دادستان دیوان محاسبات گفت: رسیدگی دقیق به حقوق های پرداختی همه دستگاهها از جمله شرکتها، بیمه ها و بانکهایی که بخشی از سهام آنها نیز واگذار شده است در دستور کار این دیوان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۴۸۲۹
حقوق های پرداختی همه دستگاهها؛ زیر ذربین دیوان محاسبات

به گزارش جام جم آنلاین، فیاض شجاعی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به حساسیت پرونده حقوق های نجومی نزد افکار عمومی افزود: با توجه به حساسیت مبالغ دریافتی برخی مدیران و اینکه افکار عمومی امروز، منتظر اعلام نتایج دیوان محاسبات هستند، به یکی از دادیاران دیوان ماموریت ویژه داده شده است تا با بررسی دقیق و همه جانبه، نتیجه را هر چه سریعتر اعلام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به پرونده حقوقهای نجومی از دو زاویه انجام می شود اظهارداشت: دیوان محاسبات از یک سو به پرونده هایی رسیدگی می کند که عملکرد آنها خلاف قانون بوده است که در این صورت بر اساس جمع بندی نهایی، مبالغ به حساسب خزانه بازگردانده شده و حسب مورد برخورد قانونی صورت می گیرد.

شجاعی اضافه کرد: اما بخشی دیگر از این پرداختها مانند کارانه پزشکان مبنای قانونی دارد و دیوان محاسبات با بررسی میزان این پرداختها، نتیجه را اعلام خواهد کرد.

دادستان دیوان محاسبات تصریح کرد: باید بررسی شود که در کجا راههای نفوذ یا خلاء قانونی وجود دارد و در کجاها برغم وجود مبناهای قانونی، عملکردی خلاف قانون صورت گرفته است.

شجاعی در ادامه درخصوص دریافتی‌های نامتعارف برخی مدیران صنعت نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداختی های همه دستگاهها مشمول بررسی دیوان محاسبات قرار گرفته است، وزارت نفت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دیوان محاسبات به پرونده دریافتی های این دستگاه نیز ورود پیدا کرده است.

وی افزود: روال رسیدگی در دیوان محاسبات اینگونه است که واحدهای فنی و حسابرسی پس از رسیدگی، نتایج بررسی خود را در قالب یک گزارش جداگانه و یا به صورت یک گزارش کلی از دستگاهها تهیه و در اختیار دادستان دیوان قرار می دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت پیش آمده دیوان محاسبات به سرعت پیگیر میزان پرداختهای همه دستگاه ها و شرکتها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها