آخرین فیلمی که از حامد بهداد در سینماها اکران شد، اثری به نام «چهارشنبه خون به پا می‌شود» بود فیلمی به کارگردانی حماسه پارسا که بهداد در آن کنار بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، سارا منجزی و همایون ارشادی ایفای نقش کرد.
کد خبر: ۹۲۰۳۱۴

این بازیگر که فیلم‌هایی چون نیمه‌شب اتفاق افتاد، هفت ماهگی و هیهات را در نوبت اکران دارد، از هفته آینده بازی در فیلم جدیدی به نام «سد معبر» را شروع می‌کند. فیلمی که باران کوثری هم نقش اصلی زن آن را بازی خواهد کرد. بهداد و کوثری پیشتر هم تجربه همکاری با یکدیگر را در آثاری چون روز سوم، هفت ماهگی، دندون طلا، خانه دختر و دایره زنگی داشتند. آن‌طور که فارس نوشت، روز گذشته نادر فلاح ـ بازیگر فیلم‌هایی چون اژدها وارد می‌شود و خط ویژه ـ هم به عنوان یکی از بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم با پروژه سد معبر قرارداد همکاری امضا کرد. کارگردان این ملودرام اجتماعی، محسن قرایی است که ساخت فیلم «خسته نباشید» را در کارنامه دارد.

هشدار لطیفی درباره تحریف انقلاب

محمدحسین لطیفی کارگردان تلویزیون و سینما و سازنده آثاری چون کت جادویی، صاحبدلان، روز سوم و اسب سفید پادشاه، ماه رمضان با کارگردانی سریال پادری مهمان خانه‌های مردم بود. اثری که قسمت دوم مجموعه موفق «دودکش» بود و بازیگرانی چون جمشید مشایخی، هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امیرحسین رستمی و نگار عابدی در آن بازی می‌کردند. لطیفی که آثاری با موضوعات انقلابی و دفاع مقدسی را در کارنامه دارد و دغدغه‌های دینی و متعهدانه‌اش را در همه آثار جدی‌اش پیگیری می‌کند، روز گذشته در اظهارنظری نسبت به تحریف برخی وقایع انقلاب در آثار سینمایی هشدار داد و گفت: برخی مدیران فرهنگی از نمایش بخش‌هایی از وقایع انقلاب از طریق سینما و تلویزیون جلوگیری می‌کنند. باید در مقابل افرادی که اجازه استقرار اصول معین انقلاب اسلامی را نمی‌دهند، ایستاد و این وظیفه شامل همه هنرمندان از جمله فیلمسازان و سینماگران کشور هم می‌شود. برای همین جشنواره‌هایی چون فیلم مقاومت کمک می‌کنند تا جوانان، اصل وقایع انقلاب را بدون تحریف و به‌طور ملموس‌تری درک کنند.

ماه‌چهره خلیلی در «رویای نیمه شب»

ماه‌چهره خلیلی تا همین چند وقت پیش، نمایش کمدی دپوتات را به کارگردانی اتابک نادری روی صحنه تئاتر داشت؛ اثری که او در آن با بازیگرانی چون نادری، سوسن پرور و پندار اکبری همکاری می‌کرد. همچنین در هفته‌های گذشته فیلمی هم با بازی او و علی انصاریان به نام «هدیه» از شبکه سوم سیما پخش شد که مورداستقبال تماشاگران قرار گرفت. بازیگر سریال‌هایی چون در چشم باد، مختارنامه و کلاه پهلوی و فیلم‌هایی مثل سن‌پترزبورگ، سلام بر فرشتگان و رنج و سرمستی چندی پیش در فیلمی سینمایی به نام «رویای نیمه‌شب» بازی کرد؛ فیلمی به کارگردانی اصغر عباسی که علاوه بر ماه‌چهره خلیلی، بازیگرانی چون عباس غزالی، سیما خضرآبادی، متین ستوده، مهدی فقیه و ثریا قاسمی هم در آن حضور دارند. رویای نیمه‌شب بر اثر رمانی نوشته مظفر سالاری به فیلم تبدیل شده و قصه عشق جوانی اهل سنت به دختری شیعه را روایت می‌کند که در راه رسیدن به هم دچار مشکلات و ماجراهایی می‌شوند. به گزارش فارس، قرار است ساعت 10 امروز، تیزر سینمایی این کتاب با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی آزادی رونمایی شود تا اطلاعات بیشتری از کتاب و فیلم رویای نیمه شب در اختیار مردم قرار گیرد.

پرونده کیومرث پوراحمد باز است

کیومرث پوراحمد، نویسنده و کارگردان خوش‌ذوق و دوست‌داشتنی تلویزیون و سینما را با ساخت مجموعه‌هایی تماشایی و خاطره‌انگیز همچون قصه‌های مجید و سرنخ به یاد می‌آوریم. او در سینما هم فیلم‌های خوبی چون خواهران غریب، شب یلدا و اتوبوس شب را در کارنامه دارد. این کارگردان پس از ساخت فیلم ناموفق «پنجاه قدم آخر»، فیلمی به نام «کفش‌هایم کو؟» را با بازی رضا کیانیان، مجید مظفری، بهاره کیان‌افشار و مینا وحید ساخت که نوروز امسال در سینماها اکران شد اما باوجود فیلم‌هایی چون بادیگارد، ابد و یک روز، من سالوادور نیستم و 50 کیلو آلبالو، نتوانست موفقیتی در گیشه به دست آورد و این فیلم که موضوع آن بیماری آلزایمر است، خداحافظی تلخی با سالن‌های سینما داشت. مهر روز گذشته خبر داد که این کارگردان بزودی فیلمی به نام «پرونده باز است» را خواهد ساخت. فیلمنامه این فیلم جنایی را که اخیرا پروانه ساخت گرفت، پوراحمد و فرید مصطفوی به‌طور مشترک نوشته‌اند. تهیه‌کننده این اثر علی قائم‌مقامی است که پیشتر تهیه‌کننده فیلم‌های کفش‌هایم کو؟ و شب یلدای پوراحمد هم بود. انتظار می‌رود کیومرث پوراحمد که سریال موفق سرنخ را در ژانر پلیسی ـ جنایی ساخته، بخوبی از پس ساخت «پرونده باز است» هم بربیاید و اثر خوب دیگری به کارنامه‌اش بیفزاید.

همراهی صابر ابر با «ویلایی‌ها»

صابر ابر این روزها به عنوان کارگردان، نمایشی به نام «پرتقال‌های کال» را در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه تئاتر دارد. اثری که بازیگرانی چون پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، الهام کردا، سعید چنگیزیان، مهدی کوشکی و لیلی رشیدی در آن بازی می‌کنند. او همزمان با این فعالیت تئاتری، به سینما هم بی‌اعتنا نیست و بنا به گزارش ایسنا، بتازگی به فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» پیوست و بازی در این اثر را شروع کرد. فیلمی که موضوع آن دفاع مقدس است و مدتی است گروه سازنده آن در اندیمشک مشغول فیلمبرداری هستند. ویلایی‌ها نخستین فیلم منیره قیدی به عنوان کارگردان است و بجز صابر ابر، بازیگرانی چون طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان و ثریا قاسمی هم در آن بازی می‌کنند. ابر و طناز طباطبایی پیشتر در فیلم «رخ دیوانه» نیز با هم همکاری داشتند. تهیه‌کنندگی ویلایی‌ها را سعید ملکان به عهده دارد که او را با تهیه‌کنندگی فیلم‌های موفقی چون ابد و یک روز، برادرم خسرو و آرایش غلیظ می‌شناسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها