بیستمین برنامه هزارصدا، با داوری «بنیامین»، «فرید احمدی» و «امیر قدیانی» و اجرای افتخاری «تورج شعبانخانی» برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۱۲
یک خواننده موسیقی سنتی برنده مسابقه پاپ شد! + تصاویر

به گزارش جام جم نوا، بیستمین برنامه هزارصدا با داوری بنیامین بهادری به عنوان کارشناس خوانندگی، فرید احمدی به عنوان کارشناس ترانه و امیرقدیانی به عنوان کارشناس آهنگسازی در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و در آن یک خواننده موسیقی سنتی که از شاگردان حسین علیشاپور است به عنوان نفر اول انتخاب شد.

در ابتدای این برنامه، آرش نصیری، بنیان گذار، مدیر و مجری هزار صدا، شعر «به شب نشینی خرچنگ های مردابی/ چگونه رقص کند ماهی زلال پرست» استاد محمدعلی بهمنی را قرائت کرد. سپس تیتراژ برنامه پخش شد.سپس مجری از مصطفی پاریزی، نفر برتر برنامه قبل دعوت کرد که به عنوان مهمان، اجراهای این برنامه را آغاز کند. پس از آن کارشناسان برنامه روی صحنه دعوت شدند. بنیامین بهادری در ابتدای صحبتش در پاسخ به اینکه چرا تبلیغ این برنامه را در صفحه اینستاگرامش قرار نداده گقت به این پس از سخنان فرید احمدی و امیرقدیانی، برنامه آغاز شد و به ترتیب علی نظاری، ایمان نامی، علی بنیادی، احسان بهرامی، سجاد بازاج، محمدرضا رامزی و کیهان حکمت شعار آثار خود رو اجرا کردند و تحلیل آثار خود را شنیدند. پس از این اجراها کارشناسان، در فاصله اجرای استاد تورج شعبانخانی به شور نشستند و نفرات برگزیده را به این ترتیب انتخاب کردند:

نفر اول: علی بنیادی
نفر دوم: علی نظاری
نفر سوم: احسان بهرامی

قبل از اجرای هر خواننده، فیلم کوتاهی پخش می شد که خواننده بیوگرافی کوتاهی از خود بیان می کرد. علی بنیادی که نفر اول شد خود را از شاگردان حسین علیشاپور و خواننده موسیقی سنتی معرفی کرد که گاهی اوقات هم پاپ می خواند. انتخاب این خواننده به عنوان نفر اول در تیم کارشناسی که در آن ستاره اصلی بنیامین بهادری خواننده مطرح موسیقی پاپ است از نکات جالب این برنامه بود.

قبل از اینکه تیم کارشناسی نفرات برگزیده را انتخاب کنند، تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده قدیمی و نوستالژیک موسیقی پاپ دو قطعه از خود را برای حضار اجرا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. شعبانخانی وقتی روی صحنه حاضر شد گفت من حال خوشی ندارم و حتما باید سرحال باشم که بخوانم بنابر این فقط یک قطعه می خوانم و قطعه معروف «تو که نیستی» را اجرا کرد. بعد از اتمام این قطعه و با توجه به استقبال خوب تماشاگران و بنیامین بهاری و اعضای گروه کارشناسی که در این فاصله برای تماشای اجرای استاد بین تماشاگران حاضر شده بودند، قطعه نوستالژیک «هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست» را اجرا کرد. شعبانخانی پیش از این برنامه در ششمین برنامه از سری برنامه های سال اول برگزاری هزارصدا، در کنار سیدعباس سجادی و امیر شاهرخی به عنوان کارشناس خوانندگی هم حضور به هم رسانده بود. همچنین بنیامین بهادری و فرید احمدی پیش از این در اسفندماه سال ۹۳ یک بار دیگر و در آن زمان به همراه علیرضا میرآقا، آرش سعیدی و علی منصوری داوران برنامه هزارصدا بودند.

در یکی از بخش های این برنامه، خواننده یازده ساله یاسین گلشنی که فرزند خواننده تلویزیون عباس گلشنی ست، قطعه ای برای مادر خواند.

این برنامه دومین برنامه از سری جدید برنامه های مسابقه موسیقی هزارصدا در بخش موسیقی پاپ بود.

هزارصدا برنامه ای برای معرفی استعدادها و چهره های جوان و خوش آتیه موسیقی ست که در آن، برخلاف برنامه های معمول استعدادیابی موسیقی، خوانندگان آثار متعلق به خود را اجرا می کنند. این برنامه با مدیریت و اجرای آرش نصیری هرماه دوبار، یکی برای موسیقی پاپ و یک بار هم برای ساز و آواز و تصنیف موسیقی اصیل ایرانی برگزار می شود.

برنامه بعدی هزارصدا در روز دهم تیرماه و این بار در ژانر موسیقی اصیل ایرانی برگزار می شود. در برنامه قبلی هزارصدا که بعد از افطار پنج شنبه هفته گذشته بیستم تیرماه برگزار شده بود، محمدعلی بهمنی، مجید درخشانی و عبدالحسین مختاباد به عنوان داور حضور داشتند.

منبع: موسیقی ایرانیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها