تحقیقات محققان دانشگاه «موناش» ملبورن استرالیا در پژوهش ها به این نتیجه دست یافتند بیش از 100 میلیون از جمعیت جهان به دیابت مبتلا هستند.
کد خبر: ۹۲۱۴۹۵
آزمون چالش گلوکز جایگزین تست قند خون دیابتی ها

شیوع دیابت جهانی شده است و این اپیدمی یک خطر جهانی به شمار می رود.فدراسیون رسمی بین المللی دیابت (IDF) در سال 2015 تعداد افراد مبتلا به دیابت را بیش از 5 میلیون عنوان کرده بود در حالیکه مقالات جدیدی که با همکاری بریتانیا و ایالات متحده صورت گرفته است نشان می دهد این آمار و ارقام در جهان پیشرفت دو برابر داشته است.

علت اصلی شیوع دیابت در جهان وجود تست های نامعتبر شناخته شد.از آنجا گه مخارج بهداشتی درمان دیابت برای جامعه هزینه در بردارد برنامه ریزی برای داشتن بهداشت عمومی با اصول درست یکی از نیازهای تاریخ بشر به شمار می رود.

همچنین محققان بر این باورند در دانش پزشکی در خصوص بیماری دیابت شکاف بزرگ و جدی وجود دارد که باعث می شود سیستم مراقبت های بهداشتی ملی توسعه چشمگیری در جلوگیری از دیابت نداشته باشد.

از این رو استراتژی دیابت ناکافی است و علاوه بر تست قند خون باید روش های بیشتری را مورد آزمون و خطا قرار داد تا بتوان با آمار گسترده دیابت در جهان مبارزه کرد.

آزمون چالش گلوکز یک راه مطمئن برای جلوگیری از روند شیوع دیابت در جهان است.آزمایش هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) در حال حاضر توسط «WHO» و انجمن دیابت آمریکا توصیه می شود زیرا در این روش قند خون افراد طی دو یا سه ماه گذشته نیز مشخص می شود.

این روش جدید به دلیل ارائه داده های دقیق بروز بیماری دیابت هزینه های مستقیم و غیر مستقیم اقتصادی و اجتماعی را در جوامع کاهش می دهد و جامعه می تواند مراقبت های بهداشتی مناسبی را با هزینه های معقول در اختیار بیماران دیابتی قرار دهد.

منبع:آستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها