رئیس قوه قضاییه گفتار، روش و منش مقام معظم رهبری در مواجهه مقتدرانه، عزتمندانه و حکیمانه با نظام سلطه را الگویی عملی برای همه مسئولان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی افزود: استقلال، امنیت و پیشرفت کشور حول محور ولایت فقیه است و مسئولان نباید به گونه‌ای سخن بگویند که بوی مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود.

او با اشاره به این‌که برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه از خود ضعف نشان داده‌ایم، دشمنان فشار را بیشتر کردند و هرگاه با اقتدار در مقابل آنها ایستاده‌ایم، عقب نشسته‌اند.

آملی لاریجانی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام و حرکت همه مسئولان در زیر پرچم ولایت فقیه تاکید کرد و افزود: همه ما باید توجه کنیم مطابق اصل 57 قانون اساسی تمام قوای نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر امامت امت و ولایت مطلقه امر است پس در واقعیت و در عمل نیز باید این طور باشد و هیچ یک نباید به گونه‌ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه‌ای به دست دشمنان نظام بدهد.

مشکلات رسیدگی به 15 میلیون پرونده در سال

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این‌که در هفته قوه قضاییه دستاوردها، عملکرد و رویکردها و اهداف دستگاه قضایی از سوی مسئولان این قوه به اطلاع مردم خواهد رسید؛ مجموع خدمات قوه قضاییه را قابل توجه دانست و با تاکید بر این‌که کمبودها و چالش‌های قوه قضاییه نمی‌گذارد خدمات این دستگاه آن طور که باید و شاید نمود پیدا کند، به سختی کار رسیدگی به 15 میلیون پرونده ثبت شده در سال اشاره کرد و گفت: اطاله دادرسی و عدم اتقان برخی آرا و بسیاری از مشکلات دیگر قوه قضاییه عمدتا به کمبود نیروی انسانی و بودجه مربوط است و امیدواریم همه اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع این کمبودها و حل و فصل چالش‌های دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان اساسی این نظام کمک کنند.

تاکید بر وحدت مردم عراق، در برابر تروریست‌ها

آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین با تبریک آزادی فلوجه از دست تروریست‌های داعش به دولت و ملت عراق، تاکید کرد: حامیان تروریسم و داعش باید بدانند که جایی در عراق ندارند و در آینده نیز سایر مناطق اشغال شده به دست مردم عراق آزاد خواهد شد.

وی وحدت و انسجام دولت و ملت عراق، در کنار توجه به هشدارها و دلسوزی‌های مرجعیت در این کشور را موجب پیروزی‌های اخیر در مقابل تروریست‌ها دانست .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها