سایه روشن

تغییرات دولت

تسنیم نوشت: حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور به‌عنوان معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری جایگزین مجید انصاری ‌شد. مجید انصاری نیز با حکم رئیس‌جمهور در معاونت حقوقی رئیس جمهور جایگزین الهام امین‌زاده شد.
کد خبر: ۹۲۱۳۳۴

کنایه ظریف به ترکی‌ الفیصل

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درباره حضور ترکی الفیصل در نشست پاریس گفت: حضور تولیدکننده القاعده و طالبان در این نشست، نشانگر بی‌کفایتی و بی‌درایتی این‌گونه افراد است که مانند صدام‌حسین آینده خود را به تروریست‌ها گره می‌زنند. به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی، همه ساله تعدادی افراد با شناسنامه روشن سیاسی معیوب از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور پیدا کرده و سخنرانی می‌کنند. سوابق این افراد مشخص است، افرادی مانند آقای بولتون یا گینگریچ سال‌هاست که در این جلسات حضور پیدا کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند که این اتفاق جدیدی نیست و سیاستشان همیشه همین بوده است. او که در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر شرکت کرده در این باره گفت: موارد اختلاف میان کشورهای ساحلی خزر خیلی کم شده اما هنوز حوزه‌هایی هست که باید کار بیشتری درباره آنها صورت بگیرد.

پرونده‌های کلان مفاسد در دستور کار سازمان اطلاعات

حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این‌که پشت‌پرده تخلفات اخیر را رصد می‌کنیم، متذکر شد: پرونده مفاسد اقتصادی کلان کشور در دستور کار سازمان اطلاعات سپاه است. وی درباره بازتاب حقوق‌های نجومی برخی مدیران در افکار عمومی یادآور شد: مسئولان اجرایی کشور از جمله دستگاه قضایی باید بدون اغماض با متخلفان برخورد و گزارش آن را به مردم منعکس کنند.

رسیدگی به اتهامات 21 نفر در پرونده سفارت عربستان

قاضی حسینی، رئیس مجتمع کارکنان دولت به مهر گفت: پرونده قرار متعرضان به سفارت عربستان 28 تیرماه در شعبه 1060 رسیدگی می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش که به پرونده چه تعداد از متهمان رسیدگی خواهد شد، تاکید کرد: موضوع اتهامات 21نفر در این پرونده مطرح است که قرار است به اتهامات آنها رسیدگی شود.

شناورهای بیگانه تحت رصد نیروی دریایی سپاه

در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌های خارجی درباره اعزام پنج قایق نظامی برای تحت‌نظر گرفتن یک ناو آمریکا در تنگه هرمز، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری به سپاه نیوز گفت: تحت نظر قرار دادن شناورهای بیگانه در منطقه‌های مأموریتی نیروی دریایی سپاه موضوع جدیدی نیست و این کار همواره به صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام شده، می‌شود و خواهد شد. گفتنی است، رویترز دیروز نوشت که دوشنبه سپاه پاسداران پنج فروند قایق نظامی برای نظارت بر یک ناو جنگی آمریکایی در خلیج‌فارس اعزام کرد.

عزم ایران در مبارزه با تروریسم

علی لاریجانی، رئیس مجلس با ابراز خرسندی از موفقیت‌های اخیر دولت، ملت و ارتش عراق در مبارزه با تروریست گفت: لازم است انسجام بیشتر داخلی برای استقرار کامل امنیت صورت گیرد. به گزارش خانه ملت، وی در دیدار سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار انسجام بیشتر داخلی و اتحاد همه گروه‌های قومی، مذهبی و سیاسی در این کشور تا استقرار امنیت کامل شد. رئیس مجلس همچنین در دیدار نخست‌وزیر بلغارستان با بیان این‌که ایران می‌تواند امنیت پایدار را برای حوزه انرژی اروپا تأمین کند، گفت: این مساله لوازم و شرایطی دارد که باید از سوی اروپا مورد توجه قرار گیرد.

تلاش آمریکا برای آزادی سیامک نمازی

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه آزادی سیامک نمازی را خواستار شد. به‌گزارش انتخاب، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود درباره سیامک نمازی تبعه ایرانی ـ آمریکایی بازداشت شده در ایران مدعی شد: اگر گزارشات اخیر صحت داشته باشد، ما همچنان معتقدیم که وی ناعادلانه بازداشت شده و کیفرخواست مطرح شده علیه سیامک نمازی (شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل) نامشخص است و دیگر آمریکایی‌های دو تابعیتی که در ایران بازداشت هستند، باید هرچه زودتر آزاد شوند.

بررسی ترور بیولوژیک طالب‌زاده و مرحوم دادمان

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس در تشریح نشست دیروز کمیسیون متبوعش به فارس گفت: در ابتدای این جلسه مسائل جاری مورد بحث قرار گرفت و تصمیم گرفته شد بیانیه‌ای مبنی بر محکومیت اقدام فرانسه در ارتباط با قرار دادن امکانات و فضا به سازمان تروریستی منافقین از طرف کمیسیون صادر شود. وی با اشاره به حضور سردار جلالی در این نشست تصریح کرد: در این نشست سردار جلالی تاکید کرد که حفاظت بیوتروریسم یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است بویژه برای مدیران ارشد و مسئولان نظام که همیشه در معرض تهدید قرار دارند. تمامی مدیران و مسئولان باید مراقب باشند و نظارت ایمنی و حفاظت بیوتروریسم را رعایت کنند. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مواردی از قبیل طالب‌زاده و مرحوم دادمان را نیز در دست بررسی داریم و تمامی اسناد و مدارک پزشکی آنها را تحت بررسی داریم تا به نتایج قطعی برسیم.

آمریکا خرید آب سنگین از ایران را تائید کرد

پس از آن‌که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت که ایران 32 تن آب سنگین به آمریکا فروخت و پول آن را گرفت، یک مقام وزارت انرژی آمریکا اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره تکمیل معامله آب سنگین بین تهران و واشنگتن را تائید کرد. پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اردیبهشت گزارش داد که دولت اوباما در راستای تضمین اجرای برجام قصد دارد 32تن آب سنگین از ایران خریداری کند.

زنجیره قوی نیروهای مسلح در مقابل تهدیدات

امیر احمدرضا پوردستان ، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از حضور در جلسه عصر دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، با تاکید بر این‌که اتحاد، همدلی و تبادلات اطلاعاتی که بین نیروهای مسلح وجود دارد، باعث برقراری یک زنجیره قوی در مقابل تهدیدات شده است به مردم اطمینان داد که نیروهای مسلح هرگز در مقابل دشمنان غافلگیر نخواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها