برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، به موضوع «واکنش به تابلوی پارک ممنوع» می پردازد.
کد خبر: ۹۲۰۱۲۳
«صبح و زندگی» و واکنش به تابلوی پارک ممنوع

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، خیلی از مواقع به خاطر اینکه به فکر انجام شدن کار خود هستیم علایم را در سطح شهر نادیده می گیریم. مثلا تابلوی پارک ممنوع ، ماشین را زیر این علایم پارک می کنیم؛ بدون توجه به اینکه قانون به چه دلیل این تابلو را نصب کرده است خیلی از مواقع جلوی پارکینگ دیگران پارک می کنیم که باعث معطلی دیگران می شویم. با پارک نابجا جلوی رفت و آمد معلولین را می گیریم.

از این رو، این برنامه رادیویی «صبح و زندگی»، با حضور سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به این پرسش که «واکنش شما به تابلوی پارک ممنوع چیست؟» پاسخ می دهد.

موضوعات این برنامه بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

گفتنی است، «صبح و زندگی» عنوان برنامه ای از گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت است که روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

رعایت قوانین و مقررات آپارتمان نشینی در «خونه زندگی»

شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، در برنامه «خونه زندگی»، به موضوع «حقوق و خانواده؛ رعایت قوانین و مقررات آپارتمان نشینی» خواهد پرداخت.

با رعایت قوانین و مقررات آپارتمان نشینی خانه ای آرام داشته باشیم. در همین ارتباط، برنامه «خونه زندگی» که کاری از گروه خانواده این شبکه رادیویی است روز یکشنبه با حضور دکتر حمیدرضا بابامرادی، روان شناس به سوالات شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش در خصوص «قوانین مربوط به آپارتمان نشینی(میهمانی های دیر قت و سر و صدا)» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است.

گفتنی است، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

چیزهایی که حسادت ما را برمی‌انگیزد؟

برنامه «خانه ما» شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، با حضور کارشناسان به موضوع «دلایل حسادت و راه‌های کنترل آن» پرداخت.

دکتر مهرنوش دارینی، روانشناس و مشاور خانواده با حضور در برنامه «خانه ما» از ساعت 6:35 به مدت 20 دقیقه به این پرسش که «چیزهایی که حسادت ما را برمی‌انگیزد؟» پاسخ داد.

برنامه «خانه ما» با ساختار ترکیبی و نمایشی کاری از گروه سلامت روان این شبکه رادیویی است که به منظور استحکام و دوام نهاد خانواده با ایجاد فضای آموزشی در قالب نمایش به دادن راهکارهای عملی با حضور کارشناسان برای ایجاد تغییرات در روابط خانوادگی و بهبود روابط بین فردی برای رسیدن به سلامت روان درخانواده می‌پردازد.

یادآور می شود؛ برنامه رادیویی «خانه ما» با رویکردی طنز و شاد، باورهای غلط در خانواده را بررسی می‌کند.

به علایق یکدیگر احترام بگذاریم

«روابط بین همسران؛ چگونه به علاقه های یکدیگر احترام بگذاریم»، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، در برنامه «به رنگ زندگی» شبکه رادیویی سلامت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

«به رنگ زندگی» یک مجله عصرگاهی از گروه خانواده رادیو سلامت است که می کوشد تا به موضوعاتی همچون ازدواج بهنگام و آسان جوانان، ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر و تحکیم روابط زوج های جوان را بپردازد.

با احترام به علاقمندی های یکدیگر برای سلایق هم احترام قایل باشیم. در همین ارتباط برنامه عصرگاهی«به رنگ زندگی»، روز یکشنبه، با حضور دکتر پروین ناظمی، روان شناس از ساعت 17 به مدت 120دقیقه به این پرسش که «چگونه به علاقه های یکدیگر احترام بگذاریم؟» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های متعدد و متنوعی همچون به من بگو چرا، حکایت، گزارش مردمی، مسابقه ما خانواده ایم، خاطرات عقد، کنترل کیفیت هوا، مباحث کارشناسی و طبیعت پایدار تشکیل شده است.

یادرآور می شود، برنامه «به رنگ زندگی»، به صورت یک هفته در میان، به همت برنامه سازان «گروه خانواده» و «گروه بهداشت روان» شبکه رادیویی سلامت بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«نیم نگاه» و روز جهانی جمعیت

برنامه «نیم نگاه» شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، همزمان با روز جهانی جمعیت، موضوع «سیاست های جمعیتی» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

«نیم نگاه» مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد بهداشت روان، بهداشت و تندرستی، خانواده، اجتماعی و تغذیه و سلامت می پردازد.

»نیم نگاه» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت است، که روز یکشنبه، از ساعت 12 به مدت40 دقیقه با حضور دکتر حسن عینی زیناب، جمعیت شناس؛ دکتر محمد اسلامی، معاون فنی دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت؛ و دکتر طاهری پناه، فلوشیپ ناباروری، به بیان سیاست های فعلی جمعیتی کشور و وضعیت موجود جمعیتی، برنامه ریزی های افزایش جمعیت و حمایت از زوج های نابارور می پردازد.

گفتنی است، برنامه «نیم نگاه» روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

تیپ‌های شخصیتی را بشناسیم

شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، در برنامه «یکی مثل همه» به بررسی موضوع «ارتباط موثر و تیپ‌های شخصیتی» می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «یکی مثل همه»، روز یکشنبه، با حضور دکتر مصطفی فروتن، روانشناس به پرسش های شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «راه‌های برقراری ارتباط موثر با افراد درونگرا» پاسخ می دهد.

یادآور می شود، «یکی مثل همه» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه پخش می شود.

نگران پوکی استخوان نباشید

شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، در برنامه «سایه روشن»، با حضور کارشناسان در بخش باورها، موضوع «نگران پوکی استخوان نباشید» را بررسی می‌کند.

«سایه روشن» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت است، که با هدف روشنگری درباره مطالب نادرست رسانه ای و نقد انواع باورهای نادرست در حوزه سلامت تهیه و پخش می شود.

این برنامه با کارشناسی دکتر محمدرضا مهاجر تهرانی، فوق تخصص غدد و متابولیسم؛ دکتر شهرام جمشیدی، دامپزشک و متخصص بیماری های دام کوچک و رئیس بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران؛ دکتر امیررضا عظیمی، فلوشیپ ام اس؛ و دکتر محمد صومی، فوق تخصص غدد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به موضوعاتی همچون اگر هنوز پیر نشده اید نگران پوکی استخوان نباشید، واکسیناسیون حیوانات خانگی ضرورت دارد، درمان ام اس با سلول های بنیادی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز نقش فعالی در تولید برنامه کشوری پیشگیری از سکته مغزی دارد، می پردازد.
گفتنی است، برنامه «سایه روشن» رادیو سلامت، یکشنبه هر هفته، از ساعت 19:10به مدت 50 دقیقه تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

پارگی منیسک روی خط رادیو سلامت

برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 20 تیر ماه، «پارگی منیسک » را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

منیسک قسمتی از غضروف زانوست که به عنوان ضربه گیر و تثبیت کننده مفصل زانو عمل می کند. منیسک از ساییدگی استخوان ها به یکدیگر در ناحیه مفصل جلوگیری می کند.

با این همه، پیچ خوردگی و چرخش زانو باعث پارگی آن می شود.در برخی موارد، یک تکه از غضروف پاره شده، جدا می شود و در مفصل زانو گیر می کند و باعث قفل شدن زانو می گردد.

پارگی منیسک زانو بیشتر در ورزشکاران مسن رخ می دهد، زیرا با افزایش سن، منیسک ضعیف می شود. بیش از 40 درصد افراد 65 ساله و مسن تر دچار پارگی منیسک می شوند.

در همین ارتباط، برنامه «مجله پزشکی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز یکشنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضور دکتر علی ترکمان، متخصص ارتوپدی به پرسش های مخاطبان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «راههای تشخیص و شناخت پارگی منیسک زانو» پاسخ می دهد.

گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها