معارض سرشناس بحرینی با اشاره به اینکه شیخ عیسی قاسم حاضر به ترک بحرین نیست، تأکید کرد که هزاران کفن‌پوش آمادگی دارند تا با جان خود از این روحانی برجسته دفاع کنند.
کد خبر: ۹۱۹۲۰۲
هزاران کفن‌پوش آماده دفاع از «شیخ عیسی قاسم» هستند

به گزارش جام جم آنلاین،«راشد الراشد» معارض سرشناس بحرینی در گفت‌و‌گو با تسنیم تأکید کرد که آل خلیفه با سلب تابعیت از یکی از نماد‌های ملت بحرین بعد از هشدار قدرت‌های منطقه‌ای و دولت‌های بزرگ مثل آمریکا، انگلیس و آلمان اقدامی بسیار خطرناک است.

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم سقوط آل خلیفه را نزدیک می‌کند

راشد الراشد افزود که دیکتاتور بحرین با سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی و ارده ملت بحرین را به چالش کشید. این اقدام یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات نظام بحرین بوده است که اوضاع بحرین را به‌سمت نامعلومی پیش می‌برد و سقوط نظام را نزدیک می‌کند. این اقدام آل خلیفه باعث این اعتصاب بزرگ در برابر خانه شیخ عیسی قاسم شده است. از دو هفته قبل ده‌ها هزار بحرینی شبانه‌روز در برابر منزل وی اعتصاب کرده‌اند و این پیامی واضح است مبنی بر اینکه ملت با این‌گونه اقدامات مخالف هستند.

طی 2 سال 300 نفر در بحرین سلب تابعیت شده‌اند

این معارض بحرینی گفت: مسئله خطرناک این است که نظام به سلب تابعیت معارضان عادت کرده است و بیش از 300 نفر در دو سال گذشته سلب تابعیت شده‌اند و نظام بحرین سلب تابعیت را به‌عنوان وسیله‌ای برای باج‌خواهی و فشار بر معارضان به کار می‌گیرد. نظام گمان می‌کند که با این شیوه می‌تواند به جنبش مردمی پایان دهد؛ ولی واقعیت این است که این اقدامات فاصله را بین مردم و نظام حاکم بر بحرین بیشتر می‌کند.

راشد الراشد در ادامه گفت که بعد از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم بحرین به‌سمت دو سناریو حرکت خواهد کرد:

اول: شیخ عیسی قاسم به‌خواست خود به‌سمت فرودگاه برود و بحرین را ترک کند.

دوم: نظام با استفاده از زور اقدام به بازداشت شیخ عیسی قاسم کند که برای اجرایی کردن آن نیروهای نظام باید از بین مردم رد شوند و یک کشتار خونین را انجام دهند.

شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت خود را نخواهد پذیرفت

این معارض بحرینی ابراز کرد: شیخ عیسی قاسم سلب تابیعت خود را نخواهد پذیرفت و از بحرین بیرون نخواهد رفت به این دلیل که این کشور را وطن آبا و اجدادی خود می‌داند، پس اگر نظام با استفاده از زور شیخ عیسی قاسم را بازداشت کند و با اجبار او را به خارج بفرستد ما در برابر یک تحول خطرناک در صحنه بحرین خواهیم بود.

راشد الراشد تأکید کرد: در صورت اعمال فشار برای اخراج شیخ عیسی قاسم تمام گزینه‌ها برای ملت بحرین مطرح خواهد بود، کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه اتفاقی رخ خواهد داد؛ ولی خون‌های زیادی پس از بازداشت شیخ عیسی قاسم ریخته خواهد شد. تصمیم راهبردی ملت بحرین تا به الآن ادامه گزینه مسالمت آمیز خواهد بود و همچنان خواستار دموکراسی است و درخواست خود را برای رفتن به‌سمت صندوق‌های رأی ادامه خواهد داد و نه به‌سمت لوله‌های تفنگ.

وی با اشاره به موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در مورد شیخ عیسی قاسم گفت: جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن حضرت امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مورد سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و خطرات آن به بحرین هشدار داده‌اند.

هزاران کفن‌پوش آماده دفاع از شیخ عیسی قاسم

الراشد با اظهار اینکه شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت خود را نمی‌پذیرد و رفتن از بحرین را رد می‌کند، افزود: هزاران نفر در برابر منزل او تحصن کرده‌اند و آماده هستند تا با جان خود از شیخ عیسی قاسم دفاع کنند. مردم کفن پوشیده‌اند تا از شیخ عیسی قاسم در برابر نظام دفاع کنند و این‌گونه اقدامات بحرین این کشور را با شرایطی متفاوت از قبل در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین المللی روبه‌رو خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه عربستان به‌علت شکست‌های مکرر در عراق، یمن، سوریه و لبنان در پایین‌ترین سطح روحیه خود قرار دارد، گفت: در بحرین یک اراده مردمی وجود دارد که نه آل خلیفه و نه آل سعود و نه آمریکا که حامی این دو نظام است نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها