«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگو با شبکه «ان.تی.وی» با تاکید براینکه به هیچ وجه کشور را تسلیم تروریست ها نخواهیم کرد، گفت: کودتاچیان با این باور که من هنوز در مارماریس حضور دارم، دست به بمباران این منطقه زدند.
کد خبر: ۹۲۲۱۷۱
بمباران محل اقامت اردوغان در مارماریس/ هشدار دولت به کودتاچی ها

رئیس جمهوری ترکیه در این سخنرانی که «برات آلبایراق» وزیر انرژی ترکیه نیز در کنار او حضور داشت، تصریح کرد: امروز بعداز ظهر برخی حرکت هایی در داخل ارتش مشاهده شد که در پی آن اقلیتی در داخل ارتش علیه برابری و برادری ملت که در واقع خود ساختار موازی در دستگاه دولتی می باشد و جایی برای خود در ارتش نیز داشت و 40 سال برای نفوذ در همه نهادها تلاش کرده است، هزینه بسیار گرانی را خواهد داد.

وی افزود: این گروه علیه دولتی که با رای مردم برروی کار آمده دست به کودتا زده است، اما آنها دست به هر راهی بزنند ما جان خود در دست و کفن پوشیده به این راه آمده ایم و با این باور که در هر کاری خیری است این موجب شد که وسیله ای برای پاکسازی ارتش شود.

او ادامه داد: در اول ماه اوت شورای عالی نظامی قرار بود تشکیل شود، عده ای که نگران تصمیمات این شورا شدند دست به این کار زدند.

اردوغان افزود: چند روز پیش شاهد حملات تروریستی داعش بودیم، حال نیز با اشغال و حملات تروریستی دولت موازی هستیم و اکنون «اف 16» هایی را که با پول مردم خریداری شده به پرواز در می آورند.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: من در مارماریس بودم و به دنبال خروج من از منطقه با این باور که من هنوز در آنجا هستم، آن منطقه را بمباران کردند و دبیر کل نهاد ریاست جمهوری مرا بازداشت کردند. هنوز از سرنوشت رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه خبر ندارم.

وی در ادامه خطاب به سربازان گفت: شما نظامیان این ملت هستید علیه مردم قیام نکنید و باید هرچه زودتر از این خطا باز گردید. اکنون دستگیری ها شروع شده و شماری از افسران ارشد بازداشت شده اند.

اردوغان ادامه داد: ما عملیات پاکسازی را امروز شروع کردیم و با عزم راسخ ادامه خواهیم داد چرا که این یک سازمان تروریستی است و ما از گذشته می گفتیم که گروه ضاله که از پنسیلوانیا مدیریت می شود، گروه تروریستی است و با اقدام به کودتا نشان دادند که آنها یک سازمان تروریستی هستند.
وی تاکید کرد: به هیچ وجه کشور را تسلیم تروریست ها نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه اظهارداشت: مهم آن است که اکنون به رغم اینکه ساعت 4.30 دقیقه بامداد است میلیون ها تن از مردم در خیابانها برای دفاع از دموکراسی و دولت منتخب خود حضور دارند. ما کسانی را که با تانک ها در خیابانها هستند به پادگانشان باز گردانده و عاملان آنها را محاکمه خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسرا
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
۰
۰
چوب خدا صدا نداره آقای اردوغان . البته امیدوارم كشور همسایه به آرامش برسه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها