مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران:

تولید نفت ایران از 3.8 میلیون بشکه در روز گذشت

تازه‌ترین آمارهای تولید نفت کشور نشان می‌دهد که روزانه 3 میلیون 800 هزار بشکه نفت تولید و از این میزان 580 هزار بشکه به اروپا صادر می شود.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۱
صادرات نفت ایران به اروپا روزانه به 580 هزار بشکه رسید/ اروپا بزرگترین مقصد نفت ایران پس از چین

به گزارش جام جم آنلاین ، صادرات نفت خام ایران به اروپا 50 هزار بشکه در روز افزایش می باید و از رقم 530 هزار بشکه در روز در ماه گذشته میلادی به 580 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن می رسد.

در حال حاضر چین با واردات روزانه 610 هزار بشکه بزرگترین خریدار نفت ایران است،پس از آن اروپا با 580 هزار بشکه و هند با 406 هزار بشکه در رتبه‌های بعدی مشتریان نفتی ایران قرار دارند.

این گزارش حاکی است کره جنوبی و ژاپن نیز با واردات روزانه 323 هزار بشکه و 290 هزار بشکه دیگر مشتران نفت ایران محسوب می شوند.

براساس پیش بینی های صورت گرفته، انتظار می رود تا انتهای ماه ژوئن روزانه 2 میلیون 310 هزار بشکه نفت ایران صادر شود که 100 هزار بشکه بیشتر از ماه گذشته میلادی است.

ظاهرا بخشی از این حجم صادرات متعلق به میعانات گازی است به طوری که به گفته سید محسن قمصری مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران 500 هزار بشکه صادرات روزانه میعانات گازی ایران است و با این حساب روزانه 1 میلیون 810 هزار بشکه نفت خام ایران به کشورهای خریدار صادر می شود.

فارس گزارش داد، وزیر نفت که هفته گذشته برای ارائه گزارش به صحن علنی مجلس رفته بود میزان تولید نفت خام ایران را روزانه 3 میلیون 800 هزار بشکه اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها