«روری گادفری» کودکی است با زبانی آن‌قدر بزرگ که حتی نمی‌توانست صحبتی کند و نزدیک به صد بار در روز احساس خفگی به او دست می‌داد که پس از عمل جراحی حالش رو به بهبودی است.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۵
این کودک روزی ۱۰۰ بار خفه می شود! +عکس

به گزارش جام جم سرا ، «روری گادفری» فرزند یک خانواده اهل ویسکانسین، دچار یک اختلال رشد به نام سندروم بک‌ویث بود که باعث رشد بیش از حد زبانش شده بود. این وضعیت تنها در ۱۵ هزار نفر از مردم جهان مشاهده شده که باعث بزرگی برخی اندام کودکان همچون زبان، کبد کلیه‌ها می‌شود.

زبان این کودک به قدری بزرگ بود که نفس کشیدن او را نیز مختل کرده بود. با این حال پس از عمل جراحی برای اولین بار توانست کلمه مادر را به زبان آورد و والدینش را در خوشحالی زائدالوصفی فرو برد.

پدر و مادر او، «هالی» ۳۳ ساله و «بن» ۳۸ ساله مواقعی که می‌دیدند فرزندشان هنگام غذا خوردن دچار خفگی می‌شود و نفس‌کشیدنش هنگام شب به طور موقت متوقف می‌شود بسیار وحشتزده می‌شدند و با این حال هر هفته زبان او بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد تا این‌که او دیگر براحتی می‌توانست بینی خود را بدون هیچ مشکلی با زبانش لمس کند.

پزشکان پس از انجام معایناتی تشخیص دادند او مبتلا به آپنه خواب است که طی آن، راه‌های تنفسی وی به دلیل بزرگی و افتادگی زبان روی آنها بسته می‌شود. در خلال زمان، رشد زبانی «روری» باعث شده بود که فک وی نیز شروع به تغییر شکل کند. اما مادرش پزشکان را تحت فشار قرار داد چون گمان می‌کرد یک جای تشخیصشان اشکال دارد. آزمایش‌های بیشتری صورت گرفت و در آخر هم والدین به یک متخصص ژنتیک معرفی شدند.


سندروم اختلال رشد روری، باعث بزرگی اندامی همچون زبان و لوزه‌ها و ایجاد محدود کردن فضای تنفسی نسبت به کودکان دیگر شده بود.

روری تحت عمل جراحی قرار گرفت تا بخشی از زبان او کوتاه شود و وی را از خطر مرگ بر اثر خفگی نجات دهد. پزشکان طی عمل جراحی یک برش W شکل در تکه‌ای بزرگ از زبان این کودک ایجاد کردند و پس از کنار گذاشتن قطعاتی از آن، قسمت‌های بریده‌شده را دوختند. اکنون او در ۱۴ ماهگی راحت‌تر نفس می‌کشد و دیگر دچار خفگی نشده است.

منبع:سلامت آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا
-
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
۰
۰
خدا بهش رحم كنه
خزایی
-
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
۰
۰
سلام. باید به نظمی كه خدا در بدن ما قرار داده كه همه عضوها باید به طور طبیعی رشد كنند شكر گذار باشیم .این نشان دادن به بقیه آدمهاست تا شاكر سلامتی باشند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها