مریلا زارعی، بازیگر سینما این روزها فیلم «دختر» ساخته سیدرضا میرکریمی را روی پرده سینماها دارد فیلمی که او در آن مقابل بازیگری چون فرهاد اصلانی بازی کرد و نقش خواهر او را به‌عهده داشت. روز گذشته خبر رسید که حضور زارعی در فیلم «زیر سقف دودی» به کارگردانی پوران درخشنده، قطعی شده است. پس از فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» این دومین همکاری این دو سینماگر محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۷۸۷

پوران درخشنده، کارگردان فیلم‌هایی چون پرنده کوچک خوشبختی، شمعی درباد و رویای خیس، این روزها فیلم جدیدش، «زیر سقف دودی» را بدون بازیگر در آمریکا کلید زده است و سکانس‌هایی مرتبط با فیلمنامه را در آنجا فیلمبرداری می‌کند.

بنا به گزارش سینماپرس، او به محض بازگشت به ایران، سکانس‌های اصلی فیلمش را با حضور بازیگران از جمله مریلا زارعی، ضبط خواهد کرد. «زیر سقف دودی» به موضوع طلاق عاطفی می‌پردازد. «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» فیلم قبلی درخشنده با موفقیت و تحسین فراوانی روبه‌رو شد و حتی در جشنواره فیلم فجر، عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص داد.

موتمن «سراسر شب» را نوشت

مثل این‌که قرار است فرزاد موتمن که دیر به دیر فیلم می‌ساخت، فاصله ساخت فیلم‌هایش را کم کند. آخرین فیلم او «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» بود که در جشنواره سال گذشته فیلم فجر به نمایش درآمد و با نظر مثبت برخی منتقدان روبه‌رو شد. در حالی که این فیلم جنایی در نوبت اکران قرار دارد، فرزاد موتمن نگارش فیلمنامه تازه‌ترین فیلمش به نام «سراسر شب» را بتازگی به پایان رسانده است. آن‌طور که باشگاه خبرنگاران جوان گزارش نوشت، موتمن گفته است: بازنویسی نهایی فیلمنامه جدیدم تمام شده است و تا چند وقت دیگر پیش تولید کار را آغاز خواهیم کرد. کل لوکیشن‌های «سراسر شب» در تهران است و گویا این فیلم پنج بازیگر اصلی زن و مرد دارد. ظاهرا این اثر موتمن هم رگه‌های عاشقانه‌ای دارد. فرزاد موتمن را با فیلم‌هایی چون شب‌های روشن، باج‌خور و خداحافظی طولانی می‌شناسیم.

عظیمی، دبیر جشن انیمیشن

بهرام عظیمی، کارگردان شناخته شده آثار پویانمایی که او را با ساخت انیمیشن‌های راهنمایی و رانندگی (سیا ساکتی و داوود خطر)، آقای ایمنی و بابابرقی و البته فیلم سینمایی «تهران 1500» می‌شناسیم، به عنوان دبیر جشن انیمیشن انتخاب شد. رئیس انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران (آسیفا) با اعلام این خبر گفت: در اولین جلسه هجدهمین جشن سینمای ایران که شنبه برگزار شد، بهرام عظیمی به عنوان دبیر هشتمین جشن مستقل انیمیشن در هجدهمین جشن سینمای ایران معرفی شد.روانبخش صادقی افزود: امیدوارم با حضور بهرام عظیمی، جشنی بهتر از سال‌های قبل برگزار شود. طی جلسه‌ای که با این هنرمند داشتیم، او از این اتفاق استقبال کرد و تصمیم گرفت از همین حالا برای چگونه برگزار کردن جشن مستقل انیمیشن برنامه‌ریزی کند. آن‌طور که مهر گزارش داده، رئیس آسیفا درباره تغییرات امسال جشن انیمیشن نسبت به سال‌های قبل هم گفت: با توجه به این‌که در جشن‌های خانه سینما بیشتر به مفهوم فیلم به لحاظ هنری توجه می‌شود، تصمیم گرفتیم که در این دوره سریال‌ها، مجموعه‌ها و تیزرها را حذف کنیم و در این دوره تنها انیمیشن‌های کوتاه و بلند داوری شود.

اکران فیلم‌های سینمایی 2 برابر شد

اکران فیلم‌های سینمایی همواره معضلات و مشکلات خود را در ایران داشته و به دلیل کمبود سالن‌های سینما و تقاضای فراوان فیلم‌های در نوبت اکران، هیچ‌گاه رضایت کاملی از سوی صاحبان فیلم‌ها حاصل نشده است. فیلم‌هایی هم که اکران می‌شوند باید خیلی زود جایشان را به فیلم‌های پشت خط نمایش بدهند. این مشکل بویژه در شهرستان‌ها به دلیل فقر سالن و کمبود تجهیزات نمایش فیلم، بیشتر از تهران به چشم می‌آید و در بیشتر مواقع، بسیاری از فیلم‌ها آن‌طور که باید امکان اکران در شهرستان‌های مختلف پیدا نمی‌کنند، اما رئیس سازمان سینمایی روز گذشته خبرهای متفاوتی در این خصوص داد و در اظهارنظری از دو برابر شدن اکران فیلم‌های سینمایی خبر داد.

حجت‌الله ایوبی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طی سالیان متمادی بین 40 تا 50 فیلم در طول سال اکران می‌شد، اما در حال حاضر با نظر گرفتن گروه هنر و تجربه حدود 110 تا 115 فیلم در طول یک سال اکران می‌شود. به طور تقریبی همه سالن‌های استان‌ها و شهرستان‌های مختلف تجهیز، بهسازی و کیفیت نورشان تصحیح شده است؛ همچنین پیش از این نسبت فروش فیلم‌ها در تهران و شهرستان‌ها، حدود 90 به 10 بود که با تلاش‌های صورت گرفته در چند سال گذشته این نسبت به حدود 60 به 40 رسیده و درصد قابل قبولی است.

سلفی استالونه در شب تروریستی فرانسه

سیلوستر استالونه، بازیگر ورزشکار سینما را با فیلم‌های مشهوری چون «راکی» و «اولین خون» و شخصیت رمبو می‌شناسیم. بازیگر فیلم‌های «کبری»، «فرار به سوی پیروزی» و «صخره‌نورد» هنوز هم ورزش می‌کند و روی فرم است. بازی او در آخرین فیلم اکران‌شده‌اش، «کرید» که باز هم درباره ورزش بوکس است و ارجاعی به مجموعه فیلم‌های راکی دارد، با نظر مثبت تماشاگران و کارشناسان سینما روبه‌رو شد و این بازیگر را برنده جایزه گلدن گلاب کرد. نکته جالب و حاشیه‌ای اخیر درباره استالونه این است که او در شب حادثه تروریستی فرانسه در این کشور حضور داشته و حتی عکس سلفی هم گرفته است.

به گزارش فارس، او که در لحظه حمله انتحاری کامیون در شهر نیس فرانسه حضور داشته، عکسی سلفی از خود را در لحظاتی قبل از حادثه به اشتراک گذاشته و آن را وحشتناک و تاثرانگیز توصیف کرده است. البته این بازیگر کهنه‌کار، جزییاتی از حضورش در نیس فرانسه و چگونگی نجات از حمله انتحاری کامیون را ذکر نکرده است.این حمله انتحاری در روز ملی فرانسه با عنوان «روز باستیل» صورت گرفت و 84 کشته و 200 زخمی برجای گذاشت که حال 50 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها