رئیس کمیسیون صادرات خانه اقتصاد ایران در گفتگو با جام جم آنلاین :

برای الحاق به wto باید تمام موانع تعرفه ای وغیر تعرفه ای برداشته شود

رئیس کمیسیون صادرات خانه اقتصاد ایران گفت : وقتی بحث الحاق به سازمات تجارت جهانی مطرح است باید تمام موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای را برداریم و تولید کننده ما آمادگی داشته باشد تا بتواند درعرصه بین المللی رقابت کند.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۲
برای الحاق به wto باید تمام موانع تعرفه ای وغیر تعرفه ای برداشته شود

کیومرث کرمانشاهی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین افزود : تولید کنندگان باید با برنامه ریزی و هدف گذاری در جهتی حرکت کنند که با بالا بردن کیفیت و پایین آوردن هزینه تمام شده ،کالای مطلوبی را متناسب با آنچه بازار هدف می خواهد عرضه کنند و این امکان بدون شناسایی بازار ممکن نخواهد بود ، چرا که تولید کنندگان باید متناسب با سلایق و نیازهای این بازار کالا تولید کنند.

وی تاکید کرد که امروز دیگر زمان آن گذشته که خریداران هرکالایی را که ما تولید کنیم بخرند بلکه باید در تولید به نیاز بازار توجه شود و برنامه ریزی استراتژیک در همه بخش ها صورت گیرد.

رییس کمیسیون صادرات خانه ایران با اشاره به اینکه باید برنامه ای جامع برای کشور و در زیر بخش های صنایع ،معدن و کشاورزی وجود داشته باشد گفت : ظرفیت های بالایی در کشور وجود دارد و برای آنکه اقتصاد مقاومتی به منصه ظهور برسد باید برنامه ای جامع تعریف و در هر بخش مشخص شود که به کجا قرار است برسیم . دیپلماسی خارجی بین المللی و حضور در صحنه های بین المللی می تواند جاده را برای فعالان عرصه تولید و صادرات برای توسعه بازار های هدف هموار کند.

کرمانشاهی معتقد است که دراقتصاد مقاومتی باید به این باور برسیم که اگر امکانات و ظرفیت های موجود را به خوبی عملیاتی کنیم ، می توان حرفهای زیادی برای گفتن داشت ، باید با ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی و صادراتی و همچنین توجه به بسته بندی و برند سازی درآمد ارزی و اشتغال خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه نفت یک کالای سیاسی است و همواره در صحنه بین المللی قیمت آن با نوساناتی روبروست گفت : با انجام دیپلماسی سیاسی نفتی و حضور در عرصه های بین المللی و اوپک علاوه بر اینکه تلاش می شود تا نفت به روزهای اوج خودش نزدیک شود باید به سمتی حرکت کنیم تا از خام فروشی فاصله بگیریم .

به گفته کرمانشاهی ، در اقتصاد مقاومتی هزینه های جاری می بایست از طریق درآمد حاصل از صادرات غیر نفتی تامین شود، چرا که درآمد نفت یعنی درآمد نعمت خدادادی و صادرات غیرنفتی در حقیقت به همت غیور مردان خط جبهه مقدم اقتصادی کشور اطلاق می شود، لذا صادرات غیر نفتی حتما باید از طریق توجه به مقوله برنامه ریزی بر واردات پیشی گیرد.

کرمانشاهی داشتن برنامه در تمامی سطوح را یک ضرورت دانست و گفت : بدون برنامه نمی شود کاری کرد وبا روی کار آمدن هردولت جدید نباید برنامه ها به فراموشی سپرده شود ، چرا که سلیقه ای عمل کردن به توسعه کشورآسیب می زند.

معاون کل پیشین سازمان توسعه تجارت ایران توجه به بخش معدن و خدمات فنی و مهندسی را ضروری دانست گفت : بخش معدن بسیار مهم است و در اقتصاد مقاومتی می توان با بهره برداری صحیح ازاین منابع خدادادی و فراوری آن و عرضه آن به بازار داخلی و همچنین بازار صادراتی درآمد خوبی را نصیب کشور کرد.

رییس کمیسیون صادرات خانه ایران در بخش صدورخدمات فنی و مهندسی نیزگفت : فعالان این بخش اعتقاد دارند که اگر ریشه آنها که در خاک کشور است خوب تقویت شود شاخه و برگ آنها که در حقیقت آن توانمندی و دانش مهندسی ایرانی است می تواند در خارج از کشور در پروژه های نفتی و پروژهای فنی و مهندسی و شرکت در مناقصات بین المللی نمود پیدا کند .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها