برنج یکساله ۴۱.۶ درصد گران شد

تغییرات قیمت ۱۱ گروه کالا

بانک مرکزی گزارش هفتگی میانگین قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی را در تهران برای هفته منتهی به 28 خرداد امسال اعلام کرد که بر اساس آن نرخ چهار گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن کاهش ، سه گروه دیگر افزایش یافت و چهار گروه ثابت ماند.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۷
نرخ چهار گروه مواد خوراکی کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بانک مرکزی، بر همین اساس نرخ لبنیات، حبوب، گوشت قرمز و چای در هفته مذکور ثابت ماند و تخم مرغ 3.2 درصد، میوه تازه 3.3 درصد، سبزی تازه 2.2 درصد و روغن 0.1 درصد کاهش داشت.
همچنین برنج 0.1 درصد، مرغ یک درصد و قند و شکر 0.8 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.9 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

همچنین بهای تخم مرغ معادل 3.2 درصد کاهش داشت و شانه ای 80 هزار تا 100 هزار ریال به فروش رفت.

برنج و حبوب

در هفته مورد بررسی در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 0.5 درصد افزایش یافت و بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود.

در گروه حبوب نیز قیمت لوبیا قرمز معادل 0.1 درصد کاهش داشت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی در میادین زیر نظر شهرداری تهران سیب قرمز، سیب زرد و کیوی عرضه کمی داشت و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمز معادل 9.4 درصد، سیب زرد 12 درصد، طالبی 1.6 درصد و خربزه 2.6 درصد افزایش داشت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.6 درصد تا 13.2 درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه قیمت سیب زمینی معادل 1.8 درصد، لوبیا سبز 7.3 درصد و سبزی های برگی 0.4 درصد افزایش و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.3 درصد تا 11.6 درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

بر اساس بررسی بانک مرکزی، قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله در هفته مورد بررسی ثابت بود و بهای گوشت مرغ معادل یک درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند معادل 1.1 درصد و شکر 0.5 درصد افزایش داشت، اما بهای روغن نباتی جامد 0.2 درصد و روغن نباتی مایع 0.1 درصد کاهش داشت. قیمت چای خارجی بدون تغییر بود.

تغییرات یکساله قیمت ها

بر اساس اعلام بانک مرکزی در یک ساله منتهی به 28 خرداد امسال، نرخ لبنیات 4.2 درصد، برنج 25.4 درصد، حبوب 29.4 درصد، سبزی تازه 6.1 درصد، گوشت قرمز 3.2 درصد، مرغ یک درصد، قند و شکر 23.8 درصد، چای 14.7 درصد افزایش داشته است.

در این مدت قیمت تخم مرغ 16 درصد، میوه تازه 15 درصد و روغن1.2 درصد با افت قیمت مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها