به‌دنبال نامه جمعی از مقلدین حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی به ایشان مبنی بر تولید فیلمی توهین‌آمیز به نام «یوم‌العذاب» در یکی از شبکه‌های تلویزیونی عربی که مقر آن در انگلیس است، آیت‌الله مکارم‌شیرازی سخنانی را در این خصوص مطرح کرد.
کد خبر: ۹۱۹۳۳۷

متن این نامه به این شرح است: بدون شک کسانی که کمک به تهیه و نشر این فیلم یا تماشای آن بکنند، مرتکب گناه کبیره شده‌اند. مخصوصاً در شرایط فعلی که هرگونه اختلاف بین مسلمین سبب پیروزی دشمنان اسلام است، این‌گونه کارها مسئولیت شرعی سنگینی دارد و به احتمال قوی دست دشمنان اسلام (که این فیلم به دست آنها تهیه می‌شود) در آن باز است و برنامه‌ریزی کرده‌اند و چنانچه خون‌هایی در این راه ریخته شود، تمام کسانی که کمک کرده‌اند، در آن شریک هستند. باید به همه اعلام کنید افرادی که دنبال تهیه چنین برنامه‌های تفرقه‌آمیزی هستند، از ما نیستند. آنها متأسفانه از ارادت جمعی از محبان اهل بیت(علیهم السلام) و مخصوصاً محبان بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) سوء‌استفاده می‌کنند و پیام‌هایی که این فیلم‌ها دارد پیام اسلام و شیعه اهل‌بیت(علیهم السلام) نیست.

فیلم توهین‌آمیز «یوم‌العذاب» را جمعی از تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌های غربی به‌طور مشترک تولید می‌کنند و قصه آن درباره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام است.

3 میلیاردی شدن «رسوایی 2»

مسعود ده‌نمکی همین چند وقت پیش وقتی فیلم تازه‌اش، «رسوایی 2» 5/2میلیارد تومان فروخت در گفت‌وگویی با جام‌جم به‌صورت ضمنی گفت که دیگر قصد ساخت فیلم پرفروش ندارد و در فیلمسازی‌اش تغییر رویه داده است.

اما مردم و دوستداران سینمای ده‌نمکی که به تماشای فیلم‌هایی همچون اخراجی‌ها نشسته‌اند، گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست و هنوز از فیلم‌های او استقبال می‌کنند. سینماداران هم که همیشه فیلم‌های ده‌نمکی به مذاق آنها خوش آمده، تقریبا از طرفداران پروپاقرص این کارگردان هستند. فیلم «رسوایی2» هم گرچه همچون فیلم‌های دیگر ده‌نمکی، فروش خیره‌کننده‌ای نداشته و به نوعی حرف او را تائید می‌کند، با این حال با استقبال نسبی مردم روبه‌رو شده و روز گذشته میزان فروش آن به سه میلیارد تومان رسید. اکران این فیلم همچنان در تهران و شهرستان‌ها ادامه دارد و انتظار می‌رود در تعطیلات عیدفطر هم جمعیت بیشتری به تماشای این فیلم بروند. اکبر عبدی، امیر نوری، فخرالدین صدیق‌شریف، سحر قریشی و محمدرضا شریفی‌نیا از بازیگران این فیلم هستند.

«صلیب زرد» داریوش فرهنگ

آن قدیمی‌ترها و جوان‌های دیروز که اهل تئاتر و دنیای نمایش بودند، گروه تئاتر پیاده را خوب به خاطر دارند؛ همان گروهی که مهدی هاشمی و داریوش فرهنگ به‌عنوان پایه‌گذاران آن همراه جمع دیگری از نام‌های شناخته شده امروز بازیگری می‌درخشیدند و نمایشنامه‌های مهمی از برتولت برشت و دیگران را در قالب نمایش‌هایی جذاب و خلاقانه روی صحنه می‌بردند. رفاقت و همکاری هاشمی و فرهنگ پس از انقلاب هم ادامه پیدا کرد و به ساخت سریال ماندگار «افسانه سلطان و شبان» منجر شد. هاشمی این روزها مشغول بازی در سریال سیروس مقدم به نام «علی‌البدل» است و فرهنگ هم مدتی است منتظر فراهم آمدن موقعیت مناسب برای ساخت فیلمی به نام «صلیب زرد». این بازیگر و کارگردان که سال گذشته او را در نقش ابوسفیان در فیلم «محمدرسول‌الله» ساخته مجید مجیدی دیدیم، درباره آخرین وضعیت «صلیب زرد» به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این اثر به لحاظ پروانه ساخت و دیگر مسائل، مشکل خاصی ندارد و آماده ساخت است. اما هنوز سرمایه آن تامین نشده و منتظر سرمایه هستم.

«صلیب زرد» فیلمی با موضوع دفاع مقدس است که بنیاد سینمایی فارابی متولی ساخت آن خواهد بود.

«کنتکس سلما» به روایت فتحی

حسن فتحی را هنوز با سریال‌های خوب و ماندگارش برای تلویزیون می‌شناسیم؛ شب دهم، میوه ممنوعه و مدار صفر درجه. این کارگردان چند تجربه موفق هم در سینما دارد؛ از جمله فیلم‌های کیفر، ازدواج به سبک ایرانی و پستچی سه بار در نمی‌زند. اما مثل این‌که قرار است فتحی پس از اتمام ساخت «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی بار دیگر سراغ سینما برود و فیلم جدیدی را کارگردانی کند. فیلمی به نام «کنتکس سلما» که علی معلم، تهیه کننده آن خواهد بود. معلم که این روزها مشغول آماده سازی جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ است تا برگزیده‌های سینما و تلویزیون سال را معرفی کند، درباره همکاری تازه‌اش با فتحی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: پس از پایان کار حسن فتحی در شهرزاد این کار را آغاز خواهیم کرد. فیلمبرداری کار در تهران و پاریس انجام می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها کل مراحل فنی این فیلم شش ماه طول می‌کشد.

این تهیه‌کننده درباره قصه فیلم هم توضیح داد: این فیلم برگرفته از رمان فریده گلبو و درباره دختری 17 ساله است که در مسیر زندگی تا میانسالی با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. معلم در پایان تاکید کرد که قصد ندارد این فیلم را به جشنواره فیلم فجر ارائه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها