نویسنده مشهور انگلیسی، جبهه النصره را در مقایسه با داعش، تندروتر و تاکتیک پذیرتر دانست و عناصر داعش را «تروریست های تلویزیونی» خواند.
کد خبر: ۹۲۱۴۶۱
النصره قوی‌تر و داعش تلویزیونی‌تر است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، رابرت فیسک در مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت نوشت: «اکثر فرماندهان میدانی ارتش سوریه، قائل به این نکته هستند که جبهه النصره بسیار قدرتمند شده است، اما داعش - آنگونه که فرماندهان سوری می گویند - فقط تروریست هایی تلویزیونی اند».

فیسک، علت قدرت یافتن جبهه النصره را محمولۀ جدیدی از سلاح ها ارزیابی کرد که هزینۀ آن را قطر پرداخته و آن را به سوریه رسانده است.

این نویسندۀ انگلیسی، یکی از دلایل قوی تر بودن جبهه النصره را ضعیف تر شدن داعش به سبب حملات ارتش سوریه برشمرد و نوشت: «ارتش سوریه در آستانه بازپس گیری دوبارۀ استان الرقه است و به این ترتیب، داعش پایتخت اصلی خود را از دست خواهد داد».

فیسک، چهرۀ جنگ در سوریه را در شرایط کنونی بسیار دشوار توصیف و خاطر نشان کرد: «هیچ نشانه ای مبنی بر پایان این جنگ به چشم نمی خورد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
كاربر
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۰
۰
خدا هردوتاشون لعنت كنه
كسرا
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
۰
۰
در این دنیا هركاری انجام بدی عاقبتش به خودت برمی گرده پس وای به حال قطر و امارات و عربستان و تركیه . چه آینده ای به انتظارشونه ؟؟؟ با پول و حمایت مالی و لجستیكی آدمكش هایی رو پرورش دادن كه افتادن به جون زن و بچه مردم میلیون ها نفر آواره شدن به ناموس مردم تجاوزها شد و كودكان معصوم و بی گناه كشته شدن اسیر شدن برده شدن و ... .واقعا خجالت آوره و چقدر دنیا بی نظم شده كه عربستان و قطر و امارات محكوم نمیشن چرا ؟ چون دلارهای كثیف نفتی دارن . كجان كسایی كه دم از حقوق بشر و دموكراسی میزنن ؟ كجان اونایی كه خودشونو مهد تمدن و آزادی میدونن ؟ باز این وسط دم كشور خودمون گرم با كوهی از مشكلات باز هم در حد توانش یه تنه جلوی این آدمكشها ایستاده و به مردم عراق و سوریه كمك میكنه . خدا رو شكر هنوز اینقدر پست نشدیم كه یادمون بره انسانیت یعنی چی شرف یعنی چی ناموس یعنی چی و آزدای و آزادگی یعنی چی . با اینكه همین عراقی ها هشت سال پشت صدام بودن و ناجوانمردانه ما رو به خاك و خون كشیدن ولی مردم ما میگن نسل جدید و كودكانشون چه گناهی دارن ما باید كمكشون كنیم . واقعا یه دنیاست و یه ایرانی . بقیه دنیا خوابن یا خودشونو به خواب زدن . زنده باد ایران و ایرانی از هر قوم و با هر مسلك و مرامی . همین طرز فكره كه باعث هزاران سال تمدن شده و تا دنیا دنیاست ایران هم خواهد بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها