رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر:

دریافت های نامشروع باید برگردانده شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مردم مومن، ماه رمضان بسیار خوب و پر از معنویت و تضرع و خشوع را گذراندند فرمودند: کسانی و دست‌های خبیثی سعی کردند نوجوانان ما را به روزه‌خواری بکشانند اما بحمدالله موفق نشدند و نخواهند شد.
کد خبر: ۹۱۹۵۴۲
دریافت های نامشروع باید برگردانده شود

به گزارش جام جم آنلاین ، ملت موحد، مؤمن و متحد ایران، امروز به شکرانه روزه داری و عبادات و خودسازی رمضانی، در سراسر سرزمین سرافراز ایران، سجده شکر به جا آورد و در پرشکوه ترین نماز عید سعید فطر، از پروردگار کریم خویش، استمرار رستگاری ملی و سعادت دنیا و آخرت طلب کرد.

در نگین این شکوه تاریخی، مردم پایتخت تهران نماز عید را به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای تهران اقامه کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه نخست نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) فرمودند: مسئولان کشور و آحاد مردم توجه کنند که دشمنان مغرض و خبیث تا کجاها و به چه چیزهای فکر کردند.

ایشان اضافه کردند: برای اینکه نسل رو به بالندگی کشور را از دین دور کنند برنامه ریزی و نقشه کشی می کنند تا نوجوانان را به روزه خواری بکشانند اما بحمدالله ملت تو دهان ‌آنان زد.

مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند: یکی از مهم ترین کارها در ماه مبارک رمضان همین راهپیمایی عظیمی بود که در جمعه آخر این ماه در روز قدس به توصیه و تاکید امام بزرگوار ما در سراسر کشور انجام شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه خطبه های امروز نماز عید فطر افزودند: در بسیاری کشورهای دیگر مسلمان هم این راهپیمایی انجام شد.

ایشان گفتند: در برخی شهرهای ما در روز قدس حرارت به قدری بود که به طور طبیعی انسان در آن حرارت حرکت نمی کند اما مردم آمدند و شرکت کردند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در همه جای کشور و به خصوص در شهرهای استان های گرم و جنوبی کشور حقیقتا مردم با دهان روزه مجاهدت کردند و در زیر آفتاب آمدند تا موضع خود را در قبال مسئله مهم فلسطین فریاد کنند.

آیت الله خامنه ای گفتند: ‌این به آن معناست که اگر برخی دولت‌های مسلمان به آرمان فلسطین خیانت می کنند و برخی کوتاهی می کنند ملت ایران با حضور خود و فریاد خود حاضر است درمقابل همه دشمنان بایستد و مسئله فلسطین را زنده کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، گسترش تروریسم در منطقه و جهان اسلام را نتیجه پرورش دادن تروریست‌ها به وسیله دستگاه‌های امنیتی و دست‌های ناامن دستگاه‌های امریکا، صهیونیسم و انگلیس دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) افزودند: متاسفانه عید مردم در بعضی از کشورها عزا شد، در بغداد چند صد خانواده داغ عزیزانشان را به دست جنایتکاران و تروریست‌ها دیدند کسانی که می خواهند اسلام جعلی و بدلی را به دستور اربابانشان در میان مردم رایج کنند.

ایشان همچنین با اشاره به عملیات تروریستی در استانبول، ‌بنگلادش و برخی کشورهای دیگر اضافه کردند: مردم در ایام رمضان با دهان روزه مورد تهاجم تروریست ها قرار گرفتند، این نتیجه پرورش دادن تروریست‌ها به وسیله دستگاه های امنیتی و دست های ناامن دستگاه های امریکا، صهیونیسم و انگلیس است که این چیزها را در دنیای اسلام به وجود آوردند البته خودشان هم آسیب خواهند دید همچنانکه به تدریج درحال آسیب دیدن هستند اما این گناه و جرم آنهاست، جرمی که فراموش نخواهد شد.

ایشان فرمودند:متاسفانه در ماه رمضان آتش جنگ در برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه، ‌یمن،‌ لیبی و برخی نقاط دیگر برافروخته بود و انسان غمگین می شود از اینکه دنیای اسلام در چنین وضعیتی قرار دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: بعضی منازعات سیاسی را به جنگ داخلی تبدیل کردند؛ منازعه سیاسی یک حرف و جنگ داخلی حرف دیگر است این دخالت ابرقدرت ها بود که این کار را در سوریه و در بعضی جاهای دیگر انجام دادند.

رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به گذشت بیش از یک سال و سه ماه از بمباران مردم مظلوم یمن تصریح کردند: آفرین به مردم یمن که در روز قدس توانستند آن راهپیمایی عظیم را در آن هوای گرم و با وجود بمباران ها به راه بیندازند، ‌مرحبا به آن مردم و مرحبا به رهبری حکیمانه این کشور.



ایشان همچنین با اشاره به بحران سوریه گفتند: در این کشور نیز مردم دچار حادثه بزرگی هستند که استکبار بر آنان تحمیل کرده است.

مقام معظم رهبری افزودند: تلاش دشمنان برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین است؛ می خواهند دنیای اسلام را درگیر مسائل داخلی خودشان کنند که مسئله فلسطین را فراموش کنند تا فرصتی برای رژیم صهیونیستی به وجود بیاید تا اهداف خباثت آمیز خود را دنبال کند.

ایشان تاکید کردند: باید بدانیم مبارزه برای آزادی فلسطین مبارزه ای اسلامی و همگانی است و موضوعی عربی صرف نیست، این وظیفه مسلمانان است که به هر شکل به این مبارزه، فریاد و حرکت ادامه دهند؛ فروکاستن این مسئله مهم به مسئله داخلی عربی، مطلب غلطی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حقوق‌ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال فرمودند‌: امروز این موضوع در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان به دهان نقل می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای اضافه کردند: این برداشت‌ها نامشروع، گناه و خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی است.

ایشان فرمودند: قطعا در گذشته کوتاهی ها و غفلت‌هایی شده است که باید جبران شود.اینجور نباشد که ما سر و صدا کنیم و بعد قضایا را تمام کنیم و بالکل به دست فراموشی بسپاریم و باید این موضوع دنبال شود.


مقام معظم رهبری فرمودند: خوشبختانه رئیس جمهور و روسای دو قوه دیگر متعهد شده اند که این مسئله را دنبال کنند که باید با جدیت دنبال شود.

ایشان افزودند: دریافت های نامشروع باید برگردانده شود و کسانی اگر بی قانونی کردند مجازات شوند و اگر سوءاستفاده از قانون شده است اینها را باید از کارها برکنار کنند، اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند البته دشمنان نظام اسلامی می خواهند از این قضیه یک مستمسکی علیه نظام اسلامی درست کنند.

ایشان با بیان اینکه اینها عده ای هستند که در قبال مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه‌های مسئول که با پاکی وصداقت کار می کنند عده زیادی نیستند فرمودند: حتی کمِ اینها نیز عیب و مضر است و این عیب را باید برطرف کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با بیان اینکه ما آسیب های ناشی از فقر را شناخته ایم، وروی آنها برنامه‌ریزی می کنیم افزودند: اما آسیب های ناشی از مستی اشرافی‌گری را کانّه درست نمی شناسیم.

ایشان فرمودند: وقتی اشرافی‌گری، اسراف و تجمل در جامعه وجود داشته باشد و ترویج بشود این قضایا پیش می‌آید و همه دنبال طعمه‌ای هستند که شکم خود را از مال حرام سیر کنند.

ایشان تأکید کردند: با این پدیده باید با جدیت مقابله شود.

مقام معظم رهبری افزودند: مسئله عزل کردن و برکنار کردن و برگرداندن آنچه از بیت المال نامشروع خارج شده است، در دستور کار قرار دهند و این مسئله همه است و مردم به آن اهمیت می دهند.

ایشان فرمودند: اگر این موضوع دنبال نشود اعتماد مردم به نظام کاسته می شود که فاجعه بزرگی خواهد بود.

مقام معظم رهبری تأکید کردند: باید با اقدام جدی، اعتماد مردم را حفظ کرد و امیدواریم خدای متعال به همه مسئولان توفیق عنایت فرماید.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها