندای هل من ناصر ینصرنی، مولایمان را پاسخ می‌دهیم؛ هرکسی به اندازه وسع خود.

حمیدرضا افتخاری

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها