پایگاه افشاگر «مجتهد» اعلام کرد رژیم سعودی که در بحران اقتصادی به سر می برد، ماهانه ۲۰ میلیارد ریال سعودی استقراض می کند و تاکنون نیز نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال استقراض کرده است.
کد خبر: ۹۲۱۵۸۳
جدیدترین افشاگری درباره خاندان آل سعود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، پایگاه رسانه ای «مجتهد» که برخی اوقات اسرار درونی خاندان آل سعود را افشا می کند، در جدیدترین افشاگری خود به بحران های اقتصادی که آل سعود با آن دست و پنجه نرم می کند، پرداخته است.

بر اساس این گزارش مجتهد بیان کرده است: روند استقراض توسط آل سعود موجب شده که میزان ذخایر ارزی این کشور در آمریکا به ۱۱۵ میلیارد دلار معادل ۴۳۵ میلیارد ریال سعودی کاهش یابد؛ این موضوع را مسئولان آمریکایی نیز در آمار ماه مارس گذشته بیان کردند. همچنین میزان استقراض نهادهای دولتی و شبه دولتی همچون «آرامکو» و «خطوط هواپیمایی عربستان» به علاوه «اداره برق» از مرز ۶۰ میلیارد ریال سعودی عبور کرده است. بنابراین میزان وام های دریافتی توسط عربستان به بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال سعودی رسیده است.

مجتهد در ادامه افزوده است: در همین زمینه باید به اعتراف «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در گفتگوی اخیر وی با شبکه بلومبرگ اشاره کرد؛ وی در این گفتگو اذعان کرد که این کشور از زمان آغاز بحران نفت در عربستان، ماهانه به صورت میانگین ۳۰ میلیارد دلار معادل ۱۱۲ میلیارد ریال سعودی را از ذخایر ارزی خود در آمریکا برداشت کرده است. این در حالی است که مقامات سعودی همیشه مدعی بودند که میزان ذخایر ارزی عربستان فراتر از ۳ هزار میلیارد ریال سعودی است ولی این ادعای آنها کذب بوده است. همچنین می توان گفت که محمد بن سلمان ۲.۵ تریلیون ریال سعودی را مصرف کرده و تنها از مبلغ مذکور ۴۳۵ میلیارد ریال سعودی باقی مانده است.

این پایگاه افشاگر همچنین تصریح کرد: در حقیقت بر اساس اعترافات بن سلمان شاهزاده سعودی، عربستان سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار معادل ۳۷۵ میلیارد ریال سعودی را از بودجه خود از دست می دهد و آن را بر باد می دهد اما نکته جالب توجه این است که در چنین شرایطی هزینه های خاندان حاکم بر عربستان از جمله دستمزدها و بخشش های مالی و نفتی به همراه هزینه زندگی و سفر خاندان سعودی به هیچ وجه کاهش نیافته و تغییر نکرده است؛ همچنین قراردادهای شاهزادگان نیز مشمول ریاضت اقتصادی نشده است.

مجتهد در همین راستا می افزاید: علاوه بر موارد مذکور هزینه های پرداخت شده از سوی ریاض به سران عرب به ویژه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و همچنین هزینه های مصرفی برای دیگر مسائل مانند انتخابات آمریکا که هنوز جزئیات آن فاش نشده است، تغییری نداشته و حتی افزایش نیز یافته است. این در حالی است که طبق قانون آمریکا طرف های خارجی حق ندارند هزینه انتخابات را پرداخت کنند. بنابراین محمد بن سلمان برای تامین هزینه های «هیلاری کلینتون» در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری از شرکت های آمریکایی بهره گرفت تا بدین طریق از بن بست قانونی رهایی یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
-
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۰
۰
بیچاره آل سعود بحران اقتصادی دارد وضع اقتصادی ما حرف ندارد با یك تلنگر دنیا را میتونیم بخریم. حرفهای چرند..!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها