سخنگوی دولت عملکرد دولت یازدهم در موضوع فیش های حقوقی نامتعارف را حساس و مسئولانه دانست و گفت: برخی از دستگاه ها طی سال های گذشته از طریق مجلس خود را از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کردند.
کد خبر: ۹۲۱۱۳۷
استعفا یا برکناری دست کم 13 نفر از مدیران عالی بخاطر فیش های حقوقی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به سوالی در باره اقدام دولت در زمینه فیش های حقوقی نامتعارف افزود: دولت در زمنیه فیش های حقوقی نامتعارف حساس و مسئولانه وارد عمل شد و ضمن تاسف از این موضوع و عذرخواهی اقداماتی را در چند مرحله آغاز کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه 17.7.90 برای صندوق توسعه ملی گفت: متاسفانه این ارقام حقوقی در قانون و مقررات وجود داشته است.

نوبخت افزود: اکنون دست کم 13 نفر از مدیران عالی استعفا داده و یا برکنار شده اند و یا آنچه که در مورد بیمه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: تمامی مستندات در اختیار دولت به جز ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری برای اصلاح در مجلس دهم طی ماه های آینده اصلاح می شود.

برخی دستگاه ها از طریق مجلس خود را از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کردند

سخنگوی دولت تصریح کرد: تمامی راه گریز برای تکرار دریافت های غیرمتعارف بسته شد و همچنین تمامی تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه را در ضوابط اجرایی بودجه 95 اصلاح کردیم.

نوبخت به خبرنگارا ن گفت تمام مصوبات شورای حقوق و دستمزد را که در این دولت انجام شد، منتشر کرده و در اختیار خبرنگاران قرار خواهد داد.

وی توضیح داد: طی سال های گذشته از برنامه سوم در ماده 90 و 96 وپس از آن به ترتیب در قوانین مختلف، برخی دستگاه ها موفق شدند از طریق مجلس خودشان را از قانون مدیریت خدمات کشور مستثنی کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: نباید دستگاه ها تا این حد خود را توجیه کنند که ما این موضوع را در اصلاحیه قانون خدمات مدیریت کشوری به مجلس می دهیم. این موضوع باید به همه بخش هایی که به نوعی از بودجه عمومی استفاده می کنند، تسری یابد.

نوبخت با بیان این نکته که به نظام بانکی انتقاد وارد است که چرا به تولید کمک نمی کند؟ توضیح داد: بانک ها توانایی قابل توجهی ندارند. پیش از اینکه دولت یازدهم آغاز شود، مجمع عمومی بانک مرکزی مصوبه ای داشت از بند – ب – ماده 26 قانون پولی که به نحو مناسب درصدد استفاده ان بود تا بدهی های دولت را تسویه کند اما این موضوع موافقت نشد و آن بدهی ها باقی ماند و اکنون نیز وجود دارد.

وی افزود: ما اکنون می خواهیم دو تبصره به قانون فعلی بودجه اضافه کنیم که بر این اساس می توانیم نسبت به اصلاح نظام بانکی فعالانه عمل کنیم. نخست اینکه دولت تلاش دارد از طریق اصلاح نظام بانکی بدهی خود را تسویه و زمینه تولید را فراهم کند؛ سپس سرمایه بانک ها را افزایش دهد.

سخنگوی دولت گفت: اما با شرایط فعلی ، بانک ها نمی توانند نه به صنعت و نه به تولید کمک کنند و صورتحساب های مالی آن ها می تواند برای بانک های خارجی که در صدد کار با بانک های ایرانی هستند، نگران کننده باشد.

نوبخت در تکمیل از این بخش از توضیحات خود اظهار داشت: نرخ تورم کاهش یافته اما ببینید که چقدر انحنای ساختاری در نظام بانکی برای کاهش نرخ سود تسهیلات وجود دارد؛ چرا که معوقات قبلی بانک ها باقی مانده و پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: دولت با چشم باز این موارد را می داند، برنامه ریزی کرده و بخش به بخش اجرا می کند و ان شاءالله آثار اصلاح نظام بانکی را می بینیم.

توافق هسته ای موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران

خبرنگار دیگری در باره 23 تیر سالگرد توافق هسته ای پرسید که سخنگوی دولت گفت: با توجه به شرایط تحریم، این موضوع یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود به طوری که اکنون تندروهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی از آن استقبال نمی کنند و معتقدند ایران پیروز شده است.

نوبخت افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند این یک واقعیت است و نباید بیش از آن مثبت ها را بیان کرد و بر کاستی ها متمرکز شد. ما تا آنجا که توانستیم از حقوقمان برای برخورداری از چرخه کامل سوخت هسته ای استفاده کردیم و همچنین در ماه های نخست 7.1 میلیارد دلار از منابع مالی خودمان را پس گرفتیم و به ریال تبدیل و در بودجه از آن استفاده کردیم.

محدودیت صادرات نفتی را شکستیم

وی تحریم نفتی را یکی از مسائل عمده دانست و گفت: آن ها ایران را به صاردات یک میلیون بشکه نفت خام محدود کرده بودند در حالی که در خرداد ماه گذشته دو میلیون و 568 هزار بشکه نفت صادر کردیم. ما توانستیم محدودیت صادرات نفتی آن ها را بشکنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ما از هیچ یک از مسائل اصولی خود کوتاه نخواهیم آمد، دولت با قدرت اعلام می کند که برای تقویت بنیه دفاعی خود اقدام می کند.

نوبخت همچنین افزود: از 27 دی ماه سال گذشته، سرمایه گذاری 3 میلیارد و 418 میلیون دلاری برای 41 طرح انجام شد و همچنین 4.2 میلیارد دلار برای توسعه انرژی سرمایه گذاری مستقیم شده است.

ایران هر اقدام حمایتی از منافقین را به شدت محکوم می کند

خبرنگاری پرسید: طی روزهای اخیر فرانسه فضایی در اختیار منافقین قرار داد که علیه ایران اقدام کنند، موضع دولت در این خصوص چیست؟

سخنگوی دولت گفت: وزارت امور خارجه نسبت به رخداد سیاسی موضع گیری داشته است. اینکه به یک گروه تروریستی منفور و مضمحل همچون سازمان منافقین پناه بردند و جسد مرده متعفن را تنفس مصنوعی دادند، نشان از ضعف و ناتوانی است.

نوبخت ادامه داد: مقامات امنیتی سعودی هم این رویکرد ارتجاعی خود را نشان دادند. بازگشت به گروه تروریستی ای که همه می دانند که هیچ جایگاهی بین ملت ایران ندارند و دستشان به خون مردم انقلابی ایران آغشته است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران درزمینه مبارزه با تروریسم همچنان با این گروهک نفاق مواجه خواهد شد و هر دولتی که بخواهد به این گروهک تروریستی اقدامات مثبت و کمک کننده ای انجام دهد، محکوم می کند.

سخنگوی دولت گفت: همانطور که سال به سال این جریان نفاق و حامیان آن ها پاسخ خود را دریافت کردند که نمونه آن صدام است. همه کشورهایی که تا این تاریخ حتی در گذشته هم به نوعی از این گروه تروریستی حمایت کرده و با ادعای حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از این گروه تررویستی حمایت می کردند.

نوبخت ادامه داد: هر کشور اروپایی یا منطقه ای بخواهد از تروریست حمایت کند بخصوص از این گروه تروریستی بی آبرویی که هیچ جایگاهی بین ملت ایران ندارد، جز اینکه بر نفرت ملت ایران بیفزاید دستاوردی نخواهد داشت. دولت در کنار ملت بزرگ ایران این حمایت را قویا محکوم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لطفا حقوق كاركنان شركت نفت بررسی كنید
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
۰
۰
چرا حقوق كاركنان و مدیران شركت نفت را نمیگید مگه خون اونا از ما رنگین تره كه علاوه براینكه پنج شنبه ها هم تعطیلن و كلی امكانات و مزایا بدون اضافه كار و سابقه كم حداقل 3 میلیون حقوق میگیرن اونوقت ما با فول اضافه كار و تمام طول هفته كار كردن بزور ب مرز دو میلیون میرسه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها