شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ نهم تیر ماه، در برنامه «صبح و زندگی» به موضوع «مشورت کردن» خواهد پرداخت.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۵
صبح و زندگی و مشورت با چه کسانی؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، حضرت علی(ع) می فرمایند: در کارهای خود با افراد خدا ترس مشورت کن تا راه درسترا بیابی / بهترین کسی که که با او مشورت می کنی کسی است که صاحب عقل و علم و تجربه باشد؛ در همین ارتباط، برنامه رادیویی «صبح و زندگی» به صورت زنده، با حضور حجت الاسلام محمد سعیدی، کارشناس مذهبی به این پرسش که « مشورت با چه کسانی؟» پاسخ می دهد.

اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است؛ که موضوعات آن بر اساس نیاز و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

گفتنی است،«صبح و زندگی» به تهیه کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی عنوان برنامه ای از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است که روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«افق روشن» و استفاده از پسماندهای کشاورزی در بتن

برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ نهم تیر ماه، با موضوع «دستاورد و فناوری؛ استفاده از پسماندهای کشاورزی در بتن» تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برنامه «افق روشن» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد.

در برنامه «افق روشن» روز چهارشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور مهندس علی شمس، قایم مقام شورای راهبردی انجمن جامعه ایمن کشور؛ دکتر سرهنگ حمیدرضا عزیزی، استاد دانشکده علوم انتظامی و دکترای مدیریت ایمنی ترافیک؛ و دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت به موضوع «استفاده از پسماندهای کشاورزی در بتن» پرداخته می شود.

این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبان آگاهی رسانی کند.

گفتنی است، برنامه «افق روشن» روزهای شنبه به موضوعات ‏زیست‌محیطی، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه‌ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.

سالمندی و روزه داری در «شور زندگی»

موضوع «روزه داری در سالمندان و سلامت جسم»، چهارشنبه ـ نهم تیر ماه، در برنامه «شور زندگی» شبکه رادیویی سلامت، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

«شور زندگی» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان رادیو سلامت است که سوالات و پرسش های مخاطبان در حوزه سبک زندگی سالمندان را با حضور کارشناسان و مسئولان این حوزه، مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.

در همین راستا، این برنامه رادیویی روز چهارشنبه، با حضور دکتر طاهری، متخصص طب سالمندان به موضوع «روزه داری در سالمندان و سلامت جسم» می پردازد.

موضوعات محوری این برنامه عبارتند از: تعریف سالمندی، تغییرات روانی و رفتاری سالمندی، ویژگی ها و مشکلات دوران سالمندی، تعامل سالمند و اجتماع، تنهایی و ازدواج سالمندان، لزوم توانمندسازی سالمندان.

برنامه «شور زندگی»، روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، از ساعت 10:30 بر روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می شود.

«سایبان آرامش» و تاثیرات روانشناختی روزه

در برنامه «سایبان آرامش» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ نهم تیر ماه، «تاثیرات روانشناختی روزه»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برنامه «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش و پیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است.

برنامه رادیویی «سایبان آرامش» روز چهار شنبه با حضور دکتر محسن ایمانی، روان شناس به این پرسش های مخاطبان درباره « تاثیرات روانشناختی روزه چیست؟» پاسخ می دهد.

در این برنامه، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، برنامه «سایبان آرامش» از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

کودکان و اختلاف‌های تربیتی در «کودک من»

برنامه «کودک من» شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ نهم تیر ماه، به موضوع «کودکان و اختلاف‌های تربیتی» خواهد پرداخت.

«کودک من» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که به موضوعاتی در حوزه فرزند پروری و تربیت فرزندان می‌پردازد.

در برنامه «کودک من»، از ساعت 16:30 به مدت 25 دقیقه با حضور دکتر مریم حلی ساز، روان شناس به پرسش های مخاطبان در خصوص «کودکان و اختلاف‌های تربیتی؟» پاسخ می دهد.

گفتنی است، برنامه «کودک من»، روزهای شنبه؛ دوشنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

آپارتمان نشینی و قوانین آن در «خونه زندگی»

شبکه رادیویی سلامت، چهارشنبه ـ نهم تیر ماه، در برنامه «خونه زندگی»، به موضوع «آپارتمان نشینی و قوانین آن» خواهد پرداخت.

برنامه «خونه زندگی» که کاری از گروه خانواده این شبکه رادیویی است روز چهارشنبه با حضور دکتر محمد آذین، حقوقدان به سوالات شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش در خصوص «پارتمان نشینی و قوانین آن» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است.

گفتنی است، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«به رنگ زندگی» از احترام متقابل می گوید

مقوله «اخلاق در خانواده؛ احترام متقابل»، چهارشنبه ـ نهم تیر ماه، در برنامه «به رنگ زندگی» شبکه رادیویی سلامت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

«به رنگ زندگی» یک مجله عصرگاهی از گروه خانواده رادیو سلامت است که می کوشد تا به موضوعاتی همچون توجه به نیازهای زوجهای جون، آموزش راههایی برای تحکیم بنیان خانواده را بپردازد.

این برنامه عصرگاهی، روز چهارشنبه، با حضور دکتر حمیدرضا بابا مردای، روانشناس از ساعت 17 به مدت 100 دقیقه به پرسش مخاطبان درباره «اخلاق در خانواده؛ احترام متقابل» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های متعدد و متنوعی همچون به من بگو چرا، روایت و حکایت، ما خانواده ایم، گزارش مردمی و طبیعت پایدارتشکیل شده است.

یادرآور می شود، برنامه «به رنگ زندگی»، به صورت یک هفته در میان، به همت برنامه سازان «گروه خانواده» و «گروه بهداشت روان» شبکه رادیویی سلامت بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها