ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد؛ که اولویت در سوریه کنترل بر تمام خاک این کشور نیست.
کد خبر: ۹۱۵۶۵۷

پوتین که با فرید زکریا، مجری شبکه سی.ان‌.ان گفت وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش وی که «بشار اسد می‌گوید در حال حاضر هدف بازپس‌گیری هر وجب از خاک سوریه است، آیا معتقدی که حل بحران سوریه این است که اسد نظام را در دست گرفته و بر تمام خاک سوریه حکومت کند؟» گفت: معتقدم مشکلات در سوریه حول محور مبارزه با تروریسم می‌چرخد اما این همه مشکل این نیست. تناقضاتی در داخل جامعه سوریه وجود دارد و بشار اسد این موضوع را درک می‌کند. سوال درباره سیطره بر مناطق مختلف نیست بلکه سوال در مورد ایجاد اعتماد بین تمامی طرف‌های جامعه است.

والس، منفورترین نخست‌وزیر فرانسه

طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه Ipsos برای نشریه فرانسوی لوپوئن، «مانوئل والس» نخست‌وزیر کنونی فرانسه منفورترین نخست‌وزیر فرانسه از سال 1996 تاکنون لقب گرفت.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، وی با کسب 20 درصد محبوبیت مردمی در نظرسنجی‌ای که روز دوشنبه از سوی این موسسه منتشر شد، با رقمی کمتر از محبوبیت 23 درصدی «ژان مارک آیرو» نخست‌وزیر پیشین در ماه نوامبر 2013، هم‌اکنون رکورددار پایین‌ترین محبوبیت مردمی نزد فرانسویان است. 77 درصد فرانسویان هم‌اینک از اقدامات و عملکرد وی به‌عنوان نخست‌وزیر کشورشان ناراضی‌اند و آن را غیرمطلوب ارزیابی می‌کنند.

آزادی فلوجه مسیر بازپس‌گیری موصل را هموار کرد

سلیم الجبوری، رئیس پارلمان این کشور در سخنانی گفت: آزادسازی شهر «فلوجه» در استان الانبار مسیر بازپس‌گیری شهر «موصل» در استان نینوا را بیش از پیش برای ارتش و نیروهای مردمی هموار ساخت.

بر اساس این گزارش، وی تصریح کرد: با آزادسازی شهر «فلوجه» پیروزی کامل و نهایی بر تروریست‌های تکفیری داعش نزدیک شد. الجبوری این سخنان را هنگام بازدید از شهر آزادشده فلوجه مطرح کرد.

رئیس پارلمان عراق صبح دیروز به منظور بازدید از شهر فلوجه همراه چند نفر از مقامات امنیتی این کشور وارد این شهر شد.

دیدار سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره قره‌باغ

وزیر خارجه روسیه دیدار سران سه کشور روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره مناقشه «قره‌باغ» را سازنده و نتایج آن را برای رفع تنش‌ها مثبت ارزیابی کرد.

لاوروف در بیانیه‌ای که خبرگزاری تاس منتشر کرد، گفت: رئیس‌جمهور روسیه و همتایان وی از جمهوری آذربایجان و ارمنستان ضمن این دیدار طرح اقدامات لازم برای ایجاد روند مذاکرات درباره مناقشه قره‌باغ را نیز ارائه کردند. وی تاکید کرد: این مذاکرات بسیار سازنده و صادقانه انجام شده است و نمایندگان گروه مینسک از سازمان همکاری و امنیت در اروپا نیز در بخش پایانی این دیدار حاضر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها