سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد از همکاری های دولت دمشق در کمک رسانی های سازمان ملل در سوریه باتوجه به این که شاهرگ های ارتباطی این کشور در دست گروه های تروریستی قرار گرفته قدردانی و استقبال کرد.
کد خبر: ۹۱۶۲۰۰
استقبال ایران از همکاری سوریه با سازمان ملل در زمینه کمک رسانی های بشردوستانه

به گزارش جام جم آنلاین ، غلامحسین دهقانی در نشست روز چهارشنبه مجمع عمومی این سازمان که به منظور بررسی مسائل بشردوستانه در سوریه برگزار شد، خواستار حفظ بیطرفی، احتراز از گرایش های سیاسی و احترام به حق حاکمیت مردم سوریه در جریان کمک رسانی های انسان دوستانه در این کشور شد.

وی، اشغال و کنترل بخش های وسیعی از سرزمین سوریه و شاهرگ های ارتباطی این کشور در دست گروه های تروریستی را چالش بزرگی بر سر راه عملیات بشردوستانه دانست و گفت:در صورتی که عزم جامعه جهانی در را بطه با مسائل بشردوستانه عزمی جدی است باید در جهت مقابله با این گروه ها تلاش کند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ضمن استقبال و قدردانی از تداوم همکاری دولت سوریه با سازمان ملل متحد در زمینه کمک رسانی های انسان دوستانه به قربانیان و آسیب دیدگان بحران این کشور یادآور شد که بر اساس گزارش ها دولت سوریه تاکنون امکان دسترسی به 16 منطقه از 17 منطقه مورد درخواست سازمان ملل متحد در ماه ژوئن برای عملیات بشردوستانه را فراهم کرده است.

سفیر نمایندگی کشورمان در عین حال با ابراز نگرانی شدید از وضعیت بشردوستانه در «فوعا» و «کفریا» بدلیل تداوم محاصره این مناطق به دست گروه های مخالف، از سازمان ملل متحد در مورد طرح های موجود برای شکستن این محاصره و تضمین دسترسی مردم این مناطق به کمک های بشردوستانه توضیح خواست.

دهقانی افزود: راه حل بحران سوریه فقط حل و فصل سیاسی بر اساس گفت وگو میان گروه های سوری و بدون هرگونه پیش شرطی است و تاکید کرد که این رویکرد سیاسی باید به موازات اقدامات ضد تروریستی پیش برود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها